"מתעוררת ב-6 בבוקר בשבת בגלל הנביחות"

"ביום שבת אנחנו מתעוררים בשש בבוקר בגלל הנביחות", מספרת דיירת ברחוב יוספטל, "בכל לילה אנחנו מתקשרים למוקד העירוני שיבואו לפנות בעלי כלבים, אם אנחנו רוצים לשמוע את הטלוויזיה אנחנו צריכים לסגור את החלון, אני בבית סוהר בבית שלי"
"מתעוררת ב-6 בבוקר בשבת בגלל הנביחות"

בשנים האחרונות רשויות שונות ברחבי הארץ הקדישו משאבים לגינות שעשועים עבור חברו הטוב של האדם, הלא הוא הכלב. גם באשדוד פועלים מספר מתחמי כלבים, מתוך הנחה שהגן יספק לכלב חברים, מרחבי שיטוט ומתקני משחק, אך מסתבר כי במקרים מסוימים מיקום המתחם מהווה מטרד לדיירים הגרים בסמוך אליו.

"אין לנו שקט, אנחנו שומעים את הכלבים מהבוקר ועד הלילה", אומרת רחל אסולין (51), תושבת רובע ב', המתגוררת ברחוב יוספטל, בבניין הצמוד אל מתחם הכלבים בפארק הלוחמים. "בחצי השנה האחרונה אני החלטתי לפעול על מנת להזיז את המתחם למקום שלא יפריע לדיירים. פניתי לאגף הנטיעות, שהפנו אותי לראש המינהלת אורי סבג. הוא אמר לי שאין לו מה לעשות, שהמיקום במסגרת החוק. הצעתי לו שיפרק את הגדר, ויקחו את המתחם לכיוון הספרייה, רחוק מהמגורים, או לאזור בית המשפט מול מקיף א' ומקיף ב', שגם שם יש פארק, והוא סירב. הוא אומר שזה נוח לאנשים, אבל אני גרה פה ואנחנו רוצים שקט, אמרתי לו שנראה אותו בא ומתחלף איתנו…".

רחל מספרת כי הכלבים, אשר מגיעים עם בעליהם כמובן, רבים ביניהם ולא רק משחקים ביניהם, ומכיוון שלמתחם אין שעות פעילות מוגדרות והוא בעצם פתוח כל היום, הם מוצאים עצמם מתעוררים ביום שבת כבר בשעה שש בבוקר בגלל נביחות הכלבים. "בחצי השנה האחרונה, אני מתקשרת כל לילה למוקד כי אנחנו לא יכולים ללכת לישון", היא מספרת. "אנחנו לא יכולים לישון לפני השעה 23:00, כי עד אז מותר להם להיות בפארק והם מרעישים. אני יכולה להתקשר למוקד ולהתלונן רק בשעה הזו, ורק אז מזמינים להם ניידת. גם בשעות הצהריים, בשעות 14:00-16:00, הכלבים ובעליהם יכולים להגיע לפארק".

20 שנה רחל גרה בבניין. "זה לא היה ככה", היא אומרת, "בעלי נהג משאית, נוסע בדרכים, והוא לא יכול לנוח. חדר השינה שלנו צמוד לפארק, הכלבים רבים ואנחנו מתעוררים. אני צריכה לסגור חלון כדי לא לשמוע אותם, אם אנחנו רוצים לצפות בטלוויזיה צריך לסגור חלונות כדי שלא נשמע את נביחות, כי בגללן לא שומעים את מה שמשודר בטלוויזיה. אני בבית סוהר בבית שלי".

אין ויכוח כי גינות השעשועים לכלבים הם רעיון עם כוונה טובה, אבל הביצוע שלו עלול להיות גרוע משתי סיבות עיקריות: התנהגות בעלי הכלבים ואי הבנת אופיו של הכלב. הכלבים במתחם יכולים לרוץ חופשי, כשהם משוחררים מרצועה, אך זו טעות לחשוב שכל הכלבים המגיעים לגינה הם מנומסים ומאולפים. על שלט הכניסה נכתב כי כלבים מסוכנים חייבים להיות קשורים לרצועה ולהיות עם מחסום לפיהם. זו אחריות הבעלים, ואנו יודעים כי יש כאלה שאינם נענים להוראות הללו.

כמו כן, הכלבים בעלי יצר להקתי, ובאופן טבעי ינסו ליצור מבנה כזה, דבר שיכול להוביל לקרבות בין כלבים דומיננטים. התגובה של הכלבים יכולה גם להיות אגרסיבית כאשר מגיע למתחם כלב שכביכול "פולש" לטריטוריה שלהם. האגרסיביות יכולה לנבוע גם מתוך היותו של הכלב דומיננטי, אך גם מתוך פחד. אז נכון שכל כלב יכול ליהנות מהמתחם, ואין מבחן קבלה, אבל על הבעלים לקחת אחריות, ובמקרה הצורך לקחת את הכלב למקום אחר.

כאמור, זה לא המקרה הראשון שמתחמים לכלבים מהווים מטרד. באחד ממתחמי הכלבים בהרצליה למשל, הוחלט בעקבות בקשות של השכנים כי שעות פתיחתה יהיו מ-6:00 עד 14:00 ומ-16:00 עד 22:00. גם שם סיפרו כי "כבר בשעה שש בבוקר מגיעים לשם בעלי כלבים, מדברים ביניהם וגורמים לרעש. וכך זה נמשך כל היום, עד השעה 22:00 למעט שעתיים הפסקה בצהריים. בשל כך, אנו נאלצים לחיות עם חלונות סגורים".

במקרה אחר, במודיעין, התנגדו תושבים להקצאת פארקים לכלבים סמוך לבתים. בין המתנגדים היו גם בעלי כלבים. "כאשר הבנתי שהפארק ימוקם מתחת לחלון ביתי ומתחת לחלונות דיירי השכונה, נחרדתי מן המחשבה שמעתה אסבול מריחות השתן והצואה, מנביחות הכלבים והצעקות של בעליהם", אמרה אחת המתנגדות. "פארק מסוג כזה לא יכול להיות סמוך כל כך לבתים. העיריה צריכה לדאוג לאזן ולא לפגוע כך באיכות החיים של התושבים".
מעירית אשדוד טרם נמסרה תגובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך