"המחסור בדירות להשכרה באשדוד רק ילך ויחמיר"

"אם המדינה לא תשווק קרקעות לבנייה להשכרה המחסור בדירות להשכרה באשדוד רק ילך ויחמיר" כך סיפר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד
בניינים לבנים

"אם המדינה לא תשווק קרקעות לבנייה להשכרה המחסור בדירות להשכרה באשדוד רק ילך ויחמיר. כשאין דירות למכירה אין גם דירות להשכרה. אמנם מדובר בשני מוצרים משלימים אבל גם בשני מוצרים מקבילים". כך אומר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד.
"דירות להשכרה מהוות פתרון טוב לחלק גדול מאוד מהאוכלוסייה ובמיוחד לאלה שיש להם קושי בהשגת ההון העצמי לרכישה (30% ממחיר הדירה), אבל לצערי אני לא רואה פרויקטים כאלה באופק. בכדי שליזם תהיה כדאיות כלכלית, המדינה צריכה לשווק קרקעות שיהיו מיועדות לבנייה להשכרה".

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "אין סבירות שיזם שבבעלותו קרקע לבניית דירות למכירה ירצה לבנות עליה דירות להשכרה. התמחור שונה, התשואה שונה, והליווי הבנקאי שונה. התשואה בבנייה להשכרה נמוכה בהרבה מהתשואה שניתן לקבל בפרויקט בנייה המיועד למכירה. זה נכון לאשדוד, לתל אביב ולכל יישוב בארץ".

אם בודקים את מפת הבנייה הארצית אפשר לספור על אצבעות כף יד אחת את מקבצי דיור להשכרה הקיימים בארץ. באשדוד למשל, קיים רק פרויקט אחד כזה ברובע ט"ז.

המנכ"ל מוסיף כי גם חוק המיסוי לדירה שלישית מרחיק משקיעים מבנייה להשכרה. שלומי בן עזרי, מנכ"ל הארגון: "אם למשקיע לא כדאי להחזיק בדירה שלישית בגלל המיסוי, הוא ימכור את הדירה וסביר להניח שמי שיקנה אותה ירצה להתגורר בה וכתוצאה מכך שוק הדירות להשכרה הולך ומצטמצם. קשה לאמוד את השפעת חוק המיסוי על דירה שלישית על שוק השכירות, אבל ללא ספק יש לו השפעה שלילית על צמצום ההיצע".

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד אינו רואה נכון להיום מגמה או תהליך שיכולים להביא לגידול במספר הדירות להשכרה, אלא אם כן, המדינה תשווק קרקעות המיועדות להשכרה. האפשרויות להגדלת ההיצע של דירות להשכרה היא בשימוש בקרקעות חקלאיות או בשמורות טבע או שינוי ייעוד של קרקעות מתעשייה ומלאכה למגורים לצורך בניית פרויקטים כאלה. המנכ"ל שלומי בן עזרי: "אני מאמין שעם הזמן תבוצע חשיבה מחודשת בכל הנוגע לשמורות טבע המקיפות את אשדוד – אני מעדיף שבמקום שבעלי חיים יגורו בדיונה, שהילדים שלנו יתגוררו כאן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך