אם שכולה מאשדוד: "המדינה שכחה את גולדין"

שלוש שנים לחטיפת הדר גולדין, משפחת איטח ניצבת לימין המשפחה. יפית איטח, רעייתו של קב"ט עיריית אשדוד אריה איטח, פרסמה פוסט משמעותי מאוד בפייסבוק בעניינו של החייל הדר גולדין, שנפל "בצוק איתן" וגופתו נחטפה לרצועת עזה. יפית ואריה, שבנם צחי נפל לפני 17 שנה בקרב על הבופור, מחזקים את משפחת גולדין. יפית כתבה: "אני קוראת לרמטכ"ל של צבא הגנה לישראל להשמיע את קולו, ולעשות צעד אחד קטן, שיוביל לצעד גדול להשבת הבנים... שיראה הסיטואציה בעיני רוחו לו הדר היה בנו, איך הוא היה רוצה שיתייחסו ויגיבו?"
אם שכולה מאשדוד: "המדינה שכחה את גולדין"

שלוש שנים חלפו מאז חטיפתו של סגן הדר גולדין בידי חמאס, במהלך מבצע "צוק איתן". את יום השנה תציין משפחתו ביום שישי הקרוב, לפי התאריך העברי, ה' באב. אביו של הדר, שמחה גולדין, טוען כי בפרק הזמן שחלף מאז, המדינה פספסה הזדמנויות רבות להשבת גופותיהם של בנו ושל החייל אורון שאול. "שלוש שנים אחרי, אני בעיקר מתבייש", אומר גולדין. "שלוש שנים לא הצליחו להביא את הבן שלי בחזרה, בניגוד לכל הערכים של צה"ל, בניגוד לכל האתוסים שיש לצבא הזה. בחודש מאי האחרון, זמן קצר לאחר חגיגות יום העצמאות, שר הביטחון אביגדור ליברמן נשאל בעניינו של הדר. הוא השיב שגם את אלי כהן לא החזרנו, ושאת הרוגי דקר מצאנו רק אחרי 50 שנה. מה שהוא אומר לנו שהדר ואורון צריכים לחכות 50 שנה. אם הממשלה מחליטה שמעכשיו משנים את הערכים שלנו, שצה"ל אינו צבא העם, שכל משפחה שבנה החייל נחטף צריכה לדאוג לעצמה, אז שיגידו את זה. שיגידו את זה להורים. שיגידו את זה ביום הזיכרון וביום העצמאות. אני מרגיש שבמשך שלוש שנים הפקירו את הדר".

יפית איטח, רעייתו של קב"ט עיריית אשדוד אריה איטח, פרסמה פוסט משמעותי מאוד בפייסבוק בעניינו של החייל הדר גולדין, שנפל "בצוק איתן" וגופתו נחטפה לרצועת עזה. יפית ואריה, שבנם צחי נפל לפני 17 שנה בקרב על הבופור, מחזקים את משפחת גולדין. יפית כתבה: "אינני יכולה לעמוד מן הצד יותר! לדבר בנינו על הכאב של משפחות גולדין ושאול בחדרי חדרים ולא לעשות מאום… ולכן החלטתי לכתוב פוסט זה. אני אמא של צחי איטח, אשר נפל על משמרתו בשנת 2000 על הבופור. אישי אריה ואני פוקדים את קברו 17 שנים מידי יום שישי וכך מתחילים לקבל את פני השבת. ומה קורה עם לאה גולדין אמא של הדר? מה קורה עם המשפחה כולה? תלויים באוויר, מתנגשת בקירות! היכן בנה? מה עלה בגורלו? אנה תפנה? היכן הדר בנה? אינני פוליטיקאית! אך אני אם שיודעת היטב לקרוא את ליבה של אם שכולה ואת ליבה של לאה גולדין. הוא מדמם מכאב וגעגוע, היא לא עוצמת עין בלילות וליבה לא יודע מהו מנוח מאותו יום ארור… היא שלחה את בנה לצבא עם ערכים מופלאים אותם היא חינכה וציידה את הדר, ומה קרה בפועל? בשעת אמת, בו המנהיגים צריכים לקחת אחריותת? מתנערים מאחריות כמי שמסירים אבק מבגדיהם. בפועל, המשפחה תלויה באוויר כמטוטלת, לא יודעת היכן בנה ומתי ישוב אליהם".

יפית איטח המשיכה וכתבה: "אני קוראת לרמטכ"ל של צבא הגנה לישראל להשמיע את קולו, ולעשות צעד אחד קטן, שיוביל לצעד גדול להשבת הבנים… שיראה הסיטואציה בעיני רוחו לו הדר היה בנו, איך הוא היה רוצה שיתייחסו ויגיבו? אני קוראת לבנימין נתניהו המנהיג שלנו, יודעת בתוך תוכי כי הוא מסוגל להפתיע במהלכים, רק אם הוא מספיק ירצה עם כל הקשיים, ואנו יודעים זאת וזה לא סוד! אנא, פעל בבקשה ביתר שאת והתחל להוביל מהלך של תקווה. אנו אזרחיה של מדינת ישראל צריכים להשמיע קול זעקה לנוכח המצב הקפוא בו אנו נמצאים, אסור לנו להיות אדישים עם לב קפוא. בואו נהיה ערבים זה לזה ונפעיל לחץ כלפי המנהיגים שלנו, אשר לתחושתי נכנסו לאדישות וקור רוח. אם אני טועה, שישמיעו בבקשה קולם מה הם עושים. ליבנו אתכם משפחת גולדין ושאול היקרים. נא הפיצו ברבים, למען אותם חיילים אמיצים שהלכו והגנו בגופם עלינו, ולא חזרו לגבולם… והמדינה, כך אני חשה, שכחה אותם בדרך. זה מה שהדר וחבריו היו רוצים שנעשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך