ניסה להבריח לשטחים כלים העשויים לפגוע בבטחון המדינה

בית משפט השלום באשדוד הרשיע יבואן חומרי בניין וציוד אינסטלציה מדיר אל-אסד בניסיון להבריח חומרים אסורים לחברון העלולים לשמש לייצור נשק באמצעות הגשת דיווחים כוזבים למכס.
נמל אשדוד, צילום אוהד צויק

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ציפי משה מהמחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, בעליה ומנהלה של חברה פרטית מדיר אל-אסד העוסקת במסחר קמעונאי של חומרי בניין ואינסטלציה ייבא ארצה, כביכול עבור החנות שלו, מוצרים דו-שימושיים בהם ניתן לבצע שימושים ביטחוניים אסורים, אך בפועל ייעד אותם עבור חברה הממוקמת בחברון. בין המוצרים שייבא היו מכונת חיתוך מתכות, מכונת חריטה, כ-80,000 כדורים מגומי/פלסטיק מוקצף ומכונת טחינה, ערבול וריסוק.

כאשר הגיעה הסחורה לנמל, פנה הנאשם – חוסיין נעמה, תושב דיר אל-אסד בשנות ה-50 לחייו, לחברת עמילות מכס פרטית המשמשת כנציג היבואן מול המכס, והודה כי המשלוח מיועד לחברה בחברון. כאשר סירב עמיל המכס לשחרר את המוצרים, מאחר שעל פי צו אלוף חל איסור לייבא מוצרים אלה לשטחי הרשות הפלסטינית, פנה נעמה לעמיל מכס מחברה אחרת וטען כי הכלים מיועדים לדיר אל-אסד וכך, גרם לעמיל המכס שלא ביודעין להגיש עבורו רשימון מכס כוזב.

בעקבות פעילות של מכס אשדוד, עלה החשד כי מדובר בהברחה על רקע בטחוני ונעמה הועבר מידית לחקירה באגף הביטחון של מכס ומע"מ. במהלך משפטו מסר נעמה גרסאות שונות וניסה להרחיק מעצמו את העבירות, אך כב' השופטת גילה שלו קבעה באופן חד משמעי כי מדובר בתיק מכס בטחוני וכי על אף שמדובר לכאורה בתיק חוקיות ייבוא בלבד, הרי שבפועל ביצע נעמה עבירת הברחה וסיכן את בטחון המדינה.
יצוין כי עמדת המכס התקבלה גם בהליכים האזרחיים שהתנהלו כנגד נעמה ותביעתו להחזרת הסחורה התפוסה, נדחתה גם על ידי ערכאת הערעור בבית משפט המחוזי בחיפה.​

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך