הסוף לבירוקרטיה: אושר החוק החדש "ניתוק בקליק"

מלחמת ההתשה מול חברות התקשורת הסתיימה – חוק חדש יחייב את החברות לאפשר ללקוחות להתנתק על ידי מייל קצר ופשוט
שלט טלוויזיה

ח"כ יואל חסון, שיזם את הצעת החוק: "מעתה ההתנהלות של כולנו מול התאגידים תהיה קלה יותר. אני שמח לחסוך לצרכנים זמן יקר."

היום אושרה פה אחד בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק "ניתוק בקליק" של ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני. החוק החדש ייכנס לתוקף תוך ארבעה חודשים וישנה באופן דרמטי את כללי המשחק של ציבור הצרכנים מול החברות העסקיות.
עד היום הדרך המקובלת לביטול עסקאות עברה כמעט תמיד בשירות הלקוחות הטלפוני של החברות, מה שגרר המתנות ממושכות על הקו, מסכת שכנועים ומניפולציות מצד נציגי שימור לקוחות. החוק החדש קובע שכל עסק יהיה מחויב לפרסם באופן בולט ושקוף את פרטי ההתקשרות לצורך בקשת ניתוק ולכלול בתוכם כתובת דוא"ל, כך שכל צרכן יוכל למעשה "לדלג" על נציגי השימור ולהתנתק בקליק באמצעות שיגור הודעה אחת פשוטה.

בנוסף, עסק המאפשר ללקוחותיו לבצע התקשרות באמצעות אתר האינטרנט שלו יהיה מחויב לאפשר גם התנתקות באותה הדרך.

מרגע שליחת הודעת הניתוק יצטרך בעל העסק לסיים את ההתקשרות ולהפסיק ואת החיובים תוך 3 ימי עסקים באופן אוטומטי, אלא אם בפרק הזמן הזה הצליח לשכנע את הלקוח אחרת.

עסקים שיפרו את הוראות החוק החדש עלולים לשלם מחיר כבד בדמות עיצום כספי עד לגובה 22 אלף שקלים לתאגיד. בעל עסק שימשיך לחייב לקוח למרות בקשת הניתוק יהיה חשוף לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזק עד לגובה 10,000 שקלים.

ח"כ יואל חסון: " ניתוק בקליק, חוק שאני גאה להיות היוזם שלו , חוק שיעשה מהפך בעולם הצרכני שיחסוך זמן יקר ועצבים מיותרים לאזרחים רבים. זאת סוג החקיקה שאני הכי מאמין בה: חקיקה שמגיעה מהשטח, מלמטה, בעקבות ניסיון ומצוקות של אנשים."

ח"כ חסון הוסיף: " לאחר עבודה ארוכה, הצלחנו להעביר את החוק שהולך להגדיל את מרחב הבחירה והחזרת הכוח לידיי הצרכנים. חוק זה גם ישפיע באופן ישיר על התחרות בין החברות מה שיוביל להוזלות עתידיות והשפעה חיובית על כיס האזרח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך