לאהוב את הארץ דרך הרגליים

כ-250 חניכי ומדריכי השומר הצעיר יצאו בחופשת הפסח האחרונה למגוון פעילויות בעיר ובארץ. חופשת הפסח של חניכי וחניכות השומר הצעיר התחילה בפעילות מרוכזת של שלושה ימים לשכבה הצעירה של שני הקנים בעיר: קן "צפון "

היושב ברובע ד׳ וקן "העוגן" הפועל ברובע י״א. בשלושת ימי הפעילות יצאו חניכי וחניכות התנועה מכיתות ד׳-ו׳ ליום טיול בשמורת פארק אפק ועברו עוד שני ימי פעילות מלאים בעיר. בחול המועד יצאו חניכי וחניכות שכבות ז׳ עד ט׳ לטיולים בהרי הצפון. שכבת ז׳ חצתה את הכרמל בטיול המסורתי – ״חוצה כרמל״. שכבת ח׳ טיפסה על התבור בטיול ״טבע תבור״. ושכבת ט׳ יצאה ל״סמינר סיירים״ ברמות מנשה – סמינר של 4 ימי ניווט במהלכו סוחבים החניכים והחניכות את כל הדרוש להם על גבם.

״אהבת הארץ היא ערך מרכזי בתנועת השומר הצעיר״ מספר יאיר ליבל – רכז הפעילות העירוני של התנועה, ״דרך ההיכרות עם נופי הארץ ומפגש עם אתגרי הטבע: בישול שטח, שינה בשקי שינה, טיפוס ועוד, מרחיבים החניכים והחניכות את תחושת המסוגלות שלהם בחיים. חניך היוצא לטיול בתנועה ירכוש כלים וביטחון שיאפשרו לו בעתיד לפגוש גם את האתגרים בבית הספר ובבית ממקום יותר בטוח. חניך הישן לילה בטבע מחזק את תחושת המסוגלות שלו בחיים.״

בשבועיים הקרובים צפויים להתחיל להיבנות שני מבני הקבע לפעילות התנועה. מבנה פעילות אחד בחצר ביה״ס מקיף ו׳ ומבנה פעילות נוסף בביה״ס היסודי רעים. צוותי התנועה נערכים בימים אלו לסיום השנה ומבטיחים עוד שלל פעילויות: טיולים, אירועים והפתעות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך