אלכסדנר דוידוב: "אנחנו חייבים את תמיכת הקהל"

רגע לפני המשחק החשוב נגד עכו, אלכסנדר דוידוב פונה לקהל האשדודי: "אנחנו חייבים את תמיכת הקהל. אני בטוח שמול אלו שפועלים נגדנו, יש אלפים שהקבוצה חשובה להם, והם לא ירצו לראות אותנו יורדים ליגה"

בשבת הקרובה, רגע לפני שהמופלטות יעלו על המחבתות בבתים השונים ברחבי העיר ומוזיקה מרוקאית תבקע מהרמקולים כמיטב מסורת האירוח "תרבחו ותסעדו", תארח אשדוד את סוגרת הטבלה הפועל עכו, לקרב לוהט שהתוצאות בו עלולות להיות הרות גורל עבור אחת הקבוצות.

בין שתי הקבוצות מפרידות כרגע 5 נקודות. ניצחון של אשדוד יפתח מרווח ביטחון של 8 נקודות, יחזיר לשחקנים את הביטחון ויהווה צעד חשוב לעבר הישארות בליגה. לעומת זאת, ניצחון של עכו יצמצם את הפער ל-2 נקודות בלבד ועלול בסיטואציה מסוימת להוריד את אשדוד אל מתחת לקו האדום.

בשל פגרת הנבחרת וחג הפסח, נתנו בקבוצה שלושה ימי מנוחה לשחקנים, שחזרו להתאמן ביום שני האחרון, כשביום שלישי כבר עלו על האוטובוס ונסעו למחנה אימונים בן 3 ימים בקיסריה, שם עבדו בפן המקצועי, החברתי והפסיכולוגי גם יחד, כשהדעה הרווחת בקרב השחקנים והצוות המקצועי היא שרק אם יהיו מלוכדים ומגובשים יוכלו לעשות את זה.

אחד השחקנים שצועד קדימה ולוקח אחריות במצב זה הוא הקשר המצוין אלכסנדר דוידוב, אחד השחקנים הוותיקים והמנוסים שסיפר לאשדוד אונליין": "אני חושב שהפגרה עזרה לנו, היא באה מבחינתנו בעיתוי מצוין, כולם יחזרו נקיים, טריים עם אנרגיות חדשות. שחקנים יכלו לנקות את הראש, להתנתק קצת מהתקופה הרעה שעוברת עלינו ומצד שני לחזור עם כוחות מחודשים כדי להוציא את העגלה מהבוץ".

ואתם צריכים לעבוד קשה כדי לשנות את המצב.
"אנחנו צריכים ואנחנו נעבוד קשה, אין פה שאלה בכלל. ביום שלישי יצאנו למחנה אימונים בקיסריה וזה טוב כי שלושה ימים כולם יחשבו רק על כדורגל, על טקטיקה ולא על דברים אחרים. כל השחקנים יודעים מה חשיבות העניין ומחנה אימונים כזה ייתן לנו להתרכז נטו בקבוצה בלי הפרעות משום סוג".

מה הדבר הראשון שצריך לעשות?
"קודם כל אנחנו חייבים לשמור על השער ולא לספוג. לעשות הגנה טובה ולא להפסיד כדורים במרכז השדה, להניע כדור בסבלנות ולהיצמד לתכנית המשחק שלנו".

הכל טוב ויפה עד שאתם סופגים שער מוקדם.
"נכון, כך היה נגד הפועל רעננה, כל מה שמדברים לפני המשחק, כל ההכנות לאורך השבוע לא שוות כלום אם מקבלים שער אחרי 10 דקות וזה הופך את כל המשחק. אנחנו צריכים לצופף את המשחק וקודם כל לא לספוג, אחר כך נצא לתקוף. בכל משחק אנחנו מגיעים להזדמנויות שלנו, אבל אנחנו חייבים לעלות ליתרון 1:0 ואז יהיה לנו הרבה יותר קל".

אבל נראה שאתם מאד מתאמצים בכדי לכבוש ומצד שני סופגים בקלות יחסית.
"זה מאד מתסכל. בחלק מההפסדים הקבוצות נגדנו לא עשו כלום, הגיעו ל-2 מצבים וכבשו 2 שערים. אסור לתת לזה להמשיך".

אבל זה הכדורגל, מי שמבקיע יותר, מנצח.
"אסור לנו להפסיד משחקים בהם אנחנו משחקים יותר טוב, לפעמים סופגים שערים שטותיים ואנחנו נותנים ליריבות להבקיע שערים קלים. אם קבוצה תגיע ל-10 מצבים נגדנו ותבקיע שניים מהם זה בסדר, אבל לא ייתכן שקבוצה תבקיע שני שערים מתוך שני מצבים".

איך עוצרים את זה?
"משחק הגנה זה התפקיד של כל הקבוצה, לא רק של השוער והבלמים. כמו שאמרתי קודם, אנחנו צריכים לצופף ולסגור נכון. אנחנו יודעים לעשות את זה וכבר עשינו את זה לא פעם במשחקים העונה. אם כולנו נשחק כמו גוף אחד, כמו שחקן אחד, אז אין שום סיבה שלא ננצח את עכו ואת יתר הקבוצות".

אולי גם תמיכה מהיציע קצת תעזור?
"זה ברור! אנחנו צריכים את הניצחון הזה ואנחנו חייבים את תמיכת הקהל. אני בטוח שמול אלו שפועלים נגדנו יש אלפים שהקבוצה חשובה להם והם לא ירצו לראות אותנו יורדים ליגה. העיר הזאת צריכה קבוצה בליגת העל ובכל המחלוקות אפשר לטפל אחר כך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך