המחדל ההסברתי ב- REWAY חוזר על עצמו בהסכם הגג

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, צריך לעשות בדיקת מערכות מה קורה במערך ההסברה של עיריית אשדוד. בשני פרויקטים מהגדולים שידעה העיר אשדוד מאז הקמתה, נרשם כישלון קולוסאלי בהעברת המסרים לתושבים
המחדל ההסברתי ב- REWAY חוזר על עצמו בהסכם הגג

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, צריך לעשות בדיקת מערכות מה קורה במערך ההסברה של עיריית אשדוד. בשני פרויקטים מהגדולים שידעה העיר אשדוד מאז הקמתה, נרשם כישלון קולוסאלי בהעברת המסרים לתושבים. מדובר בפרדוקס גדול מאוד, שכן ראש העיר עבד לילות כימים סביב השעון על הפרויקטים הללו, שישנו את פניה של אשדוד ללא היכר, אך למרבה הצער הציבור לא קיבל את האינפורמציה בזמן אמת, ב"שידור חי", דבר שהוביל לא מעט סימני שאלה ותחושה שהציבור לא יודע מה קורה סביבו.

לפני תשעה חודשים לערך פרויקט התחבורה הירוקה REWAY יצא לדרך. רוב מוחלט של הציבור לא ידע מה קורה בעיר, למה סוגרים כבישים ומה זה לעזאזל שלטי החוצות שצצו בכל פינה בעיר עם המילה הלועזית REWAY… יש כאלה שחשבו שמדובר בעסק חדש שהוקם בעיר, יש כאלה שחשבו שאולי יש כאו קמפיין מתחכם, ואף אחד לא חיבר בין הדיבורים על מהפכה תחבורתית גדולה לשלטי הפרסום הרבים. רק שבוע לפני שהדחפורים עלו לשטח, התמונה מעט התבהרה, אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי.

ד"ר לסרי הודה כי היה כאן מחדל גדול סביב העניין ההסברתי, ודרש לקבל תשובות מכל העושים במלאכה. מי שמכיר את ראש העיר יודע שהוא לא נותן לבעיות לעבור מעל לראשו, הוא חוקר, נובר ודורש תשובות. מי שהיה צריך לקבל נזיפה חמורה, קיבל זאת.

והנה בשבוע שעבר התבשרנו על הסכם הגג שיהפוך את אשדוד לעיר השלישית בגודלה בישראל עם יותר מ-30 אלף יחידות דיור שיקומו בשבע השנים הקרובות. גם כאן נעשתה עבודה יסודית מאחורי הקלעים, הרבה לפני החתימה הרשמית, שתתקיים ביום ראשון הקרוב במעמד ראש הממשלה, שר האוצר ושר השיכון. גם במקרה הזה הציבור לא קיבל תמונה כוללת ומפורטת, כדי להרחיק את הערפל ולמנוע שאלות מיותרות שהעלו כמה וכמה גורמים אינטרסנטיים. ברגע שאין קמפיין פרסומי מקיף ומקצועי, אתה מותיר את הבמה לחאפרים ובעלי עניין, שמנסים להוריד את הביטחון לתושבים, בטענה כי מדובר במחטף של ראש העיר.

מי שמכיר את התמונה יודע שהתמונה שונה לגמרי. לא רק שנעשתה עבודת קודש במינהל ההנדסה בעיריית אשדוד, אלא כל הגורמים הבכירים במדינה, ממשרד האוצר והשיכון, דרך מינהל מקרקעי ישראל והוועדה הארצית לתכנון ובנייה, היו מעורבים מתחילת הסכם הגג ועד סופו.

בתקשורת המתקדמת שיש היום, כשיש את הפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, אתרי אינטרנט ומסכים אלקטרוניים בכל פינה, ניתן לעשות פעולות הסברה אגרסיביות מרגע לרגע ולהגיע לרוב התושבים. צריך לעבוד נכון, להיות ממוקדים ולהעביר מסרים ברורים לתושבים. מישהו כאן נרדם בשמירה בפעם השנייה, וד"ר לסרי חייב לעשות סדר כי בסופו של דבר הוא זה שצריך לתת הסברים, בזמן שעשה עבודה מדהימה לטובת תושבי העיר.

חשוב לציין שמערך הדוברות בעיריית אשדוד, תחת ידיו של הדובר המקצועי והחרוץ אדי בן-חמו, לא קשור למחדל הזה. בן-חמו וצוות משרדו מעבירים אינפורמציה לכלי התקשורת על בסיס יומי, כאן מדובר בקמפיינים שהיו צריכים יד מכוונת חיצונית, מקצועית ועתירת ניסיון, ולמרבה הצער זה לא נעשה.
מההיכרות שלי עם ד"ר לסרי, אני לא מאמין שיהיה כאן מחדל תקשורתי בפעם השלישית…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך