בשורה משמחת להורים: רפורמת הצהרונים הושלמה!

חוק הפיקוח על הצהרונים עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת ויכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרובה.
גן באשדוד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק שמסדיר את תנאי הרישוי, הסדרי הפיקוח והבקרה על הצהרונים, ובכלל זאת, גם את המחיר המירבי שייגבה עבור צהרון. החוק ייכנס לתוקף בצהרונים הציבוריים כבר בשנת הלימודים הקרובה ויישומו בגנים המוגדרים כ"מוכר שאינו רשמי" יידחה בשנה.

חוק הפיקוח על הצהרונים, שיזמו הח"כים ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ויעקב מרגי (ש"ס), יו"ר וועדת החינוך, עבר בתמיכת 65 ח"כים וללא מתנגדים. בין השאר, מסמיך החוק את שר החינוך לקבוע את התנאים לפתיחת צהרון ולהפעלתו, את מספר הילדים המקסימלי בצהרון, את סל השירותים שיינתן במסגרתו, את התנאים הפיזיים, הבטיחותיים והסביבתיים לקיום הצהרון ואת התקנים ותנאי ההכשרה המקצועית של העובדים בו.

ח״כ רחל עזריה (כולנו) בתגובה להעברת חוק הפיקוח על הצהרונים במליאת הכנסת: ״הצהרונים הפכו לתרנגולת שמטילה ביצי זהב וההורים קורסים תחת הנטל. מברכת על העברת החוק היום – שישים סוף לחגיגה. בימים אלו אנחנו מציינים שש שנים למחאה החברתית ומחאת העגלות. אז צעקנו ״ילדים הם לא מותרות״, ודיברנו על יוקר המחיה למשפחות צעירות. היינו מאות אלפי הורים וילדים שצעדו ברחובות, עד שהחלו לספור אותנו, והיום אנחנו כבר ציבור עם נציגות בכנסת. לאחר המחאה הצלחנו להוזיל את גילאי 3-4 וסיבסדנו את הצהרונים בירושלים וכעת השלמת המהלך בכל הארץ בהוזלת הצהרונים. אך היום עשינו זאת בלי לצאת לרחובות, כי יש שר אוצר שלקח אחריות ויצר סדר עדיפויות חדש בו המשפחות הצעירות נמצאות לנגד עיניו. מפלגת ׳כולנו׳ העבירה עד היום חוקים רבים שמסייעים לזוגות הצעירים, בינהם הארכת חופשת לידה, סבסוד הצהרונים, מזון בריא בצהרונים, ימי מחלת ילד, ימי חופשה ועוד. אנחנו נמשיך לפעול בכנסת ובממשלה עבור הציבור הגדול של משפחות צעירות בישראל״.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך