האמת הפשוטה: "ביג פאשן" פתוח בשבת

בניגוד לפרסומים מטעים ומגמתיים, מרכז "ביג פאשן" פועל בשבת על פי התכנון המקורי, וראש העיר הבהיר כי לא יהיה שינוי בסטטוס קוו באשדוד

מי שמכיר את הליך הפתיחה של מרכז "ביג פאשן" אשדוד, צריך היה לדעת שסוגיית פתיחת מרכז הקניות והבילוי בשבת הייתה ידועה לכולם, גם לנציגי הציבור החרדיים, שחלקם אגב הצביעו בעד הקמתו…

בשבוע האחרון היו כאלה שניסו "להחיות" את הסוגיה מחדש, עם ציטוטים של נבחרי ציבור חרדיים, ושל כאלה המנסים לקפוץ על עגלת הפרסום בכל הזדמנות, ולא משנה להיכן היא נוסעת.

מי שרצה לקבל תשובות, היה צריך בסך הכל לקרוא את הראיון של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בעיתון "המגזין" ובאתר "אשדוד אונליין", כאשר ראש העיר אמר בצורה ברורה: "עמדת העירייה כפי שהוצגה לרבנים הנכבדים היא שפאתי העיר וסביבותיה, הכוללת את הסטאר סנטר, חופי הים ואת מרכז ביג החדש, הינם חלק מהסטטוס קוו ולא יחול שום שינוי ביחס אליהם". בתרגום לעברית פשוטה – ראש העיר ממשיך להיות נבחר ציבור עם הבנה לכלל הציבור, ומרכז "ביג פאשן" יהיה פתוח בשבת, בדיוק כפי שה"סטאר סנטר" פועל באותה מתכונת לאורך שנים ארוכות.

מבלים בשבת בביג אשדוד. צילום: אוהד צויק
מבלים בשבת בביג אשדוד. צילום: אוהד צויק

מה שכן, הנהלת מרכז הקניות פועלת בצורה אחראית וראויה ומאפשרת לכל אחד מהשוכרים לפעול על פי שיקול דעתו האם לפתוח את העסק שלו בשבת, ואכן מסיור שערכנו היום במרכז המרשים, עולה כי חצי מהחנויות (לערך) פועלות בשבת באופן רגיל והחצי השני סגור. מאות אנשים מסתובבים במרכז, עורכים קניות, אוכלים להנאתם (אוכל כשר לפסח…), והאווירה יוצאת מן הכלל.

המחאה הציבורית שמנסים חלק מהטרמפיסטים בעיר לעורר לא מורגשת, ונראה כי רוב המבלים הינם אנשים שבחרו להגיע ל"ביג פאשן" בלי שום קשר לאותה מחאה מיותרת.

מהנהלת ה"ביג פאשן" נמסר בתגובה: "מרכז הקניות ביג אינו מכתיב פתיחה בשבת ומאפשר לכל שוכר ושוכר להחליט על דרך עבודתו. למיטב ידיעתנו באשדוד קיים מרכז קניות גדול אשר גם בו קיימים עסקים הפועלים בשבתות. מרכז זה קיבל את ברכת הרבנים מהטעם הפשוט שאין להעניש את העסקים ששומרים על קדושת השבת ולכן יש להבדיל בין עסק לעסק ולא להאשים את המרכז עצמו שמהווה רק אכסניה לשוכרים שפועלים כל אחד על פי מצפונו. אגב, חוק העזר מאפשר פתיחה של עסקי מזון ולכן לא יוכל המרכז למנוע פעילות בשבת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך