VAV פסטיבל היפ הופ ישראלי באשדוד

VAV - פסטיבל היפ הופ ישראלי באשדוד, שלושה ימים של חגיגת תרבות ההיפ הופ המבוססת על ארבעת האלמנטים שלה: גרפיטי, די ג'יינג, אמסיינג, וברייקינג. 6-8 ספטמבר 2017, רובע ו' באשדוד - כל האירועים ללא עלות!
VAV פסטיבל היפ הופ ישראלי באשדוד
צילום: ODREY סיון אהרון

בין התאריכים 6-8 בספטמבר יתקיים לראשונה באשדוד VAV פסטיבל היפ הופ ישראלי אשר ישלב את ארבעת האלמנטים המרכיבים את תרבות ההיפ הופ: גרפיטי, די ג'יינג, אמסיינג, וברייקינג.

במהלך שלושת ימי הפסטיבל יערכו סדנאות מקצועיות וסדנאות פתוחות לקהל הרחב הכוללות: סדנת גרפיטי, ביטבוקס, פריסטייל ראפ, פופינג וברייקדאנס. בנוסף מדי יום יתקיימו מופעים שונים מעולמות ההיפ הופ, ביניהם המופע של כהן@מושון מארחים את קרולינה, מסיבת רחוב ומופע של אקסום. כמו כן, במהלך כל ימי הפסטיבל יפעלו דוכני פופ אפ של תרבות ההיפ הופ הכוללים ביגוד, תכשיטים, קעקועי חינה, צמות וראסטות, תקליטים וכו'.

הפסטיבל הינו בהפקת החברה העירונית לתרבות אשדוד במסגרת מרחב יצירה המעודדת קידום תרבות ואומנות בקהילה ובמרחב הציבורי. את הפסטיבל מובילים יוצרים אשדודיים- מקומיים מסצנת ההיפ הופ הארצית שפועלים על בסיס קבוע והינם חלק אינטגרלי ממגוון פעילויות בתרבות ההיפ הופ בעיר: רומן האלק חסנוב אלוף ישראל בברייקדאנס לשנת 2017-2018 ורינט סו –היי חסנוב, המכונה "הנביא", אומן ראפ, שניהם מצמד האחים "חסנוב", ומגיבורי הסרט "החולמים מבבילון". יעקב "פוטר" קרבץ, חבר בלהקת "אנסטופבולז", אלופי הארץ משנת 2008 כמעט כל שנה ברציפות, דודי שובל (הידוע בכינויו ONE LOVE), אמן גרפיטי וציורי קיר, אלעד "EBOX" רובק -ביטבוקסר, קטיה "קטיוחה" רקדנית ברייקדאנס וציירת וליאור "הולידיי" קוגן, מורה להיפ הופ וברייקדאנס.

הפסטיבל נקרא VAV על שם רובע ו' באשדוד, שם יתקיים הפסטיבל ובו צמח הזרם העיקרי של רקדני הברייקדאנס וההיפ הופ בעיר. רובע ו' נמנה עם הרבעים הוותיקים באשדוד, וממוקם בצד המזרחי של העיר, שם מתגוררת אוכלוסייה הטרוגנית המורכבת מתושבים ותיקים לצד צעירים.

ביום הראשון של הפסטיבל תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט "החולמים מבבילון" שזכה לאחרונה בפרס בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי במוסקבה. זהו סרט תיעודי של הבמאי רומן שומונוב והמפיק דורון צברי אשר במרכזו עומדת להקה של צעירים מאשדוד, יוצאי ברה"מ לשעבר, המגיעים מרקע לא קל, וחולמים להגיע לאליפות העולם בברייקדאנס. הסרט אשר צולם ברובע ו', היכן שמתקיים הפסטיבל, פתח את פסטיבל הסרטים דוקאביב 2016 וזכה בפרסים בארץ ובחו"ל ועתיד לייצג את ישראל בפסטיבל בינלאומי לסרטים בניו יורק. לאחר ההקרנה יערך שיח עם הבמאי וגיבורי הסרט אשר משמשים כמנהלים האמנותיים של הפסטיבל.

שיתוף הפעולה בין אמני ההיפ הופ לבין מרחב יצירה אשדוד, נוצר כחלק מהחזון של עיריית אשדוד ובראשה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, באמצעות החברה העירונית לתרבות, להעצים אומנים מקומיים ואמני היפ הופ בפרט מתוך אמונה בתרבות ההיפ הופ שצמחה בעיר.

מובילי הפסטיבל:
יעקב "פוטר" קרבץ
בן 25 מאשדוד. מחובר לתרבות ההיפ הופ מאז ומעולם ורוקד ברייקדאנס מגיל 12 עד עצם היום הזה. חבר בלהקת אנסטופבולז שנוסדה בשנת 2007 המונה 12 חברים במלואה. אלופי הארץ משנת 2008 כמעט כל שנה ברציפות. טס ב6 בשנים האחרונות כ-100 טיסות ברחבי העולם הכוללות השתתפות בתחרויות ופסטיבלים, שפיטה בתחרויות והעברת סדנאות. עם הטיסות המרובות הגיעו גם הזכיות הרבות בתחרויות מקצועיות ואליפויות עולם של יחידים, קבוצות, זוגות ומעלה יחד עם חלק מחברי מהקבוצה 'אנסטופבולז'. פוטר היה מבין גיבורי הסרט "החולמים מבבילון".

רומן הולק
אלוף ישראל בברייקדאנס לשנת 2017-2018 מנהל את המרכז תרבות רחוב ברייקדאנס סקול. Breakdance school. אמן במה בינלאומי המייצג את ישראל בפסטיבלים הגדולים בעולם. את צעדיו הראשונים בתחום ההיפ הופ עשה ברובע ו'. רומן הוא הצעיר מצמד האחים "חסנוב", מבין גיבורי הסרט "החולמים מבבילון".

רינט חסנוב (Soha-e, RINAT GRANAT)-
אחד ממייסדי ההיפ-הופ באשדוד, פעיל במשך כ15 שנה בעיר. רקדן ברייקדאנס בלהקת אנסטופבולז המופיעה בארץ ובחו"ל. בנוסף, הוא אמן ראפ הכותב שירים ומוזיקה, הוציא עד היום 2 אלבומים והשתתף במספר סרטים עם ייצוג לעיר אשדוד. בעיר אשדוד הוא מכונה "הנביא". רינט הוא מבין גיבורי הסרט "החולמים מבבילון".

אלעד EBOX
אלעד "EBox" בן 22 יליד אשדוד. עוסק בתחום הביטבוקס זה מכבר 11 שנים. היה ממקימי הרכב ההיפ הופ האורבני Ucrew איתם היה כשנה, עבד כאומן סולו ברוב שנותיו כביטבוקסר בשיתוף עם אמנים רבים. הוכרז כמקום שני בארץ בתחום בשנת 2014 ו 2015.

קטיה "קטיוחה"
פעילה בתרבות ההיפ הופ מזה 5 שנים, רקדנית ברייקדנס וציירת, עובדת כמדריכה בצהרונים, משלבת בין הכישורים לעבודה ופועלת לקידום תרבות ההיפ הופ בעיר.

ב2013- זכתה במקום 4 בתחרות ארצית מוקדמות לגרמניה בברייקדנס, יחד עם הרכב ״Funky Chikas".

רוצה להעביר את הידע של תרבות ההיפ הופ הלאה, לקדם את האמת שבתרבות עבור האנשים.

ליאור "הולידיי" קוגן
ליאור קוגן, הידוע בכינויו HOLIDAY , בן 25 יליד אשדוד. השתחרר לפני כשנתיים משירות קבע משמעותי בצה״ל וחזר לעסוק באהבת חייו כך טוען – תרבות ההיפ הופ. כיום ליאור מורה לריקודי ההיפ הופ והברייקדאנס באשדוד והסביבה, מנחה רישמי של אירועי תרבות ארציים ויוצר מוזיקת היפ הופ. אמונתו בלב שלם שתרבות ההיפ הופ בעלת עוצמה והשפעה חיובית גדולה על החברה ובעיקר על ילדים ובני נוער ובכוחה להביא לשינוי בעולמנו.

דודי "ONE LOVE" שובל
דודי שובל, הידוע בכינויו ONE LOVE, בן 25 מאשדוד. בראש ובראשונה, אומן גרפיטי וציורי קיר שגם מעביר סדנאות לנוער ומצייר בכל רחבי הארץ, שובל מעצב וסטודנט לעיצוב תקשורת חזותית בHIT חולון והספיק לפתוח בעבר מועדון שכולו ציורים באשדוד בשם- DOPE.. וכיום הוא מפיק אירועי תרבות שונים בשיתוף מרחב יצירה והחברה העירונית לתרבות באשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך