שאריות החרקים התגלו: מנגנוני הבקרה פעלו ללא דופי

דווקא האירוע שבו נמצאו שאריות של חרקים בפתיתים במנות שסופקו לילדים בצהרון באשדוד הוכיחו למערכת שהילדים בידיים טובות. מנגנוני הבקרה פעלו במקרה זה במהירות ובאחריות והוכיחו שהם ראויים לאמון ההורים.
גן ילדים באשדוד

האירוע המקורי יצר תגובת שרשרת לגבי העניין שאף נגררה לרשתות החברתיות. תחילה כוונו החיצים על חברת ההסעדה- חברת מבושלת האחראית על טיב המזון. אך מבדיקה שנערכה התברר כי חברת מבושלת מפעילה מנגנוני בקרה קפדניים על שירותי המזון הניתנים על ידה, כך שמיד עם הגעת האינדיקציה הראשונה, יצאה הנהלת החברה לשטח באופן מיידי, על מנת ללמוד את פרטי המקרה ולקחת עליו אחריות מלאה.

במבושלת הפעילו את הנוהל השמור למקרים אלה, ופתחו בבירור נרחב לחפש את המקור על מנת למנוע הישנות המקרה בעתיד. לאחר בדיקה בשטח הייצור של החברה התגלה כי לא מדובר בתקלת ייצור אלא במקרה נקודתי אשר בודד על ידי גורמי המקצוע בחברה. היה זה שק חומר גלם שסופק ע"י חברת סוגת. חברת מבושלת עצרה באופן מיידי את השימוש בחומר הגלם המדובר (הפתיתים) לצד הוצאת דרישה לחברת 'סוגת' לבדיקתו. מבושלת המקפידה על סטדנדרטים גבוהים בחומרי הגלם שמזינים את פס הייצור שלה, במיוחד על רקע עבודתה עם מערכת החינוך בכל הארץ, בחרה מלכתחילה בסוגת הנחשבת ספק מוביל בתחום, וגם בשל היותו מוכר כקפדן בבדיקת איכות המוצרים אותם הוא מספק.

אחת הגננות, שבחרה להישאר בעילום שם, המנהלת גן בוקר ואת אחד מהצהרונים בעיר אשדוד התייחסה למקרה הספציפי וסיפרה למערכת כי "למרות שהורים רבים בחרו לתקוף את חברת מבושלת ולשפוט אותה על סמך מקרה כזה או אחר, חשוב לי לציין שהאוכל שמספקת חברת מבושלת לילדים מגיע מוגן, חם וסגור הרמטי. והילדים אוהבים מאד את האוכל. מבקרת האיכות שלנו שמגיעה לבקר את איכות המזון ומרוצה מאיכות האוכל ובמקרה שיש תלונה או הערה היא נענית ומטופלת באופן מיידי ע"י חברת ההסעדה. גם מטעם חברת ההסעדה מגיעה מבקרת, לפחות 3 פעמים בחודש, לבדיקת איכול המזון ולשמוע פידבק לטובת בקרה ופיקוח. מדובר בנציגה שירותית והבדיקות שלה מאד קפדניות ומקיפות. אנו מאד מרוצים מהמזון, האוכל מגיע נקי, טעים, מזין ואיכותי. לא הייתי רוצה שחברת ההסעדה תוחלף, בטח לא על בסיס מקרה אחד ובטח אם היא כלל לא מקור הבעיה".

אחד מההורים של ילדי הצהרון בו היה האירוע התייחס לעניין: "אחרי המקרה הגענו לגן וביקשנו לראות איך מועבר האוכל לילדנו. הגננת הראתה לנו את הארגז, בו האוכל מגיע סגור הרמטי, ארוז, סטרילי, המנות מגיעות חמות ונראות טעימות ובאופן כללי נקי ומריח טוב. יחד עם האוכל מגיעים פירות מגוונים שהילדים אוכלים אותם בהנאה. השקיפות שאפשרו לנו להגיע ולראות ולהיווכח הרגיעה אותנו והבנו שיש לנו על מי לסמוך".

מהנהלת מבושלת נמסר בתגובה כי: "חברת מבושלת משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בתהליכי ייצור ובקרה, מתוך תפיסת עולם כי לקוחותינו הם ילדנו ונעשה כל שניתן על מנת לספק להם מזון באיכות הטובה ביותר ובתקנים הגבוהים ביותר כפי שהיא עושה מזה שנים ארוכות."
עוד נמסר מפי מבושלת כי "אנו רואים אחריות רבה במשלח ידנו, השקיפות מול ההורים ואל מול מקבלי ההחלטות חשובה לנו ולכן אנו מזמינים כל אחד ואחת להגיע לשטחי הייצור של החברה ולהתרשם מתהליכי הייצור ומההקפדה הגבוהה על נהלי הבטיחות וההיגיינה, להיחשף לתהליכי הייצור של המזון, תהליכי העבודה והבקרה הקפדניים על המזון ולהתרשם מאיכות המזון הגבוהה וטיב חומרי הגלם המהווים את הבסיס לייצור המזון לילדים – ללא תיאום מראש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך