פנים חדשות לפיקוח העירוני של אשדוד

המחלקה לפיקוח עירוני משנה פניה ומגבשת תפיסת הפעלה חדשה המצמידה לכל רובע פקח עירוני שיעמוד בקשר אישי עם התושבים, הסוחרים ומינהלת הרובע, ילמד את המאפיינים המיוחדים לכל רובע ויתן מענה מהיר ומשופר לאירועים בשטח. בתוך כך המחלקה הצטיידה בצי ניידות חדש ובהם קטנועים ורכבי שטח.
פנים חדשות לפיקוח העירוני של אשדוד
צילום: לימור אדרי

תפישת ההפעלה החדשה של הפיקוח העירוני מבטיחה קשר ישיר עם התושבים, מענה מיידי ושירות משופר לאירועים בשטח. התפישה החדשה התגבשה כחלק מחזון "התושב במרכז" של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, והיא נועדה להבטיח זמינות אופטימלית ומענה מיידי לתושב. הדברים באים לידי ביטוי בשיבוץ של פקח עירוני בכל רובע שילמד היטב את השטח, יעמוד בקשר שוטף עם התושבים, הסוחרים וכל הגורמים הפעילים בקהילה ויתאים את המענים הנדרשים בהתאם לאופיים המיוחד של הרובע והקהילה.

"כחלק מעשי למימוש חזון ראש העיר 'התושב במרכז', ביצעה מחלקת הפיקוח העירוני התאמה של תפיסת ההפעלה שלה להתפתחות העיר ולצרכים העולים מהשטח" אומרים במחלקת הפיקוח ומסבירים את המשמעויות של "הצמדת פקח עירוני קבוע לכל רובע אשר ייתן מענה יעיל יותר ואישי יותר לתושב". והמשמעות היא "הפקח יכיר את הרובע, את הסוחרים, התושבים, המאפיינים הייחודיים וחיבור עם מנהלות הרובע ובכך ישפר את הטיפול ברובע".

תפישה זו מבטיחה הרבה חופש פעולה לפקח, משדרגת את עצמאותו התפקודית ובמידה רבה מפחיתה את תלותו בפקחים נוספים. מאידך היא מחייבת אותו להכרות מעמיקה עם זירת אחרויותו, לקשר אישי עם התושבים ולשיתופי פעולה עם גורמי קהילה. על מנת שהפקח יוכל לבצע את משימותיו טוב יותר, בהתאם לתפישה החדשה, נרכשו 15 קטנועים חדשים, 3 ניידות ורכב שטח, המאפשרים גמישות תפקודית ומשפרים את רמת הניידות.

צילום: לימור אדרי

הסלוגן "אשדוד מתחדשת, אשדוד מתקדמת" כבר לא מצטמצם רק לתחבורה הירוקה אלא הוא מקיף כיום יותר ויותר מיזמים חדשים. גם רכישת הקטנועים החדשים מלמדים על מימושו של הסלוגן החדש ובתוך כך גם השינוי בתפישת ההפעלה של מחלקת הפיקוח. "הקטנועים החדשים מסוג ימאהה נרכשו מחברת 'מטרו מוטור' והם עומדים בטנדרטים חדשים שהציבה העירייה: ניידות וגמישות אופטימליים ויכולת מיידית להגיע לזירת התרחשות ו/או טיפול במפגעים, ידידותיים לסביבה (לא מזהמים את האוויר), חיסכון בדלק, תחזוקה קלה וחסכונית ויחס מצוין של עלות מול תועלת" אומרים במינהל התפעול ומדגישים למעשה כי "הקטנועים החדשים נותנים שירות אקסטרה לתושב".

אגב, חברת "מטרו מוטור" שפתחה לפני כשנתיים סניף באשדוד ומציגה תערוכה מרשימה של כלי רכב דו גלגליים מכל המותגים והסוגים בליווי כל אביזרי הרכיבה הרלוונטיים להם, מציינים כי מותגי SYM YAMAHA KAWASAKI  מהווים כיום כמחצית מהכלים הדו-גלגליים בארץ, מה שמעיד על מיומנותם והתאמתם למשימות רלוונטיות לארץ. החברה גם מעניקה שירותי אחזקה ותיקונים במוסך המורשה הצמוד לחברה.

בעירייה רואים בתפישת התפעול החדשה של המחלקה שינוי של ממש בהנגשת השירות לתושב וביכולת לעמוד איתו בקשר רציף ויעיל ובמתן מענה לצרכיו ברמה נקודתית. מאידך יש חשיבות לשיתוף פעולה של התושבים לשם שיפור של איכות החיים בקהילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך