בדיקת תפילין ומזוזות בחינם לתושבי אשדוד

ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, יצא במבצע בדיקת תפילין ומזוזות חינם לתושבי העיר ע"י המועצה הדתית. הרב דהן: "הכלל בבדיקות ש-99 אחוז כשר זה 100 אחוז פסול!"
בדיקת תפילין ומזוזות בחינם לתושבי אשדוד

כמידי שנה בימים אלו, חודש אלול עד ערב ראש השנה תשע"ח, מתקיים מבצע בדיקת תפילין ומזוזות חינם לתושבי העיר ע"י המועצה הדתית. המבצע כולל בדיקת התפילין, ובמקרה ויש צורך בתיקון, התעריף הוא סמלי ועומד על 100 שקל בלבד (מחיר מסובסד). גם בדיקת מזוזות מתבצעת בחינם ללא תשלום כלל.

את התפילין והמזוזות ניתן למסור במשרדי המועצה הדתית אצל הרב חיים בן חמו קומה ג' כל יום בין השעות: 12:00 – 09:00. תיקונים נוספים שידרשו, יבוצעו בתיאום מראש עפ"י מחירון מוזל, אותו ניתן לקבל במועצה הדתית. יצויין כי הבדיקה מתבצעת במכונים העומדים תחת פיקוח והשגחה בראשותם של רבנים חשובים מורי הוראה.

הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, עוקב מידי פעם בדוחו"ת המגיעים ממכוני הבדיקה לבדיקת תפילין ומזוזות ואמר כי הבדיקה של התפילין והמזוזות חשובה מאוד: "אנו רואים כל שנה מקרים קשים ומזעזעים שבתוצאות הבדיקה נמצאו תפילין פסולות וכן מזוזות מחמת רטיבות, או רמה ירודה של כתיבה, מילים כפולות, פירוד אותיות ומחיקת מילים ועוד ועוד. לצערנו, בנוסף שלא מקיימים את מצוות הנחת תפילין או המזוזה, גם יוצא שמברכים ברכה לבטלה שזהו עוון חמור מאוד".

הרב דהן הוסיף ואמר: "על כן יש לנקוט בכלל ברזל בבדיקת תפילין ומזוזות והוא ש-99 אחוז כשר זה 100 אחוז פסול! כל בדיקה חייבת להיות יסודית ולעומק, גם כשבודקים כמויות של מזוזות או תפילין, צריך להקפיד מתחילה ועד סוף ולכן אנו בודקים פעמיים".

הרב חיים בן חמו, המְרַכֵּז את כל בדיקות הסת"ם במועצה הדתית, פונה שוב לציבור: "צריך להתעורר ולחשוב טוב מהיכן קונים ומי שמסופק, שיבוא לבדוק ויפה שעה אחת קודם וינצל מברכות לבטלה ומקיום מצוות תפילין ומזוזה".

במועצה הדתית מבקשים להתריע כי מי שהתגלו על בתי התפילין שלו, מבחוץ, סימני התנפחות בצבע או קילוף ניכר, ראוי שיבדוק את התפילין, משום שאלו סימנים "מחשידים" המעידים על רטיבות או על עמידה ממושכת בתנאי חום ושמש קיצוניים, שיכולים להשפיע גם על הפרשיות בפנים. כך גם מי שירש תפילין, חייב בבדיקה, וכן מי שתפיליו לא היו בשימוש יומיומי, כי יתכן שבהיותם בארון התעפשו. כדי לשמור על התפילין צריך להיזהר מכל מגע עם מים לתפילין, כמו למשל חשוב לנגב היטב את שער הראש לפני הנחת תפילין אם השער רטוב, כמו"כ להיזהר מחום, שמש וחום זה מזיק ישירות לתפילין ופוגע בפרשיות הנמצאות בתוך התפילין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך