"עם פרויקטים לזוגות צעירים נשמור על העתיד"

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בוריס גיטרמן, ממשיך לפעול במספר מישורים לצד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומהנדס העיר דורון חזן, כדי לקדם במקביל מספר פרויקטים של זוגות צעירים ברחבי העיר * גיטרמן אומר בצורה ברורה: "האינטרס העירוני הוא מעל כל שיקול אחר, ונעשה הכל כדי שאלפי יחידות דיור יהיו מיועדים לטובת זוגות צעירים, זו אחת המשימות הכי חשובות שלנו"

בשבועות האחרונים קיים שיח משמעותי סביב בנייה באזורים שונים בעיר, ועל כך שחלק מהתושבים מתנגדים לבנייה לגובה סמוך לביתם. רעשי הרקע הללו לא מתכוונים להסיט את קברניטי העיר מהיעד שהם הציבו לעצמם, וזה בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בחמש השנים הקרובות, כאשר חלק מאותן יחידות דיור ייבנו תחת הכותרת של "מחיר למשתכן", מה שיסייע לאלפי זוגות צעירים להגשים חלום ולבנות את ביתם בעיר בה נולדו וגדלו.

אחד האנשים שעסוק מאוד סביב העשייה הזו הוא סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בוריס גיטרמן, שמבצע פעולות אופרטיביות סביב סוגיה זו. גיטרמן אמר לעיתון "המגזין": "בכל הערים הגדולות בארץ שוברים את הראש כיצד ניתן להוזיל את מחירי הדיור, וגם אנחנו לא נשב בשקט ונראה איך הילדים שלנו עוזבים את העיר. נעשה כל מה שצריך כדי להוזיל את מחירי הדירות, וזו לא משימה פשוטה בכלל. אשדוד התחברה למרכז הארץ בכל מה שקשור למחירי הדירות. המעגל הזה שהתחיל בת"א, זלג תחילה לערים הצמודות לתל אביב, כמו ראשון לציון, בת ים וחולון, ובהמשך זה הגיע גם אלינו. אשדוד, שצומחת ומתפתחת תחת ידיו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עומדת בשורה אחת עם אותן ערים, וזה אומר שגם במחירי הנדל"ן נרשן זינוק משמעותי. אנחנו ערים לכך, ולכן ד"ר לסרי מקדם את הסכם הגג עם משרד השיכון לבניית 30 אלף יחידות דיור במהלך השנים הקרובות, וחלק מהן ייבנו תחת הכותרת של "מחיר למשתכן". זה יקרה בכמה מוקדים, כמו למשל ברובע המיוחד, בפרויקט נחל לכיש, בשטח האצטדיון ברובע א' וגם ברובע ט"ו, שם יש תושבים שמתנגדים למהלך. אסזר לוותר על אף יחידת דיור שכזו, כי בסופו של דבר רק ככה נשאיר את הדור הצעיר באשדוד, בזמן שהם יוכלו לרכוש דירה ראויה במחיר הוגן".

גיטרמן התייחס גם להתחדשות העירונית ברובעים הוותיקים: "ראש העיר מוביל את הפעילות סביב ההתחדשות העירונית, מתוך כוונה להחיות את הרובעים הוותיקים בעיר. אני, יחד עם המהנדס דורון חזן, רואים עין בעין את ההתנהלות סביב ההתחדשות העירונית, ויש מגמה ברורה לאשר ולקדם כמה שיותר פרויקטים, כמובן הכל על פי מה שהחוק מאפשר, לצד כל האישורים הבירוקרטים הנחוצים. בהתחדשות העירונית יש בעיה לא פשוטה סביב נושא החניות, כי מוסיפים יחידות דיור לתשתית קיימת. אני תמיד אומר שאם לא נתפשר ונקדם מהלכים, בסופו של דבר ברובעים הוותיקים יהיו הרבה חניות ריקות… מדובר ברובעים גוססים שחייבים לעבור מהפך מיידי. אשדוד מחולקת לשתיים – משדרות ירושלים דרומה אזורים חדשים עם אוכלוסיה צעירה, ומשדרות ירושלים צפונה אזורים ישנים עם אוכלוסיה מתבגרת. המטרה שלנו היא ברורה – לחזק את האזורים הצפוניים בעשרות אלפי יחידות דיור חדשים, שיגרמו לכך שאלפי זוגות צעירים יקימו את ביתם באזורים החשובים האלה. לא מדובר בסיסמאות ריקות מתוכן, אלא במהלכים שכבר הבשילו וחלקם כבר יוצאים לדרך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך