"טעימה מהעולם" בפסטיבל עמים וטעמים באשדוד

פסטיבל "עמים וטעמים" הראשון, שייערך ברביעי וחמישי (13/14 בחודש) , בפארק לכיש, הוא פרויקט מקורי של העיר אשדוד. "החברה העירונית לתיירות אשדוד" הגתה רעיון מקורי וכ-40 שגרירות בארץ שלחו את המנה הלאומית שלהם. בואו לטעום מהן. הכניסה חופשית. המחיר אחיד 10 שקלים למנה. להישאר באשדוד ו"לאכול את העולם". אל דאגה גם שגרירויות שלא קיימות בארץ יקבלו ביטוי ואפילו מנה פלשתית תהיה.
"טעימה מהעולם" בפסטיבל עמים וטעמים באשדוד
מגוון טעמים מכל מקום כמעט על הגלובוס (צילום: עינת שפירו עודד)

לכל מדינה ולכל עם בעולם יש את המאכלים הייחודיים להם, והיום כבר לא צריך לעבור דרך נתב"ג בשביל לטעום מאכלים מכל רחבי הגלובוס. אשדוד היא עיר המושכת אליה עולים ממגוון מקומות בעולם, ורבים מהם אף הקימו בה מסעדות ממדינות המוצא שלהם. כך נולד ב"חברה לתיירות אשדוד", בשיתוף המחלקה לקשרי חוץ בעיריית אשדוד –  הרעיון של פסטיבל "עמים וטעמים", אשר יתקיים במשך יומיים 13-14 בספטמבר בפארק נחל לכיש בעיר, ויאחד שלל מנות ממקומות שונים בעולם –  תחת מתחם אחד

הרעיון פשוט אבל גאוני. בחברה לתיירות של אשדוד פנו ל-40 שגרירות בארץ וביקשו מהן את המנה הלאומית שלהם. את התפריטים העבירו לשפים ומסעדות בעיר וכל אחד ואחת לפי המדינה הקרובה לליבם, או שבמטבחה הם מתמחים או ממנה הגיעו, הכינו עבורכם את המנה הלאומית של אותה מדינה שתוכלו לטעום בפסטיבל. לדוגמא מסעדת "אדיס עלם" תגיש את מנת האינגי'רה האתיופית, "רונג'אן" את ה"ספרינג רול" התאילנדי, מסעדת "נמסטה" תציע מנת בטטה וואדה הודית, בדוכן של "הולנד צ'יפס" יציעו כמובן פיש אנד צ'יפס

בין היתר יהיו שם פאי דלעת אמריקאי, פירושקי מרוסיה, פאייה ספרדית ועוד המון טעמים ב-40 דוכנים שיציגו כאמור  עולם קולינרי רחב ומגוון. את בואם הבטיחו גם  שגרירים וסגל דיפלומטי של למעלה מ-20 מדינות ובזמן אתם תאכלו יהיו הופעות של להקות פולקלור אתניות, תערוכת צילומים והשקת הספר הקולינרי הראשון של העיר אשדוד, שערך מיכאל שחורי ועוד שלל אטרקציות.

אל דאגה. יהיו גם מנות של שגרירויות שאינן קיימות בארץ, כמו עיראק, תימן ואפילו מנה פלשתית, שיכין המוזיאון ברובע ד'.  לכבוד השנה הראשונה של הפסטיבל – תוגש בדוכן מיוחד גם מנה מיוחדת אשר נבחרה מבין מתכונים רבים שנשלחו ע"י החברים בעמוד הפייסבוק של החברה לתיירות –  ואת המנה יכין השף גיא פרץ בעצמו.

לצד האוכל, גם האווירה בפסטיבל תהיה בסגנון בינלאומי, כאשר להקות מוזיקה ומחול אתניות יופיעו לאורך הערב על הבמות וירקדו וינגנו מוזיקה ממדינות שונות בעולם –סמבה ברזילאית, מוזיקה אנדלוסית ערבית, מופע מחווה לביטלס, שאנסונים צרפתיים ועוד. מלבד ההופעות, טרובדור איטלקי, נגן בוזוקי יווני, רקדניות ברזילאיות ועוד יסתובבו לאורך הערב בין הדוכנים השונים.

החברה לתרבות תציג את תערוכת הצילומים "Ashdod by night" (אוצר: הצלם זיו קורן), המציגה תמונות של חיי הלילה בעיר דרך עדשותיהם של בלוגרים ואושיות רשת בארץ.

כמו כן, במהלך הפסטיבל תיערך השקתו של הספר הקולינרי : "אשדוד עיר של טעמים" בהוצאת מיכאל שיחור, ספר המציג את עולמה הקולינרי העשיר והמגוון של העיר, דרך סיפורן של המסעדות המובילות והבולטות, לצד סיפורן של בשלניות תושבות העיר.

משה דנינו, חבר מועצת העיר והממונה על החברה לתיירות באשדוד, אשר הגה ויזם את הפסטיבל: "זהו עוד נדבך אחד מיני רבים של מהפיכת התיירות המתבצעת בעיר, ואני מזמין בשמחה  את תושבי אשדוד לבוא ולהשתתף בחוויה הקולינרית הייחודית"

אומנם זה בינלאומי, אבל המחיר מקומי. כל המנות יעלו במחיר אחיד של 10 שקלים בלבד למנה. על מנת לאפשר לטעום ולחוות מכמה שיותר מנות לאומיות. מחיר בהחלט לכל כיס. מחיר. הכניסה כמובן חופשית. בואו לטעום את העולם בכף ידכם. סליחה בצלחת שלכם.

לפרטים נוספים: עמוד הפייסבוק" תיירותאשדוד – Visit Ashdod"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך