תחקיר עובדה חושף: הנגמ"ש בו שהה בן וענונו ז"ל היה ישן ולא בטיחותי

בתוכנית עובדה נחשפו אמש ממצאים קשים בנוגע למותם של שבעה חיילי גולני ובינהם בן וענונו ז"ל
בן וענונו ז"ל

שבעה לוחמי חטיבת גולני נהרגו בתקרית "הנגמ"ש משג'עיה" במהלך מבצע צוק אתן. במשך שעות רבות בער הנגמ"ש לאחר שרקטת אר-פי-ג'י פגעה בו וכל שבעת החיילים ששהו בנגמ"ש בינהם סמ"ר אורון שאול, המוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע וסמל בן וענונו ז"ל מאשדוד.

תחקיר עובדה ששודר אמש, חושף מחדלים רבים שהובילו לאסון הנורא: אחד מהם הוא שימוש בנגמ"ש מיושן ולא בטוח בן 40 שנה מסוג m-113, שבעבר אף נעשה בו שימוש במלחמת וייטנאם.
ההחלטה להכניס את הכלי הזה לשטח אש, התקבלה תוך ידיעה כי המיגון על הכלי אינו מלא.

"אף אחד לא דיבר. לא היה כלום. רק הנגמ"ש עולה באש. ואתה ממש קרוב לאש, וקר. זו הרגשה נוראית. הוצאתי את הנשק היחידי שהיה לי – רימון היד; הצמדתי אותו אלי, ופשוט אמרתי לעצמי 'אני לא יוצא מפה חי'" – כך תיאר סגן אוהד רויסבלט, מפקד הנגמ"ש בשג'עייה, את הדקות שלאחר התקרית בראיון לתוכנית "עובדה".

"הוא אמר לי, אמא אני חוזר, אני מחכה שתקחי אותי, תפנקי אותי. בעצם הוא לא חזר" כך תיארה בעצב אמו של בן וענונו את אחת השיחות האחרונות שלהם.

התחקיר – סרט באורך 50 דקות שודר אמש בתוכנית עובדה ובו עדויות של לוחמים ומפקדים, עלו ממצאים קשים בהתנהלות הצבא במהלך מבצע "צוק איתן" וכאמור אחד מהם הוא שימוש בנגמ"ש ישן ולא בטיחותי שעלה בחייהם של 7 חיילים.

התחקיר המלא של עובדה:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך