עיריית אשדוד: "גם לילדי מהגרים זכות לשירותי חינוך"

בשבוע שעבר הבאנו את סיפורה של ונסה כהן, אם חד הורית שלא יכולה הייתה לרשום את שני ילדה לגן ברובע ב', בו היא גרה. ונסה טענה כי "לא היה מקום בגן כי היו כבר מאוכלסים בילדי עובדים זרים". היא גם אמרה: "לא ייתכן שאבא של שבת בגן יהיה ילד שקוראים לו אחמד, והילד שלי שקוראים לו נתנאל כהן, לא יהיה אבא של שבת ויישב בבית". עיריית אשדוד בתגובה: "היעלה על הדעת שהורים אחראים יצטרכו להמתין מתי יבוא ההורה הלא אחראי כדי לרשום את ילדו"

הדים רבים לכתבה בעיתון "המגזין" וב"אשדוד אונליין", על אם חד הורית שביקשה לרשום את שני ילדיה (בן ובת) לגן חובה ברובע ב' בו היא גרה, ונמסר לה כי אין מקום בשני הגנים. לטענתה, מאחר והם מאוכלסים ברובם בילדי עובדים זרים.

על פי הכתבה, האם ונסה כהן, הגיעה לרשום את ילדיה בעירייה, לגן חובה. היא עשתה זאת באיחור מאחר ועמדה לעבור דירה, אבל לבסוף נותרה ברובע ב'. כשהגיעה לעירייה לרשום את הילדים לגן חובה, סיפרו לה לדבריה באגף החינוך בעירייה כי אין מקום בשני גני החובה שמשרתים את ילדי רובע ב' וכי הם מלאים עד אפס מקום ב-35 ילדים כל אחד. ונסה סיפרה כי כששאלה במי הם מאוכלסים, אמרו לה בילידי זרים שנרשמו מבעוד מועד. ונסה הוסיפה: "לא ייתכן שאבא של שבת בגן יהיה ילד שקוראים לו אחמד, והילד שלי שקוראים לו נתנאל כהן, לא יהיה אבא של שבת ויישב בבית".

התגובות הרבות היו לכאן ולכאן, כשחלק גדול מצדד בה, וחלק אחר טוען שזכות כולם לקבל חינוך שווה וכי הייתה צריכה לרשום את הילדים במועד.

גם עיריית אשדוד הגיבה בתגובה רשמית לכתבה: "השאלה בנדון מעמידה את רמת האחריות ההורית בחזית, ומצריכה חידוד כך שתשמש תמרור לאחרים. לשמחתנו רובם המכריע של ההורים רושמים את ילדיהם בזמן, בהתאם למכתבי הרישום והפרסום על מודעי הרישום, אלא שישנם הורים, גם אם בודדים מאוד, שמועלים באחריותם כהורים ובאים לרשום את ילדיהם בדקה ה-90. האמא הנ"ל הגיעה רק בשבוע החולף, לראשונה(!!) לרשום את שני ילדיה לגן ילדים. על השאלה: מדוע הגיעה רק עתה? ענתה: ככה אני רוצה….!?! האם זו אחריות הורית ראויה שיש לתת לה ביטוי כמי שמופלית לרעה? האם נראה בעיניכם כי יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, זה הזמן הנכון לרישום ילדיה?

האם בכלל יש צפייה למקום פנוי בגן אותו היא מבקשת? היעלה על הדעת שהורים אחראים יצטרכו להמתין מתי יבוא ההורה הלא אחראי כדי לרשום את ילדו? שאלות התמיהה הן רבות ועולות מאליהן ועל אף חוסר האחריות ההורית, הוצע לאם גן קרוב אחר ברובע, גן שיש בו מקום ובו לומדים כל גווני האוכלוסייה המתגוררים ברובע, כולל ילדי מהגרים. לכולם זכות שווה לשירותי חינוך. הורים חייבים לדעת שיש להם אחריות לרשום את ילדיהם בזמן, ועלינו מוטלת החובה להמשיך ולהעמיק מודעות זו בקרב הציבור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך