בשורה משמחת: בקרוב הוזלה בחשבון החשמל שלכם

ההוזלה תחל בחודש דצמבר הקרוב, אך היא כפופה לשימוע ובחברת החשמל צפויים להתנגד

רשות החשמל מודיעה הבוקר (ראשון) על הוזלה צפויה של 3 אחוזים בתעריף לצרכנים הביתיים החל מחודש דצמבר. על רקע רפורמה ברשת ההולכה של חברת החשמל רשות החשמל מודיעה הבוקר על הוזילה צפויה עבור הצרכנים הביתיים החל מדצמבר 2017.

במסגרת המהלך, המרכיב במחיר שנועד לממן את תחזוקת הרשת יירד דרמטית – באופן שאמור לעודד התייעלות של חברת החשמל. ההחלטה להוריד את תעריף התחזוקה התקבלה בעקבות השוואות שערכה רשות החשמל, בין העלות המדווחת בארץ לבין רשתות הולכה מקבילות בעולם. המהלך כפוף לשימוע, וסביר להניח שחברת החשמל תביע התנגדות.

עוד מתברר כי לחברת החשמל יהיה גם תמריץ להשקיע בפיתוח הרשת: ככל שתתקרב החברה לביצוע תוכנית הפיתוח, כך תזכה בהכנסות עודפות מהתעריף, הצופה פני משק תחרותי. השיטה החדשה אמורה לחסוך ויכוחים ועימותים בין הגורמים המעורבים, וכך יתאפשר לרשות החשמל לעקוב ביעילות רבה יותר אחר יישום ביצוע תוכניות העבודה של חברת החשמל. השינוי יגרום, על פי ההערכות, להפחתה כוללת של עלויות החברה ב־6% ב־2017 וב־2% נוספים ב־2018.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך