עימותים אלימים: "הפילו אותם וגררו על הרצפה"

במטה המאבק טוענים לאלימות קשה של המשטרה: "מפקד התחנה אמר לשוטרים לרסס את המפגינים בגז פלפל". חמישה נעצרו ושוחררו במהלך הלילה למעצר בית
כביש 4 לצפון חסום בעקבות מחאת הנכים
צילום: דוברות המשטרה

בתום הפגנת הנכים שנערכה אתמול (ראשון) בצומת אשדוד, נעצרו חמישה מפגינים. העצורים הובאו לתחנת משטרת אשדוד ללא כיסאות הגלגלים וטענו לאלימות קשה של המשטרה. "הפילו אותם מכיסאות הגלגלים אזקו אותם, גררו על הריצפה כמו חיות, זרקו לתוך הניידות כמו שק תפוחי אדמה אישה אחת וארבע גברים, וכולם חטפו מכות. מחזיקים אותם שעות בתחנה – אנשים חולים ללא התרופות שלהם". אמרה יו"ר המאבק, נעמי מורביה. "מפקד תחנת אשדוד כלא את המפגינים במרכז הכביש, בין ניידות ודוקרנים שהעמידו השוטרים, ואז אמר למפגינים 'אני יכול לחכות כאן שעות' לשוטרים אמר 'רססו אותם בגז פלפל'".

ניסים מורביה, ממנהיגי המחאה, אמר בראיון ל"כאן ב'": "בכלל לא התכוונו לחסום את הכביש. הגענו למחות מול הכינוס של ביבי. המשטרה חסמה אותנו שעות ולא אפשרה לנו לזוז מאמצע הכביש. אחרי שעות שהיינו מותשים וסירבו לתת לנו אוכל או מים, לא היתה לנו ברירה. רצינו לצאת משם. עיכבו אותנו בניגוד לחוק".

מפקד תחנת אשדוד סנ"צ שמעון פורטל אמר בראיון ל"כאן ב'": "אפשרנו להם להפגין מול ראש הממשלה. התשובות שלהם מולנו היו מילטנטיות: 'ניכנס לראש הממשלה, לא ניתן לו לנאום'. הם לא נעתרו לבקשה שלנו להפגין מול ראש הממשלה. הכוונות שלהם היו שרה"מ לא יכנס לאשדוד. הם עצרו את כביש ארבע ואנחנו הגנו עליהם מהאזרחים". מפקד התחנה הוסיף כי "נשקול אם להגיש נגדם כתבי אישום על תקיפה וסיכון חיי אדם".

תגובת המשטרה: "במהלך שלוש שעות המחאה שמרו השוטרים על איפוק ניכר והכילו את האירוע ואת התנהגותם האלימה של קומץ ממשתתפי המחאה שמשתתפיה כלל לא הגישו בקשה לקיומה. במהלך מחאה זאת התבטאו מובילי המחאה כי בכוונתם להגיע אל ראש הממשלה בכל מחיר כולל עלייה על דוקרנים. בהמשך למחאה זאת ולאחר שנעתרה המשטרה לבקשתם להמשיך בנסיעה, ירדו שיירת רכביהם של משתתפי המחאה אל כביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לעיר אשדוד שם המתינו כוחות משטרה נוספים שהיו ערוכים לקליטתם במקרה שכזה. במהלך הימצאות המשתתפים במחלף, ציין אחד המשתתפים כי בכוונת מוביל המחאה להצית עצמו במקום. צוות בלשי המשטרה שברשותו היו מטפי כיבוי הבחין בשניים מהמשתתפים המוציאים צמיגים אותם הביאו עימם וברשותם אף חומר דליק. ניסיונות להניא את אלו מכוונתם לא נענו בחיוב תוך שהחלו תוקפים את השוטרים שהחלו בביצוע מעצרם של החשודים מחשש להפרת הסדר וסיכון חיי אדם. במהלך אירוע זה נעצרו 5 חשודים כאמור ואלה הועברו לחקירה בתחנת המשטרה".

הפגנת הנכים בצומת אשדוד הגיעה על רקע ביקורם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, בעיר. השניים הגיעו לצורך חתימה על הסכם גג שיוסיף כ-40 אלף יחידות דיור לעיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך