הזמרת יסמין לוי תופיע בפסטיבל אושפיזין מוזיקלי

יסמין לוי, הזמרת הישראלית הכי מצליחה כיום בעולם תארח את גיא זו-ארץ בפסטיבל אושפיזין מוזיקלי באשדוד, ב- 05.10, במשכן לאמנויות הבמה
הזמרת יסמין לוי תופיע בפסטיבל אושפיזין מוזיקלי
צילום_ענבל_מרמרי

יסמין לוי החלה את הקריירה המקצועית שלה בגרמניה בשנת 2002 כאשר הופיעה במופע Showcase, במסגרת הפסטיבל הנחשב Womax. משם הכל כבר התגלגל. במשך 12 שנים חקרה, עצבה, ויצרה מחדש את מוזיקת הלדינו מבית אבא, והפכה לנציגת ישראל כזמרת המצליחה ביותר כיום בעולם, במהלכם הוציאה יסמין 6 אלבומים שזכו לביקורות מופת בעולם, כבשה במות נחשבות ברחבי העולם כדוגמת Barbican Center בלונדון, Carnegie Hall בניו-יורק, Cydney Opera House באוסטרליה , השתתפה בפסטיבלים נחשבים ברחבי העולם כגון: Womes Festival העולמי במדינות אנגליה, ספרד, סינגפור, ואוסטרליה, Sziget Festival בהונגריה ועוד..

בנוסף, קיימה יסמין שתפ"ים עם אמנים בינלאומיים ביניהם: הלני ויטלי מיוון, אנריקו מסיאס מצרפת, איברהים טטלסיס בתורכיה, נטאשה אטלאס ממצרים\אנגליה, קונצ'ה בויאקה מספרד ועוד. עוד באותם שנים, זכתה יסמין בפרס להלחנה בינלאומי יוקרתי הנקרא "The International Song Writing Competition " .

בשנה האחרונה, למרות הפצרות רבות במשך השנים בהם התחמקה לשיר בעברית, שכל כך פחדה ממנה, הוציאה יסמין את הדיסק הראשון שלה בעברית "רק עוד לילה אחד". "כשמיכאל בני נולד, הקראתי לו סיפורים ובעיקר שרתי לו בעברית. כאן קרה תהליך קסום שאני קוראת לו "ילדותי השנייה", התאהבתי בשפת האם שלי. התגברתי על כל המכשולים והפחדים שהיו לי עם השפה. היום אני מרגישה שאני יכולה לעוף איתה לגבהים ולשיאים שחשתי כל חיי עם השפה הספרדית", אומרת לוי.

יסמין אשר ממשיכה לקטוף תשבוחות וביקורות מעוררי השראה, חזרה בימים אלה מסיבוב מוצלח בחו"ל במסגרתו במשך 4 חודשים הופיעה ערב ערב (80 הצגות!) בתאטרון הלאומי והידוע בעולם של לונדון " The National Theater " בתפקיד ווקאלי ראשי במחזה עטור פרסים. במהלך הופעה שקיימה החודש בתורכיה הוענק לה פרס " Homeros science, Culture& Arts Award " , בשם משרד החינוך התורכי כאות הוקרה והערכה על תרומתה של יסמין בהפצת תרבות תורכיה בעולם.

כעת, משיקה יסמין לוי סינגל חדש בשם "כמו הרוח" מתוך אלבומה הראשון בעברית "רק עוד לילה אחד" שיצא לאחרונה במסגרתו סגרה יסמין מעגל ולראשונה שרה בעברית.

בימים אלה יוצאת יסמין לוי לסיבוב הופעות על במות היכלי התרבות ברחבי הארץ הנקרא "רק עוד לילה אחד". את סיבוב ההופעות תפתח יסמין ב5.10 במשכן לאמנויות הבמה, במסגרת פסטיבל אושפיזין באשדוד. במסגרת המופע תארח יסמין את גיא זוארץ, אשר שפת הלדינו והספרדית של השניים מגיעים מבית אבא ומשתלבים יחד ליצירה מוזיקלית אישית-לאומית, מרגשת ומפתיעה.

גיא זוארץ – צילום יח"ץ

הקשר האשדודי
יסמין ומשפחתה אשר מאוד אוהבים לבלות בחוף י"א באשדוד והיא נוהגת ללכת עם משפחתה מפעם לפעם. בשנת 2013 הופיעה יסמין בפסטיבל מדיטרנה אשר מתקיים כל שנה בעיר אשדוד מול 4500 צופים כאשר התארחה במופע הפותח של הזמר היווני דאלאראס.
כיום יוצאת יסמין בסיבוב הופעות במסגרתו תארח את יאניס קוציראס, מגדולי זמרי יוון מהדור הצעיר, מי שנחשב ליורשו של דאלאראס. במסגרת המופע הקרוב במשכן, יבצעו השניים רפרטואר משותף יחד ולחוד של מיטב הקלאסיקות.

על השילוב המיוחד עם זוארץ אמרה: "את גיא הכרתי כשביקש לארח אותי במופע הלדינו שלו ושל אחיו רועי. מיד הרגשתי בבית זה עם זו, כיוון שאנו באים שנינו מתרבות הלאדינו, היה לנו הרבה מן המשותף. זה היה בעבורי עונג צרוף לשיר עימם. כעת אני מארחת אותו במופע שלי באשדוד, בהתרגשות רבה, מתוך רצון כן לרגש את הקהל שלנו עם שירת הלאדינו מהבית ומהלב שלנו".

השניים יבצעו רפרטואר משותף יחד ולחוד של מיטב הקלאסיקות. עוד במופע החדש להיטים מובחרים מכלל אלבומיה של יסמין בספרדית ולדינו לצד שירים חדשים מתוך "רק עוד לילה אחד", אלבומה הראשון בעברית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך