כתבה פוסט משפיל ותשלם 35 אלף שקלים

בית משפט השלום בבאר שבע קבע שתושבת אשדוד תשלם 35 אלף שקל לבעלת משפחתון בעיר. הסיבה פוסט בפייסבוק שבו השמיצה וכתבה שמדובר באישה חסרת אחריות ומסוכנת. השופטת קבעה שלא הייתה הצדקה לפרסום המשפיל.

כותבים פוסט של "שיימינג" על מישהו או על חברה מסוימת, תחשבו שוב. בית משפט השלום בבאר שבע קבע שתושבת אשדוד תשלם 35 אלף שקל לבעלת משפחתון בעיר, משום שכתבה בפוסט בפייסבוק על בעלת משפחתון שהיא "באישה חסרת אחריות ומסוכנת". השופטת רחלי טיקטין עדולם קבעה שלא הייתה הצדקה לפרסום המשפיל.וחייבה את האם בתשלום.

הכל החל בפברואר 2015 אז רשמה האם את בתה בת החצי שנה למשפחתון. לאחר מספר חודשים  הגיעה במפתיע למקום וראתה לדבריה את בתה בת ה-14 של מנהלת המשפחתון מאכילה את בתה כשהיא שוכבת על הספה בסלון וצופה בטלוויזיה. המנהלת והסייעת עסקו באותו זמן בניקיון הבית.בין השתיים נערכו שתי שיחות טלפון קשות בעניין.

לאחר מספר ימים פרסמה האם פוסט בכמה קבוצות פייסבוק המיועדות לאמהות. היא לא ציינה את שם המנהלת והמשפחתון בפוסט אך כתבה שאימהות המעוניינות לקבל את הפרטים יכולות לפנות אליה באופן פרטי. בין השאר כתבה האם שהמנהלת צעקה עליה כ"אישה שנטרפה עליה דעתה", שהיא עשתה ריסוס בבית שיש בו 10 ילדים מתחת לגיל 3, שמדובר באישה מסוכנת, ש"אי אפשר לדעת איך היא מתנהגת לילדים כשהיא עצבנית… אישה חסרת אחריות, חסרת אנושיות והיא בטח לא צריכה לעבוד עם ילדים".

בתגובה הגישה המנהלת תביעת לשון הרע נגד האם ודרשה פיצוי של 250 אלף שקל.על האשמות  חסרות פרופורציה, פגיעה בשמה הטוב והפצת הדברים בכמה קבוצות  בפייסבוק. האם טענה מנגד שכל הדברים שכתבה היו אמת וראוי היה להביאם לידיעת אימהות אחרות לילדים קטנים

השופטת רחלי טיקטין עדולם קבעה שהאם לא הוכיחה שהמנהלת איבדה את עשתונותיה במהלך השיחות עמה או שנהגה כלפיה באלימות מילולית. היא קבעה . לדבריה, כימדובר בלשון הרע ורצון לפגוע בשמה הטוב ל מנהלת המשפחתון.

"דומה שהנתבעת, אם צעירה לילדה יחידה, הונעה מהחרדות שלה והפחדים שלה, שלא היה בינן לבין המציאות כל קשר. השופטת קבעה שמדובר בפוסט "קשה, מטלטל וחריף מאוד – למעלה מהדרוש". האם חויבה האם לפצות את מנהלת המשפחתון ב-35 אלף שקל בלבד בתוספת הוצאות של 7,020 שקל.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך