פרשת עו"ד פישר תקועה בגלל הקוד של האייפון…

לפני תשעה חודשים הוחרם האייפון של עורך הדין, אולם החוקרים טרם הצליחו להתחקות אחר החומר שנמצא בו. הסיבה: פישר "אינו זוכר את קוד הנעילה"

אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, מאוכזב מאוד והמחיש זאת בדף הפייסבוק שלו בשלוש מילים: "נו, הייתם מאמינים?". חסן הפנה את חבריו ברשת החברתית, לכתבה שפורסמה באתר "וואלה", ועוסקת בפרשת עו"ד רונאל פישר, שנעצר בתחילת חודש יולי בחשד לקבלת שוחד במספר מקרים, ביניהם בפרשת אלון חסן. מאז שנעצר, הוחרם מכשיר הטלפון הנייד של פישר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) לצורך החקירה. אולם, כבר תשעה חודשים אינם מצליחים חוקרי מח"ש להוציא מהמכשיר הנייד מידע, שאפשר להניח שפישר לא מעוניין שיגיע לידיהם. הסיבה: החוקרים לא מצליחים להתחקות אחר ארבע ספרות שמהוות את קוד הנעילה של המכשיר, מסוג אייפון. כשנשאל פישר בחקירתו על כך ענה כי "אינו זוכר את הקוד". את המכשיר ניתן לפרוץ אמנם גם בלי הקוד, אולם במח"ש לא מצאו דרך לעשות זאת מבלי לאבד את המידע שבו.

מדובר במהלך מבריק של הפרקליט, שהצליח להציב את חוקרי מח"ש בפני דרך ללא מוצא בחקירתו, מכיוון שטרם נמצאה הדרך לפרוץ את המכשיר ולהגיע אל המידע שהוא אוצר בחובו. במח"ש נשקלת האפשרות לשלוח את המכשיר למומחים בארצות הברי. אם לא די בתרגיל האמור, לפני כחודשיים הגיש פישר בקשה לבית המשפט להשיב אליו את מכשיר הטלפון. בבקשה נטען כי מח"ש מחזיקה במכשיר ללא עילה חוקית, שהרי חקירתו הסתיימה כבר והשאלה היחידה שהופנתה אליו לגבי המכשיר הייתה בנוגע לקוד שנועד לפתיחתו. עוד נטען על ידי פישר, שמיוצג על ידי עו"ד פרופ' רון שפירא, שהתקופה שבה מחזיקה מח"ש במכשיר עולה על הזמן המותר לכך בחוק". אם לא די בתרגיל האמור, לפני כחודשיים הגיש פישר בקשה לבית המשפט להשיב אליו את מכשיר הטלפון. בבקשה נטען כי מח"ש מחזיקה במכשיר ללא עילה חוקית, שהרי חקירתו הסתיימה כבר והשאלה היחידה שהופנתה אליו לגבי המכשיר הייתה בנוגע לקוד שנועד לפתיחתו. עוד נטען על ידי פישר, שמיוצג על ידי עו"ד פרופ' רון שפירא, שהתקופה שבה מחזיקה מח"ש במכשיר עולה על הזמן המותר לכך בחוק. בית המשפט אמור להכריע בנושא.

כזכור, עו"ד פישר חשוד כי תיווך בשוחד בתקופה שבה העניק שירותים משפטיים לאלון חסן בזמן שהאחרון שימש יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. החוקרים חושדים כי פישר קיבל סכום כסף מחסן לאחר שיצר בפניו מצג שווא לפיו יעביר את הכסף לידי גורם משטרתי אשר בכוחו להשפיע על מהלך החקירה של חסן. בפרשה השנייה חשוד פישר כי קיבל סכום כסף במזומן מאילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון שאותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה, חשוד פישר כי קיבל את הכסף לאחר שיצר מצג שווא לפיו יעבירו לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף. שאר הפרשות שבהן חשוד פישר ממשיכות להיחקר וטרם התגבשה בהן תשתית ראייתית מספקת. לא ברור האם יש לכך קשר לעובדה כי טרם נמצא קוד הגישה לטלפון הנייד.

ממח"ש נמסר: "מאחר שרונאל פישר לא משתף פעולה עם צוות החקירה וטוען שאינו זוכר את קוד הנעילה של הטלפון הנייד, מח"ש מבצעת פעולות אשר נמשכות כמה חודשים, וזאת לצורך השלמת החקירה כנדרש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך