זעם על הנמל "מוכן לקלוט חומרים מסוכנים מחיפה"

בעקבות סגירת מפעלי חיפה כימיקלים החומרים המסוכנים מחיפה עתידים להגיע לנמל אשדוד, הטענות הם שהמרחק הרב לא מסכן את התושבים, אך הארגונים הירוקים חושבים אחרת
תמונה צבעונית של נמל אשדוד

זעם רב בעיר בעקבות כוונת נמל אשדוד לקלוט את האיזוטקנים מחברת חיפה כימיקלים שסוגרת את שעריה ומפטרת עשרות עובדים, בעקבות ההחלטה לפנות מכלי האמוניה מהמפעלים.

הנהלת חיפה כימיקלים הודיעה על כוונתה לסגור את החברה ולפטר את כלל העובדים. בראיון לאתר -ynet השר להגנת הסביבה אמר כי "יכול להיות שיש פה רצון לקחת את העובדים כבני ערובה. לאורך כל הדרך הנהלת המפעל לקחה החלטות כושלות. היה להם זמן להיערך והם לא עשו שום דבר ליצירת פיתרונות".
 
אלקין פירט כי "אין שום סיבה הגיונית להחלטה לסגור את המפעל. הם אפילו עוד לא השלימו את כל הפרטים הטכנים בבקשה להיתר רעלים לאיזוטנקים דרך נמל אשדוד אפשר לספק את זה במיידי".
 
מה בדבר ההודעה של נמל חיפה שהם מוכנים לקלוט?

"נמל אשדוד מוכן לקלוט איזוטנקים. היתרון של נמל אשדוד שהוא לא נמצא בתוך העיר ולא צריך להוביל איזוטנקים בעיר ולכן הובלת איזוטנקים בחיפה דווקא הוגדרה כמסוכנת יותר ולכן היא חלופה לא מומלצת. כל מה שהמפעל צריך לעשות הוא מיגון במפעל הדרומי לאיזוטנקים זה בכל מקרה, בכל חלופה".

בעקבות הדברים נשמעה ביקורת קשה כלפי נמל אשדוד ע"י גורמים ציבוריים בעיר וכן על ידי תנועות ירוקות למען הסביבה שהודיעו כי ילחמו בנושא לאחר שתתבצע בדיקה עד כמה החומר מסוכן לתושבי העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך