בכירה ממשרד הביטחון של רואנדה ביקרה באשדוד

משלחת קצינים בכירה ממשרד הביטחון של רואנדה ביקרה בישראל כאורחת של משרד החוץ הישראלי, וערכה סיור לימודי במסגרת שיתופי הפעולה בין המדינות. אשדוד נבחרה להציג בפני המשלחת את מודל הביטחון העירוני והתמודדות הרשות בעת חירום

אגף אפריקה במשרד החוץ הישראלי אירח משלחת גדולה של קצינים בכירה ממשרד הביטחון של רואנדה (RDF), במסגרת שיתופי הפעולה והידוק הקשרים בין המדינות. בביקור, אשר הוגדר כ"סיור לימודי לשיתוף פעולה בין סוכנויות להשגת יעדים ביטחוניים לאומיים", השתתפו לא פחות מ-38 קצינים בכירים מרואנדה, אותה ליווה ד"ר יצחק (איציק) גרברג – נציג משרד החוץ הישראלי.

המשלחת הגיעה לביקור של שבוע ימים בישראל ומשרד החוץ ביקש לשלב יום סיור והכרות עם רשות מקומית גדולה, היכולה להציג מערך ותפיסה ביטחונית לניהול הרשות בשגרה ובחירום. אשדוד נבחרה למלא אחר המשימה וב-2.04 הגיעה המשלחת לביקור באשדוד.

את המשלחת באשדוד ליוותה גב' אריאלה רוזנטל – מנהלת קשרי החוץ של העירייה, סיירה איתם בעיר ושמשה כמתורגמנית במפגשים במקצועיים. המשלחת ביקרה באגף הביטחון ובמוקד העירוני ושמעה סקירה מקצועית מפיו של מר אריה איטח – מנהל אגף הביטחון העירוני. הם למדו מפיו על מערך הביטחון העירוני, על המבנה בעת חירום ובעיקר למדו מפיו על דרכי ההתמודדות של הרשות העירונית בתקופת צוק איתן, וגזרו לעצמם לא מעט תובנות ותפישות הפעלה בחירום.

בסיכום הביקור יצאה המשלחת למתחם ביג החדש וזכו להיות בין המבקרים הראשונים במתחם.

משרד החוץ מיהר לפרגן לעיריית אשדוד על האירוח והעביר את רשמי האורחים מהביקור. במכתב ששיגר ד"ר גרברג לגב' רוזנטל הוא כותב: "בשם אגף אפריקה ובשמי המון תודות לך ולאריה על אירוח חברי המשלחת מרואנדה. הרשמים והמחמאות ששמענו מהמשלחת על האירוח, ההתפעלות מחדר המצב בפרט ומהעיר אשדוד בכלל, וההתלהבות של הקצינים מהביקור אצלכם, חיממו את הלב והדגישו את חשיבותו של הביקור. תודתנו העמוקה על המאמצים שהשקעתם בהצלחת הביקור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך