לאחר חודשים של עבודה: שדרות הרצל נפתחו היום לתנועה

שדרות הרצל נפתחו היום לתנועה כבר בשעה 06:00 בבוקר, וזאת לאחר חודשי עבודה רבים במקום במסגרת פרוייקט התחבורה הירוקה

לאחר חודשי עבודה ארוכים שבהם עבדו על התשתית של פרוייקט תחבורה ירוקה שבעקבותיו נאלצו בין השאר לסגור את כביש הרצל. נפתח היום (שישי) החל מהשעה- 06:00 הכביש לתנועה מה שללא ספק יקל על התנועה והעומסים שנותרו בעקבות העבודות.

צפו בסרטון שמתעד את ההכנות לפתיחת הכביש

מהעירייה נמסר: "עבודות התשתית העיקריות בין שד׳ ירושלים לבגין בצד מערב, ובין שד׳ ירושלים ויצחק הנשיא- הסתיימו. ללא ריבוד אחרון של הכביש, וללא עבודות הפיתוח סביבתי וריהוט הרחוב שיסתיימו רק במהלך 2018. למרות זאת, בחרנו לפתוח את הכביש לתנועה, להחזיר את הרצל לחיבור מלא בין צפון העיר ודרומה, ובכך להקל על עומס התנועה בעיר. כעת, מתקדמים לעבודות תשתית על הרצל בין יצחק הנשיא וז׳בוטינסקי, והפעם רק בצד אחד של הכביש, כך שהרצף לכל אורכו של כביש הרצל יישמר".

עוד הוסיפו כי: "גם העבודות לאורך בגין מתקדמות יפה, ובמהלך אוקטובר יושלמו העבודות בקטע בין משה סנה לבין אלטלנה, כולל ריבוד אחרון של הכביש. הפרוייקט כולו יושלם עד יוני 2018, ואשדוד תכנס לעידן חדש של עיר מודרנית, עם מערכת תחבורה ציבורית המתקדמת ביותר בישראל".

מה צפוי לעיר אשדוד במסגרת הפרוייקט:
אשדוד תיהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, מרשת תשתיות משודרגות ומסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. ההצעה של אשדוד מציגה תכנית פרטנית ואיכותית, הכוללת רשת נתיבים של תחבורה ציבורית (נת"צים), באורך של 20 ק"מ, המבוססת על קווי BRT (אוטובוסים רבי קיבולת), תוך יכולת מעבר מהיר של קווי BRT וכן קווים מזינים ובינעירוניים. מערכת המשלבת אמצעים ברי קיימא. הצבת מערכות כרטוס מחוץ לאוטובוס, הקמת מערכת בקרת רמזורים, מתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים, התקנת שילוט אלקטרוני המעדכן את הנוסע על זמני הגעת האוטובוס לתחנה והקמת מערכת אכיפה אוטומטית בנת"צים.

במסגרת שיפור תשתית התחבורה הציבורית, יוקמו יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות לאורך צירי קווי ה-BRT וישודרגו יותר מ-200 תחנות בכל רחבי העיר. התחנה המרכזית תשודרג ותכלול הקמת סככות חדשות לקווי האוטובוסים. כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים חדש בעיר. כן תוקם רשת של שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, בתוספת של עוד כ-23 קילומטרים, שתחבר בין רובעי העיר למרכזים העירוניים ויצירת אינטגרציה מלאה עם התחבורה הציבורית. 13 קילומטרים נוספים של צירים להולכי רגל יוקמו ברחבי העיר, הכוללים בין השאר הקמת מדרחוב חדש במרכז העיר, באורך של כקילומטר אחד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך