אייל גולן: "אני מאוד אוהב את אשדוד"

כמו בכל אחת מן השנים האחרונות, גם השנה יגיע אייל גולן עם המופע החדש שלו לאמפי אשדוד, בשלישי הקרוב. הוא יבצע את הלהיטים הגדולים לצד השירים מן האלבום החדש "לא פשוט להיות פשוט". בשיחה מיוחדת עם אתר אשדוד ונליין, לקראת המופע, סיפר אייל כי הוא נרגש להגיע שוב אל העיר, ולמרות שהוא נחשב למלך של המוזיקה המזרחית בארץ, הוא עדיין מתרגש לפני כל מופע מחדש ומודה לאלוהים על שנתן לו את הזכות לשמח אנשים
צילום: אלוני מור

כמו בכל אחת מן השנים האחרונות, גם הפעם, לאחר סיבוב הופעות חורף ארוך ומוצלח בהיכלים הגדולים ביותר בארץ, פותח אייל גולן סיבוב מופעי קיץ במקומות הפתוחים. השנה נקרא הסיבוב "אייל גולן LIVE" ומלבד הלהיטים הגדולים שצבר במשך עשרות השנים של הקריירה הענפה שלו, יבצע גולן גם שירים מן האלבום הכפול האחרון שהוציא "לא פשוט להיות פשוט" שכלל 20 שירים, כסימן למספר האלבומים שהוציא עד היום. מתוך האלבום הוא הוציא עד כה אל תחנות הרדיו את הסינגלים המצליחים "בלי להתכוון", "GODA BOBA", "יפה לך להיות מאושרת", הדואט "מזל" עם עומר אדם ובשבוע האחרון שחרר שיר קיץ חדש בשם "תבואי היום", שכבר מסתמן כלהיט הבא.

ביריית הפתיחה של מופעי הקיץ הכריז כרגע גולן על מופעים בהיכל הקונגרסים חיפה, אמפי-תיאטרון קיסריה, בריכת הסולטן בירושלים ואמפי אשדוד, שהצטרף בשנים האחרונות לרשימת המקומות המבוקשים ביותר להופעות הגדולות של האמנים המצליחים ביותר בארץ (שלא רבים יודעים אך מלבד העיצוב המיוחד שלו, הוא מתפאר גם במספר מקומות ישיבה רבים משל אמפי קיסריה המפורסם. באשדוד נמנים 6,400 מקומות ישיבה, בעוד באמפי הרומי העתיק יכולים להיכנס רק כ-4,000 איש).
לקראת הגעתו של אייל גולן לאמפי אשדוד בשלישי הקרוב, שוחחתי עמו ושאלתי על הקשר המיוחד שלו לעיר ועל המופע שמחכה לנו.

ב-18/7 אתה מגיע עם המופע החדש "אייל גולן LIVE" לאמפי אשדוד, מה מחכה לנו בהופעה הזו?
"המופע החדש LIVE יכלול להיטים מאלבומי האחרון "לא פשוט להיות פשוט", שהגיע למעמד פלטינה כפולה על מכירות של למעלה מ-70 אלף עותקים. בנוסף, אבצע את השירים האהובים והמוכרים שלי מכל הזמנים".

ספר לנו על הקשר המיוחד שלך לעיר אשדוד.
"ראשית, אני שמח וגאה להופיע בעיר אשדוד עם סיבוב הופעות קיץ LIVE החדש שלי, אני מאוד אוהב ומחובר לעיר הזו וזכיתי בקהל אוהב שמרגש אותי כל פעם מחדש".

לפני כחודש ביקרת בעיר בתערוכת המוזיקה המזרחית, איך הרגשת אז?
"התרגשתי מאוד. הרעיון לערוך לראשונה בישראל תערוכה הפורשת את סיפורה של המוזיקה המזרחית בארץ מאז קום המדינה ועד רגע פריצתה לזרם המרכזי של המוזיקה הישראלית בסוף שנות ה-90, ריגש אותי מאוד. מדובר בציון דרך משמעותי מאוד בעולם המוסיקה המזרחית וחשיפה יוצאת דופן של חומרים, פריטים מקוריים של היוצרים החשובים במוסיקה המזרחית וקטעי ארכיון מאז קום המדינה. כבוד גדול וגאווה גדולה היה עבורי לקחת חלק בתערוכה המדהימה הזו שהתקיימה במוזיאון אשדוד".

כאמור, בשבוע שעבר הוציא גולן שיר חדש לקראת מופעי הקיץ בשם "תבואי היום" אותו כתב עבורו אבי אוחיון והלחין יחד עם מתן דרור, האחרון אחראי עם העיבוד וההפקה המוסיקלית של השיר.

אייל, מה מיוחד בשיר הזה בעיניך?
"השיר "תבואי היום" הוא שיר קיץ כיפי, קליל וקליט שכתב אבי אוחיון. התחברתי לשיר מהרגע הראשון ששמעתי אותו והחלטתי להוציא אותו לקראת הקיץ".

כבר שנים רבות שאתה נחשב למלך של המוזיקה המזרחית בארץ, איך אתה מצליח לשמור על המקום שלך?
"זו גאווה גדולה במיוחד שאצלנו בישראל, יש הרבה זמרים וזמרות וכישרונות כל כך מיוחדים כל אחד עם גוון הקול הייחודי שלו. בכל אלבום חדש שאני מוציא אני דואג להעניק למאזינים מוסיקה מגוונת ומשובחת וכל תהליך איסוף חומרים, התהוותם והפיכתם לשיר מרגש אותי כל פעם מחדש. אני שמח וגאה, מידי יום, להעביר את בשורת המוסיקה המזרחית המופלאה, האותנטית, הכובשת והמרגשת לכל עם ישראל במדינת ישראל וברחבי העולם. זה הכל בשבילי".

אתה עדיין מתרגש לפני כל הופעה?
"כמובן. לפני כל הופעה יש התרגשות גדולה שאף מתעצמת מהופעה להופעה".

יש משהו מסויים שאתה עושה לפני שאתה עולה אל הבמה?
"מודה לאלוהים שנתן לי את האפשרות והיכולת לשמח אנשים".

מגיעים אליך אלפי שירים מכותבים מוכרים ואנונימיים, איך אתה מחליט איזה שיר להקליט ולהוציא?
"מידי יום אני מקבל אלפי סקיצות ושירים, אני משתדל מאוד להקשיב להכל. בסופו של דבר אני מחליט מה להקליט לפי החיבור שלי לשיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך