היינו כחולמים: מ-65 אלף בתי אב באשדוד ל-100 אלף בתים בשבע שנים

יום רביעי האחרון ייזכר כאחד מהימים ההיסטוריים של העיר אשדוד. חברי מועצת העיר אישרו את הסכם הגג שגובש ותוכנן באופק מדוקדק בין עיריית אשדוד למשרדי השיכון והאוצר

יום רביעי האחרון ייזכר כאחד מהימים ההיסטוריים של העיר אשדוד. חברי מועצת העיר אישרו את הסכם הגג שגובש ותוכנן באופק מדוקדק בין עיריית אשדוד למשרדי השיכון והאוצר. הסכם הגג מביא בשורה מדהימה בתחום הנדל"ן בעיר, בשורה שעשויה לחלץ את העיר מהקיפאון בו היא שרויה בעשור האחרון, בשורה שתוביל לבנייה של 30 אלף יחידות דיור חדשות בפרק זמן של שבע שנים, כאשר כל הדירות ישווקו תחת הכותרת "מחיר למשתכן", מה שאומר שתינתן עדיפות ברורה לזוגות צעירים תושבי אשדוד. לא מדובר במשאלת לב או בפנטזיה, אלא בחלק מההסכם הנרחב והמפורט עליו חתמו הצדדים, ועל כך מגיעות המחמאות לכל העושים במלאכה, שחשבו קודם כל על הדור הצעיר באשדוד ורק לאחר מכן על שאר רוכשי הדירות הפוטנציאלים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, "בישל" את ההסכם הזה כבר בתחילת הקדנציה הנוכחית שלו. זה התחיל בשיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחף את ההסכם בדרכים שלו, והמשיך עם שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט, שלכל אחד מהם חלק משמעותי מאוד בהסכם הגג באשדוד. ד"ר לסרי שמע את ההצהרות הפופוליסטיות של אנשי האופוזיציה ושל מתנגדיו הידועים, ולא מיהר לשלוף את הסוד הגדול עליו עבד תקופה ארוכה מאוד. הוא לא רצה שמישהו חלילה ישים מקלות בגלגלים, ויש כאלה שהיו שמחים לעשות זאת, גם אם מדובר בפגיעה בעשרות אלפי צעירים, שחולמים לרכוש דירה בעיר בה צמחו וגדלו, במחיר הוגן וראוי.

צילום: דודי בוזגלו

ראש העיר יהיה חתום על מהפך שיבסס את מעמדה של אשדוד כאחת משלוש הערים הגדולות והאיכותיות בארץ, וכפועל יוצא יהיו כאן קרוב ל-100 אלף בתי אב עם למעלה מ-400 אלף תושבים.

כמה מילים שיסבירו בצורה פשוטה מהו הסכם הגג. מדובר למעשה בשילוב זרועות של כל הגופים המשמעותיים במדינה, ממשרדי הממשלה הגדולים, דרך מינהל מקרקעי ישראל ועיריית אשדוד, כשהמטרה היא שכל הגופים יפעלו במהירות וביעילות, כדי להוביל לבניית עשרות אלפי יחידות דיור בזמן קצר מאוד. כל גוף "יכופף" את הבירוקרטיה, יהיה קשוב לכל התפתחות, ויעניק תשובות ופתרונות בזמן אמת, כדי שהחלום יהפוך למציאות תוך שבע שנים בלבד.

במקביל, המדינה מעמידה כפועל יוצא כלים אדירים בתחום הפיתוח, התשתיות, מבני הציבור ומוסדות החינוך, כדי לספק את הצרכים של הדיירים החדשים במתחמי הדיור העתידיים, תוך מחשבה על כל פרט ופרט. כך יהיה באשדוד. התכנון הוא להקים בתי ספר בכל שכונה חדשה, גני ילדים, כבישים מתקדמים, שתי כניסות חדשות לעיר (צפונית ודרומית), פארקים לילדים ועוד ועוד.

אשדוד צועדת לעבר עתיד מבטיח. אל תאמינו לכל המתנגדים שמנסים לצייר תמונה מעוותת ושקרית, הכל מתוך אינטרסים אישיים צרים.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך