"רק במזל הילד שנסגר במקרר לא מת"

מי הופך את רחוב רבי עקיבא 3 ברובע ג' זה כחודש "למזבלה" ומדוע לא מפנים את כל מה שנזרק שם, שכולל תנורים, מקררים, ברזלים, דודי שמש, ספות שטיחים ועוד, למרות פניות חוזרות לעירייה
"רק במזל הילד שנסגר במקרר לא מת"

החיים של דיירי הרחוב הפכו לסיוט. זה כחודש מישהו זורק את הפסולת שלו ליד המדרגות, בכניסה בניין, בחצר, בחנייה, בגינה והיכן לא. כשאנחנו אומרים פוסלת, אנחנו לא מתכוונים לזבל ביתי, אלה לפסולת מסוכנת. מישהו זורק מקררים בשטח הבניין, תנורים, ברזלים, חלקי ספות, ארונות ועוד דברים שבמקום לפנותם, פשוט נערמים. לא ברור מי זרק והאם מדובר בחלק מהשכנים או אולי גורם חיצוני, אבל פניות לבקשה לפנות הועברו לעירייה זה כחודש, אך עדיין הפסולת נותרה במקומה. הכוונה, בבניין.

כפי שמספרת אחת הדיירות: "זה בלאגן עם סכנת נפשות יחד. צריכים לבוא ולראות מה זה. לראות מה זורקים בבניין שלנו ובגינה, ואיפה לא. פניתי לעירייה, הבטיחו שיגיעו, אבל זה עדיין פה".

כשהיא אומרת סכנת נפשות היא מתכוונת לאירוע הבא שהתרחש: "אחד הילדים של אחת השכנות פה, שיחק עם החברים, הוא נכנס למקרר וננעל. רק בנס שמעו אותו והוציאו אותו כולו מזיע. לא היה חסר שהוא חס ושלום ימות". או אירוע נוסף עליו מספרת הדיירת: "יש פה אנשים מבוגרים. אחת הנשים המבוגרות נתקלה בתנור ונפלה".

אותה דיירת, שהעדיפה להישאר בעילום שם, מסרה כי פנתה לעירייה לפינוי המפגע וזה לא קרה: "מה לא זורקים פה? מקררים, תנורים, ברזלים, אלוהים ישמור. פניתי לעירייה, לא רק אני, כל הדיירים ועל בסיס יום יומי. הם באים ולא יודעים למי זה שייך או שאומרים שישלחו פקח ואיש לא מגיע".

לא בדקתם למי זה שייך, מאיפה זה הגיע? אולי של הדיירים?
"השכנים לא יודעים של מי זה, כולם בהלם. היום בבוקר התעוררתי וחשכו עיניי. אני מסתכלת מעבר למסתור הכביסה ורואה שזרקו שם תנורים וברזלים. בעירייה ממש אין עם מי לדבר. פשוט אין עם מי לדבר. הבניין הפך למזבלה".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:
"ראשית יובהר כי מדובר בשטח פרטי ובפסולת שאינה מחייבת התערבות מיידית של העירייה. העירייה כידוע אחראית על המרחב הציבורי ומנועה מלהיכנס לשטחים פרטיים, אא"כ מדובר במפגע תברואתי או ככזה המסכן את שלום הבריאות. בדיקה מול המוקד העירוני העלתה כי נפתחו רק שתי פניות בעניין הנ"ל, האחת ב-10/8 וטופלה והשנייה ב-16/8. עיריית אשדוד מעודדת תושבים לפנות למוקד העירוני ולדווח על מפגעים, אך היא מצפה שהדיווח יהיה מלא תוך זיהוי ואיתור משליכי הפסולת, כי אז ניתן לאכוף כנגד העבריינים את החוק ולהשית עליהם סנקציה. יש בזה מימד הרתעתי, אך בעיקר מימד המחנך לשמור על ערכי הסביבה ועל המרחב הציבורי והפרטי. גרוטאות כאמור אינן מפגע המחייב התערבות מיידית, אך חשוב להזכיר לציבור כי פינוי גרוטאות וגזם נעשה בימים קבועים ויש להוציאם יום קודם לפינוי.

במקרה זה ביום שלישי כך שביום רביעי הם יפונו. במקרים חריגים או בכל מקרה של בירור ניתן לפנות למינהלת הרובע. הם ישמחו להעניק את השירות המיטבי לציבור. ככלל העירייה דואגת לשמור על הניקיון במרחב הציבורי, לפנות אשפה וגרוטאות בהתאם לתכנית הפינוי, אך נדרשת מודעות ומעורבות ציבורית על מנת שאיכות החיים תהיה נעימה על

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך