מדד חוף נקי: חופי אשדוד מהנקיים ביותר בארץ

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה קובע כי החופים של אשדוד מהנקיים ביותר בארץ
אנשים מתהלכים על חוף הים

מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, שנערך בין ה-5 ל-18 ביולי, מעלה, כי 69.7 אחוז מהחופים שנבדקו זכו לדירוג "נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 61 אחוז בבדיקה הקודמת שנערכה לפני שבועיים, העיר אשדוד נמצאת בין הערים עם החופים הכי נקיים באשדוד.

החופים הנקיים ביותר בישראל הם: נהריה צפון, שבי ציון, מעגן מיכאל, חדרה דייגים, געש צפון, הרצליה דרום, הצוק, תל ברוך, בת ים, גן לאומי שפך נחל שורק, גן לאומי פלמחים, חולות פלמחים – שטח אש, חולות פלמחים – אשדוד צפון, אשדוד דרום ובאילת – דג סוף, מפרץ השמש, חברת חשמל, אלמוג שמורה פתוחה צפון ודרום.

מהו מדד חוף נקי?​
מדד חוף נקי הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים, בים התיכון ובמפרץ אילת.
המדד מספק מידע שקוף ועדכני על מצב הניקיון בחופים אלו ומסייע לפעילות האכיפה של המשרד להגנת הסביבה, מול רשויות שלא מבצעות את חובתן בשמירה על ניקיון חופיהן.

מדד הבסיס
מדד הבסיס להערכת מצב הניקיון בחופים נערך בתחילת התכנית, ביוני 2005. בשנים הבאות נמדדו אחוזי הפחתת הפסולת ביחס לנקודת ההתחלה בכל קטע חוף נתון.
המדד שנקבע להצלחת תכנית חוף נקי הוא שחוף הים יימצא 70% מהזמן במדד "נקי" או "נקי מאד" ב-70% מהרשויות החופיות.

​תהליך הדיגום
מתוך סקרים שנערכו בשטח ועל סמך מידע מוקדם, עלה כי המרכיב העיקרי של פסולת בחוף הוא פלסטיק, המהווה לפחות 80% מסך כל הפסולת. לפיכך הוחלט כי הפלסטיק יכול לשמש כסמן טוב למידת הניקיון של החוף.

בתהליך הדיגום נספרים כל פרטי הפלסטיק הפזורים ביחידת שטח חוף נתון, החל מגודל של פקק של בקבוק ומעלה. כיוון שהפסולת אינה מפוזרת בצורה אחידה לאורך החוף, נבחרות מספר נקודות דיגום אקראיות בכל חוף שנבדק. מדד חוף נקי מתבצע אחת לשבועיים בכל חודשי השנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך