זעם ציבורי על נמל אשדוד: "מממנים לימודי אנגלית לילדים מכספי ציבור"

חברת נמל אשדוד מציעה לילדיהם של כ–1,000 מעובדי הנמל לימודי העשרה בכיתות מיוחדות, במימון כספי ציבור.
עלייה של 20% בהכנסות חברת נמל אשדוד
צילום: יח"צ נמל אשדוד

עיתון 'דה מרקר' מפרסם הבוקר כי סל ההטבות שלו זוכים העובדים המתוגמלים ביותר במגזר הציבורי הם העובדים בנמלי הים, וכי מתברר שסל ההטבות הוא העשיר ביותר מכפי שנודע עד כה, ומחריף את האפליה בין עובדי המונופולים הממשלתיים לבין עמיתיהם בשירות הציבורי.

החברה הממשלתית פרסמה אתמול מכרז למתן שיעורי תגבור במתמטיקה ובאנגלית לילדי העובדים בכיתות ז'־ט'. זאת, לתקופה של עד חמש שנים, ובעלות מוערכת של מאות אלפי שקלים. הסבסוד המלא שלו זוכים הילדים ממומן מתקציב הרווחה שמעמיד נמל אשדוד לטובת עובדיו. תקציב זה נאמד ב–2.5 מיליון שקל בשנה, והוא אמור לגדול ב–1.5 מיליון שקל נוספים, כך לפי טיוטת הסכם התחרות שגובשה בין הממשלה לבין ועדי העובדים בנמל.

מימון לימודים עבור עובדי חברה ממשלתית נחשב הטבה שכיחה יחסית, אך לא ההעברה של הטבה זו לילדי העובדים. בנמל אשדוד טוענים כי הוראות תקציב הרווחה מתירות השקעה בחינוך ילדי העובדים, ולא רק ברכישת השכלה עבור עובדי החברה הממשלתית, וכי הדבר מעוגן לכאורה בהסכם הקיבוצי שנחתם מול העובדים.

בתגובה לפניית עיתון 'TheMarker' מסרה הנהלת הנמל: "זה שנים רבות שחברת נמל אשדוד בוחרת לייעד חלק מתקציב הרווחה לחינוך ורכישת השכלה. שיעורי ההעשרה מתקיימים כדי לעודד מצוינות של דור העתיד במקצועות הליבה, אנגלית ומתמטיקה, ומיועדים לילדי העובדים בגילי חטיבות הביניים, כהכנה לקראת העלייה לתיכון". עוד נמסר כי ״הלימודים נערכים במסגרת קבוצתית של כיתות לימוד, שבהם משתתפים יותר מ–20 ילדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך