הורים לילדים אלרגיים נגד הצהרונים של החברה העירונית

מ', אב לילד עם רגישות ללקטוז שנעזר בסייעת בגן, למד בשבוע הראשון לשנת הלימודים כי בנו ושכמותו, הנעזרים בסייעת, לא יוכלו להיות בצהרון מאחר ואין לו סייעת צמודה בצהרון. בשנה שעברה ההורים חתמו כי האחריות היא שלהם בשעות הצהרון והילדים נשארו בו. עתה הוחלט בחברה העירונית לתרבות, האחראית על תוכנית יול"א (יום לימודים ארוך), בהנחיית משרד החינוך, לא לאפשר זאת, פתרון כרגע אין, אלא אם כן ההורים יביאו סייעת על חשבונם
גן ילדים באשדוד

ילדים הנעזרים בסייעת רפואית בגנים ובבתי ספר יסודיים, לא יוכלו להשתתף בצהרון. כך נודע להורים רבים בשבוע הראשון ללימודים. בלי כל התראה מראש, למרות שנרשמו כבר לפני חודשיים. כך לדוגמא למד מ' (השם שמור המערכת), אב לילד בגן טרום חובה שנעזר בסייעת רפואית כי הילד רגיש למוצרי חלב. ביום ראשון כשהגיע מ', הודיעו לו כי ביום שני כשהצהרונים מתחילים, הוא לא יוכל להשאיר את בנו, למרות שנרשם בזמן. זאת כי הסייעת עוזבת בשעה שתיים והצהרון הוא עד השעה 5 אחה"צ.

הוא לא הסכים לוותר ואמר כי בשנה שעברה ההורים חתמו על טופס שמסיר אחריות בשעות האלה מהצהרון והילדים נשארו. מהצהרון שלחו אותו לחברה העירונית לתרבות, האחראית על יול"א (יום לימודים ארוך), שמצידם הנחו את הגנים והצהרונים להודיע כי השנה זה לא יהיה אפשרי. במילים אחרות, מהיום להיום "תסתדרו". מה שכן, הודיעו להורים כי אם ישיגו סייעת לשעות האלה דרך העירייה או בדרך פרטית, הילדים יוכלו להישאר.

מ': "הודיעו לי שאין צהרון, מהיום למחר, למרות שנרשמנו בזמן. איך אפשר למצוא פתרון ככה? אשתי לא תלך לעבודה כי אין פתרון. זה "בום" להורים מהרגע להרגע. זה ממש מעשה לא ראוי, למה לא הודיעו לנו כמה חודשים לפני כשנרשמנו, אולי היינו מוצאים פתרון. אבל עכשיו איך נמצא?".

מ', נשוי ואב לשניים, אחד מהם תינוק בן 8 חודשים, פנה לעירייה. למחרת הוא הגיע לעירייה לאגף הגנים, שם הסבירו לו כי הצהרונים אינם בתחום סמכותם והיפנו אותו לחברה העירונית, האחראית על "יול"א ומכאן גם על הצהרונים.

מהעירייה הוא נסע מיד לחברה העירונית. התשובה ששמע שם הייתה: "שאני יכול באופן פרטי. אם אני רוצה להביא סייעת ועד אז לגבי השבוע, להביא אישור מהרופא שהוא מאשר שהילד יהיה בלי השגחה. איזה רופא ילדים או משפחה ייתן אישור כזה. אני צריך לחפש סייעת מוסמכת? מאיפה אני אביא? מה שיקרה זה שאשתי, שעובדת אף היא, תצטרך לעבוד רק בבקרים ולא בטוח שבעבודה שלה יסכימו. ייתכן שזה יעלה לה במקום העבודה שלה. יש עוד הרבה הורים כאלה. חייבים פתרון".

פנינו לחברה העירונית, משם נמסר לנו כי אין באפשרותם להגיב ונפנה לדובר העירייה. דובר העירייה הודיע כי זה באחריות החברה העירונית. בינתיים לילדים, ובעיקר להורים, יש בעיה.

בימים אלה מתחילה להתגבש קבוצה של הורים בפייסבוק שרבים מהם סובלים מבעיה בעניין. ייתכן כי המחאה הזו, שחוצה ערים, תהפוך לארצית ואולי אז יימצא פתרון. אולי…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך