העיר אשדוד דורשת רכבת ישירה לתל אביב

המאבק נמשך: עיריית אשדוד יחד עם עוד שמונה עיריות ומועצות אזוריות מהדרום דורשת רכבת ישירה לתל אביב ללא תחנות ביניים.
רכבת ישראל תחנה אשדוד
רכבת ישראל

תשעה ראשי ערים ומועצות מאזור הדרום שלחו אתמול (יום שני ה-10/7) מכתב אל מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, שר התחובורה ישראל כץ ומנכ"לית משרדו ובו ביקשו לפעול למען הקמת קו רכבת שיחבר בין ישובי הדרום למרכז הארץ ללא תחנות ביניים מיותרות.

מלבד ראש העיר דוקטור יחיאל לסרי בשם עיריית אשדוד, על המכתב חתומים ראשי עיריות אשקלון, נתיבות, שדרות ואופקים וראשי המועצות האזוריות גן יבנה, חוף אשקלון, אשכול ושער הנגב. במכתב כתבו: "לצערנו הרב במצב כיום, כאשר רכבת ישראל מפעילה קווי מאסף בלבד לתל אביב, העוצרות לאיסוף נוסעים ב-6 תחנות אחרי אשדוד, היא מחטיאה את מטרת העל ומעקרת את היתרון היחסי של תחבורה ציבורית ברכבת, כך שזמן הנסיעה האורך אותו זמן נסיעה ויותר מנסיעה פרטית וגורם להתמעטות נוסעים. מיותר לציין כי הנסיעה ברכבת טומנת בחובה יתרונות יחסיים רבי משמעות על רקע השאיפה לקצר את זמן הנסיעה ובתוכם: עידוד תושבים להתגורר בפריפריה על ידי הנגשתן למרכז, הגברת הפריון במשק, הפחתת עומסי התנועה בכבישים, צמצום תאונות דרכים ועידוד תושבים למצוא עבודה גם במרכז הארץ כחלק מהמאמץ ליצור הזמנות תעסוקתית".

על החתמת ראשי הרשויות אחראית קבוצת תושבים שהתאספה למען המטרה החשובה. ברכבת ישראל מציגים את הפתרון בפתיחת המסילה הרביעית באיילון שתאפשר להניע רכבות נוספות על המסילות ובכך לשחרר את העומסים. בנוסף, בעוד כשנתיים תיכנס מערכת איתות חדשה שתצמצם את הזמנים ותסייע בהנעת שלוש רכבות נוספות בכל שעה

 

ממשרד התחבורה נמסר: "שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הנחה את חברת רכבת ישראל לבחון אפשרות לשלב רכבת מהירה בין אשקלון ואשדוד לתל אביב לכל כיוון בבוקר ובערב". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך