בשורה: השרים מקדמים גירוש מסתננים מהארץ

השרים שקד ודרעי הבהירו כי פסק הדין שניתן על ידי שופטי בג״צ מהווה נקודת ציון קריטית המחייבת קבלת החלטות מיידיות לגבי המשך התנהלות הרשויות בנושא היציאה מרצון

שרת המשפטים, איילת שקד ושר הפנים, אריה דרעי, קיימו היום דיון בנושא העברתם של מסתננים למדינות שלישיות עקבות פסק הדין של בגצ בעניין משבוע שעבר.

בדיון השתתפו מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה- פרופ׳ שלמה מור יוסף, המשנים ליועמש לממשלה- עוה״ד רועי שניידורף, דינה זילבר ורז נזרי, נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, נציגי משרד המשפטים, נציגי משרד החוץ ונציגי משרד האוצר.

בפתח הדיון הבהירו השרים כי פסק הדין שניתן על ידי שופטי בג״צ לפני מספר ימים מהווה נקודת ציון קריטית המחייבת קבלת החלטות מיידיות לגבי המשך התנהלות הרשויות בנושא היציאה מרצון.

נושא הדיון היה סוגיית יציאתם של המסתננים למדינה שלישית שאינה מחייבת את הסכמת או לחילופין שהייתו במשמורת.

במהלך הדיון הוחלט על שתי דרכי פעולה אפשריות – הראשון- תיקון ההסכם מול המדינות השלישיות, שיאפשר את יציאתם של מהגרי העבודה גם ללא הסכמתם השני, הינו תיקון חקיקה.

שר הפנים, אריה דרעי, הבהיר כי לצד המהלכים המשפטיים, לא יוכלו עוד מעסיקים להעסיק מסתננים שסרבו לצאת מרצונם ושוחררו ממשמורת ״לא יתכן שמסתנן סרב לצאת וישוחרר ממשמורת לחיים חופשיים ונורמטיביים ויועסק על ידי ישראלים, תוך התעלמות מצעדי המדינה להוביל ליציאה מהארץ.
מעסיק שיאפשר תעסוקה למסתנן שסרב לצאת מרצון יסתכן בפתיחת תיק העסקה בניגוד לחוק ויוטל עליו קנס״.

שרת המשפטים, איילת שקד: ״פסק הדין מאפשר למדינה להוציא מסתננים גם ללא הסכמתם, אך מסנדל אותה בכל הנוגע למקרה בו קיימת הסכמה מצידם. על מנת לפתור מצב זה,
נדרש תיקון מינורי להסכמים עם המדינות השלישיות, ולכן אנו נפעל לתקנו, זאת במטרה להוציאו אל הפועל ובכך יעמוד במבחני פסק הדין.״

במהלך הדיון נדונו צעדים נוספים שעיקר מטרתם תהיה להוות תמריצים משמעותיים למסתננים לצאת מישראל, אם מרצון ואם ללא הסכמה מלאה.

השרים הבהירו כי הצעדים מחייבים פעולות בהקדם האפשרי וסיכמו להפגש להמשך דיון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך