ספריית פיג'מה של ילדי הגנים

ילדי גן ימית, כמו כל ילדי הגנים באשדוד, מקבלים במהלך שנת הלימודים ספרים המגיעים בכל חודש, במשלוח מיוחד, היישר לגן וכמובן מקבלים הצעות לפעילות משפחתית הקשורה לסיפורים המובאות בסוף כל ספר ובהם רעיונות לאופן שילובם של הספרים ושל הערכים בפעילות הגן. הפעילות מתקיימת במסגרת פרויקט "ספריית פיג'מה", והילדים והוריהם נהנים כמובן מכל רגע.

"מטרת הפרויקט היא לעודד קריאה משותפת של ההורים וילדיהם, ליצור זמן איכות, ולחזק את הקשר בין הילדים להורים" אומרת גב' סיגל דאי – מנהלת מחלקת גני ילדים ומציינת כי "הקריאה מעניקה הזדמנויות לבילוי איכותי ומהנה עם הילדים, תורמת להתפתחות השפה והחשיבה של הילדים ומשפיעה לטובה על הילדים להיות בעתיד קוראים טובים וכותבים מיומנים".

ילדי גן ימית הנכללים במיזם החינוכי, כמו גם ילדי הגנים באשדוד, לקחו את הפרויקט צעד אחד קדימה ובמסגרת הפעילות המתלווה אל קריאת הספרים הם ערכו בחירות בסימן הבחירות האחרונות לכנסת. "בחירות 2015 שיזם צוות הגן עסק כמובן בספריית הגן ובמיזם ספריית פיג'מה" אומרים בחינוך ומציינים כי הספרים שנבחרו למיזם הבחירות נלקחו מתוך ספריית פיג'מה, אליהם הוסיפו את ספרו של הרב שאול ישראלי שעסק בחינוך הממלכתי דתי (החמ"ד). "הילדים התחברו מאוד אל הספר הזה, שמספר על עלייתו של הרב שאול ישראלי לארץ ישראל" ומכאן הבחירה לצרפו לרשימת הספרים.

בשלב הבא, כל הילדים הגיעו לקלפי בתעודת זהות אישית, על מנת לממש את זכותם ולהצביע. "כל ילד בתורו ניגש ליושב ראש הקלפי שמסמן אותו ברשימת הילדים, ומעביר אותו למזכירות הקלפי שרשמו את שמם ומספר תעודת זהות שלהם" אומרים צוות הגן. כך הצביע כל אחד על הספר האהוב עליו, לפי בחירתו ועל פי טועמו האישי.

"עבור הילדים היתה זו חוויה משמעותית ומכוננת" אומרים בגן ימית ומסכמים: "בסיום הבחירות ערכנו ספירה של כל הקולות והתוצאה הצביעה על הספר הנבחר, זה שצבר את מירב הקולות וזכה במקום הראשון" ומהו הספר הזוכה? – "הרב ישראלי בארץ חמדה" זכה במירב הקולות (13 קולות) והתמקם במקום הראשון. אחריו, במקום השני, זכה הספר "איך הצילה הזיקית את נוח" שצבר 10 נקודות.

ההורים, אשר שיתפו פעולה לכל אורך הפעילות, התמוגגו לא פחות מילדיהם ושיבחו את צוות הגן ואת יוזמת מחלקת הגנים על הפעילות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך