הנהלת הנמל נגד העובדים שמשתכרים כ- 60,000 בחודש

ההנהלת הנמל טוענת כי העובדים, שמשתכרים 60 אלף שקל בחודש ומעלה, מעלים דרישות המנוגדות להסכמים הקיבוציים בינייהם
ספינה קשורה בחבל
צילום ארכיון. (צלם: טל שבתאי)

הנהלת נמל אשדוד הגישה בסף השבוע האחרון בקשת צד לדיון בסכסוך קיבוצי נגד הסתדרות העובדים הכללית, המייצגת את ועד העובדים בנמל אשדוד, ונגד הממונה על השכר במשרד האוצר, הבקשה הוגשה לבית הדין לענייני עבודה בבאר שבע, כך מפרסם הבוקר העיתון הכלכלי 'גלובס'.

בבקשה טוענת הנהלת החברה באמצעות עו"ד יעקב מלישקביץ', להפרות חמורות של הסכמי העבודה הקיבוציים וביצוע צעדים ארגוניים "פראיים" ובלתי חוקיים בקרב צוותי האוניות הגוררות המועסקים בנמל אשדוד.

ההנהלה מבקשת את ההתערבותו של בית הדין האזורי לעבודה וכן מתן צווי מניעה האוסרים על הצעדים הארגוניים הננקטים על ידי נציגות העובדים. מועד הדיון בבקשה טרם נקבע.

ריבוי הצעדים הארגוניים שמתואר בבקשה הביא לסכסוך בין הוועדים שמייצגים את צוותי האוניות הגוררות לבין ההנהלה, מה שגרם להנהלה לפנות סיוע בית הדין האזורי לעבודה.

הסכסוך קשור ככל הנראה במעבר העתידי של מחלקת הים בנמל לפיקוחה של חנ"י (חברת נמלי ישראל), ולרצון של המחלקה לשפר את תנאי ההעסקה לקראת המעבר. יצוין כי לעובדי מחלקת הים הובטח כי כל תנאי השכר שלהם יישמרו גם בביתם החדש בחנ"י.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך