היסטוריה: נחתם הסכם הגג – נתניהו: "תרכשו פה דירה"

הסכם הגג נחתם היום, ראשון, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט ושר הבריאות, יעקב ליצמן. ראש העיר ד״ר לסרי נשא דברים: ״אשדוד תהפוך למטרופולין כלכלי- חברתי- תרבותי מהגדולים והחשובים בישראל״.

הסכם הגג נחתם היום, ראשון, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט ושר הבריאות יעקב ליצמן.  ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי נשא נאום  במעמד החתימה ההיסטורי שיביא להגדלת הבנייה בעיר ולהפיכתה בעתיד לעיר מובילה בישראל.

ד״ר לסרי: "יצרנו  את הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד היום עם 30,046 יחידות דיור, ולהערכתינו – זהו גם ההסכם הטוב ביותר, מכל ההסכמים שנחתמו עד היום. למדינת ישראל ולעיר אשדוד".

לסרי המשיך: ״סוף דבר, אשדוד שהשנה מציינת 60 שנה ​להקמתה, חותמת על הסכם-גג, שיוביל אותנו ​לְעידַן חדש בתולדותיה״.

לסרי הזכיר בנאום גם את בית החולים: ״ביחד, עם בית החולים, הנמל החדש, פרויקט ​התחבורה הציבורית, הקמפוס האקדמי, פארק ​הייטק, קריית הספורט, וטיילת החוף והמלונאות, היא תהפוך תוך עשור למטרופולין ​כלכלי-חברתי-תרבותי, מוביל, במדינת ישראל.

ראש העיר התייחס לעתידה של העיר בעקבות ההסכם: ״ זו הגשמה אמיתית של החזון הציוני. אשדוד יוצאת היום לתקופה חדשה בתולדותיה.  מימוש הסכם הגג עם המדינה, מִתחבר לְתוכנית הַמִתְאַר החדשה של העיר, וֶיַגשים את החזון שלנו לאשדוד לַעשור הקרוב. אשדוד תהפוך למטרופולין כלכלי-חברתי-תרבותי מהגדולים והחשובים במדינת ישראל. החל מההחלטה להכפיל את התקציב לתשתיות – הַעַל. מ-200 ל-400 מיליון שקל״.

ראש בנימין נתניהו התייחס בטקס חתימת הסכם גג בעיר אשדוד למצב הבטחוני: "היום קיבלנו בממשלה סקירה מראש המוסד על האתגרים הביטחוניים שאנחנו עומדים לפניהם.אני אתן תמצית, משפט אחד – דאע"ש יוצא, איראן נכנסת. פשוט. אנחנו מדברים בעיקר על סוריה״.

עוד הסויף: "באתי לאשדוד בפעם הראשונה כילד. היו פה כמה בתים וכמה נתיבים, שהפכו בינתיים לכבישים. אני זוכר ששרנו אז: "אנו באנו ארצה, לבנות ולהיבנות בה". עמדנו פה באשדוד והסברנו שאנחנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה, והיום אנחנו רואים את תנופת הבנייה הכבירה הזאת והיא מתרחשת במאמץ אדיר שמובילים השרים, משה כחלון ויואב גלנט, ועכשיו גם שר הבריאות.

הם עושים מאמץ אדיר ואנחנו מסייעים בידם ועובדים יחד כדי לבנות את המדינה שלנו, לבנות את הארץ שלנו – בכל הדרכים. המדהים הוא שאני מסתכל בפרספקטיבה של עשרות שנים, אני מדבר כמעט על 60 שנה, שאנחנו עושים את זה, מה שבא לידי ביטוי כאן באשדוד, אבל אתם רואים את זה ברחבי הארץ".

ראש הממשלה סיכם ואמר: "יש כמובן דבר אחד נוסף שמוכרחים כדי לחיות – זה מגור. המ"ם הזה, מגור – צריך דיור. כאן אנחנו יודעים שיש מאמץ ייחודי, אני מבין את כל המכשולים, אני מעריך את הדרך שבה התגברו עליהם, וזה כמובן לבנות כאן שלושים אלף יחידות דיור נוספות. אשדוד היא עכשיו עם אוכלוסייה של כ- 220-250 אלף, אנחנו נגיע למטרופולין, רק עם הצעד הזה, של כ-350 אלף ואפילו יותר. 350 אלף זאת כבר עיר גדולה. יש בה את כל האלמנטים של תרבות ושל תעסוקה, של פיתוח ושל תחבורה, וכמובן של תעשייה חדשה ושל סביבה ירוקה.

כל הדברים הללו על שפת הים התיכון בעיר אשדוד, שהולכת ונבנית כעיר ואם גדולה בישראל, אני חושב שהדברים הללו מבטאים את תמצית המדיניות שלנו. אני יכול להגיד שאני מסתכל על זה בפרספקטיבה עכשיו של למעלה מחצי מאה שנים, החזון הציוני מתגשם בכל רחבי מדינת ישראל וארץ ישראל, אבל הנה, אם אתם רוצים לראות אותו מתגשם בצורה היפה שלו או בצורה האמיתית שלו, בואו לאשדוד ותרכשו כאן דירה".

שר האוצר משה כחלון הוסיף בנאומו: ״הנה יוצא לדרך הסכם הכי גדול בארץ״. כחלון התייחס גם לבית החולים החדש בעיר:״ בית החולים הציבורי באשדוד הוא הטוב במזרח התיכון ומה מתקדמים בעולם״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך