צילקר: "איבדתי היום חבר שהקים איתי את אשדוד"

אנג' צבי צילקר שהיה במשך שנים יריבו הפוליטי של שאול בן שמחון ז"ל וגם חברו הטוב סופד לו בשיחה עם אתר 'אשדוד אונליין'
הלך לבית עולמו שאול בן שמחון - ממקימי העיר אשדוד

אבל גדול מורגש בעיר משעות הבוקר עם היוודע דבר פטירתו של שאול בן שמחון (88), מבוני ומקימי העיר אשדוד, שאול הותיר אחריו מורשת חיים מפוארת ומשפחה לתפארת. בן 87 היה במותו.

ראש העיר לשעבר צבי צילקר שיחד עם בן שמחון הפכו את העיר אשדוד מעיירה קטנה לעיר גדולה סיפר לאתר "אשדוד אונליין" על החברות עם שאול בן שמחון "שאול הגיע לפניי לעיר אשדוד, תחילה לא הכרתיו, אבל עיתונאי רוסי שהיה חבר משותף לשנינו הכיר לי אותו, לאחר תקופה קצרה התמודדנו שנינו בבחירות על ראשות העיר, האווירה לא הייתה קשה כמו שנהוגה בשנים האחרונות, היינו קואליציה ואופוזיציה כמקשה אחת ויחד ניהלנו את העירייה".

צילקר מוסיף ומספר על שאול ז"ל "הוא היה חרד על כל ענייני העיר, אהב מאוד להתעסק בענייני העליה והקליטה, להביא עוד יהודים לארץ, וכמובן בענייני תעסוקה לציבור האשדודי, דבר אחד יזכר לו לעולמים הייתה לו קרן לטיפול וסייעוד לגמלאים ותלמידים ובהחלטה משותפת החלטנו להפוך את זה לבית אבות, וככה הצלחנו לגייס קצת כסף גם מהעירייה וגם מהקרן והכסף האישי של שאול, הוקם בית האבות שנמצא עד היום ליד תחנת המשטרה לשעבר באזור ה' וכיהן שם כיו"ר בזכות ולא בחסד".

"להחזיק בית אבות כזה במשך כל כך הרבה שנים, ללא עזרה מהמדינה אא בעיקר בכוחות עצמו, וזה שהטיפול במקום הוא מהטובים והמבוקשים ביותר בארץ זה מעיד על האיש המיוחד הזה".

שאול בן שמחן עם שמעון פרס

בענייני הפוליטיקה מוסיף צילקר "הוא היה לויאלי מאוד למפלגתו ובעיקר לבן גוריון, היה לי הכבוד הגדול שהוא לקח אותי יחד איתו לבית החולים לבקר את בן גוריון על מיטת חוליו, וישנם רגעים שאתה לא שוכח אותם בחיים אלא לוקח אותם איתך עד יום מותך, אז אני זוכר את שאול בימים הטובים ביותר שלו, הוא היה שותף למפגשים שהיינו עושים באשדוד עם פוליטיקאים מכל רחבי הארץ והעולם".

לקראת סיום מספר צילקר על הקשר האדוק של השניים בשנים האחרונות "נהגתי לאחל לו ברכת מזל טוב בכל סוף חודש דצמבר לרגל יום הולדתו, והימים האחרונים היו קשים לשנינו, הוא בסבלו ואני לראות אותו סובל".

לסיום דבריו סיפר צילקר כי "הזיכרון הגדול שלי ממנו זה שבמשך מספר פעמים היינו מתמודדים בתחרות שחיה של 2' ק"מ בחוף הים באשדוד כששנניו פוליטיקאים אני ראש עיר והוא חבר מועצה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך