טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה באשדוד

הטקס המסורתי של יום הזכרון לשואה ולגבורה התקיים הערב בבית יד לבנים

הערב, בבית יד לבנים, התקיים טקס זכרון לחללי השואה והגבורה בסימן שבעים שנה לסיומה של המלחמה הנוראה בהיסטוריה האנושית, בה איבד עמנו שישה מליון יהודים – שליש מהעם היהודי! את הטקס הפיקו תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי, ארגונים ותנועות הנוער באשדוד. בנאום שנשא ראש העיר דר יחיאל לסרי, פנה הוא בקריאה נרגשת לבני הנוער ואמר: ״אני מבקש לפנות אליכם בני הנוער שלנו – נכון שמדינת ישראל היא עובדה קיימת. היא חזקה, משגשגת, ופורצת דרך, גם בקרב מדינות מפותחות ומתקדמות בעולם, אבל אין היא דבר מובן מאליו. יום השואה מעצים את התובנה הזאת, שמדינת ישראל, המדינה שלנו, אינה דבר מובן מאליו. על כולנו, ועליכם במיוחד, מוטלת החובה והאחריות לפעול למען בטחונה, שלומה וקיומה של המדינה. בשירות משמעותי בצה"ל, ואח"כ כמבוגרים, להיות אזרחים טובים. בכך תתרמו כל אחת ואחד מכם לחוסנה של המדינה ולניצחיות של עם ישראל״.

tekes2בתוך כך ביקש ראש העיר לחבק ולסייע לניצולי השואה שחיים בינינו. ״יחד איתכם, בני נוער יקרים, נזכיר לעצמנו את החובה הקדושה להבטיח את קיומם בכבוד של הניצולים החיים בינינו״ אמר והזכיר ״מיזם משותף של עריית אשדוד, ביחד עם ג'וינט ישראל, אש״ל ועמותת אביב לניצולי שואה, במסגרתו פתחנו שירות חדש שנקרא ׳נקודת זכות׳, שמסייע לשורדי השואה במימוש ומיצוי הזכויות המגיעות להם. בין היתר אנו מסייעים בייעוץ והכוונה אישי לניצולים, במתן תשובות לשאלות בנושאים שונים, סיוע במילוי טפסים וליווי צמוד של עו"ד מקצועי ובעל ידע מקיף בנושא, עד לסיומו המוצלח של התהליך״. השירות ניתן כמובן ללא עלות וממומן על ידי עיריית אשדוד והוא חלק מהמחויבות המוסרית שלנו לניצולים.
ולסיום אמר: ״בשעה זו, נרכין ראש ונתייחד עם זכרם של ששת המיליונים שאַבדו לעם היהודי בשואה, נְבַכֶה את האובדן הגדול של עמינו, על שיכול היה להיות, ואיננו עוד. ונתחייב כולנו, לזכור וְלהזכיר, ולא לשכוח, וְלהעביר לדורות הבאים, את זיכרון השואה והזוועות שחווה עמנו באירופה, לפני שבעים שנה״.
את הנאום המלא אפשר לראות באתר הרשמי של העירייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך