תנו לו לשחק

יוסי בניון מוכיח שכדורגל זה קודם כל הנאה ומי שאוהב את זה יכול לשחק עד שהגוף יגיד אחרת # מי תהיה הקבוצה שתפתיע העונה? # ומה הנזק בתדמיתי למכבי אשדוד/באר טוביה ולמאיר טפירו.
סידי

רגע לפני שנכנס לעומקו של העניין וננתח אותו מזוויות שונות, כמו שטור פרשני ומקצועי כי אנחנו מקצוענים הרי, מה לא?) אמור לעשות, תחזרו רגע קטן לגיל הילדות. למי שאוהב את המשחק הזה שנקרא כדורגל תנסו להיזכר למה זה גרם לכם כששיחקתם כילדים. באיזו מהירות ירדתם לשחק עם החבר שקרא לכם (לא באייפון. בשם. פעם היו שמות לאנשים לא רק מספרי ניידים). הנה בלי להכיר אתכם, כיאה לחכם סידי, אגיד שהמילה "הנאה", היא הראשונה שקפצה לכם לראש. טוב לחלק מכם  קפצה המילה "כייף", שזה הנאה במילה אחרת.

כן יקיריי, הכדורגל הוא קודם כל ולפני הכל הנאה. צריך לאהוב את הכדורגל אח"כ יבוא כל היתר, הקהל, הכסף, התקשורת, הכל. מי שמשחק את המשחק שחצי עולם אם לא יותר (תקראו למטה בסוף כמה אנשים יש בעולם) כדורגל, גם ברמות הגדולות, צריך ליהנות מזה. אם הוא לא נהנה , אז אין טעם שימשיך.

גיורא שפיגל, היה משחקני הכדורגל הטובים יותר שידעה ישראל. אחד הגדולים (תעשו גוגל באייפון ילדים). כשהוא פרש שאלו אותו, למה לא שיחק עוד עונה או שתיים, הוא ענה בקצרה : "הפסקתי להינות". פה הפרינציפ. חד וחלק. יוסי בניון זה אותו דבר, אבל הפוך.

יוסי בניון, שתמיד יישאר הילד יוסי, לא ברור לי למה? אולי בגלל גופו הצנום, הוא בן 37. בניון סיכם בבית"ר ירושלים בליגת העל בגיל שחלק לא קטן מהשחקנים כבר עבר לקריירה אחרת (שבה מרווחים כאחד האדם). בניון לא. בניון ממשיך לשחק. לדעתי ינסה אפילו עוד עונה. הוא פשוט אוהב את זה. הוא נהנה מריח הדשא, משער, ממסירה טובה, מהמשחק. ראינו את זה במשחקה של בית"ר ירושלים באירופה מול ואשאש ההונגרית. בניון נכנס במצב של 1:3 להונגרים והפך את התוצאה עם שער ובישול מהסרטים לניצחון בית"רי 3:4. הוא הוכיח לכולם שכוחו עוד ברגליו כי הוא מונע, מדבר אחד – הנאה ואהבת המשחק..

יוסי הוא הילד שכולנו היינו. ככה אני  רואה אותו. הילד שרוצה לנצח, שרוצה לשחק, שיורד למטה כי הכדור קורא לו וכי הוא יודע שהוא ייהנה מכל שנייה? יוסי בניון הוא עבורי מה שהייתי פעם מזמן. אז תנו ליוסי לשחק, כי הוא אוהב את זה. ובנינו גם עושה את זה לא רע.

מי יישחק אותה?

בכל שנה תמיד הקבוצות הבכירות (בכירות זה היום אלה עם הכסף הגדול), מתכננות את העונה ומוציאות 150 מיליון, 100 מיליון וכדומה. הבנתם את הפרנציפ.  כל אחת רוצה להגיע לפלייאוף העליון. כל אחת רוצה לשחק אותה ולהצליח להגיע עד אירופה. אבל תמיד, בכל שנה, יש קבוצה אחת, שהוציאה  משהו כמו רבע ופחות מהן שמצליחה להשתחל לפלייאוף העליון, שמפתיעה, מכבי פ"ת, רעננה, סכנין  וגם אשדוד בעבר. תמיד אחת הקבוצות שהוציאה כסף כגדול מוצאת עצמה בפלייאוף התחתון.

השאלה היא מי "תשחק אותה השנה", מי שתצליח בתקציב קטן לעשות את זה בגדול. האם זו תהיה מ.ס אשדוד עם המאמן רן בן שמעון, שכבר למדה ושילמה שכר הלימוד מעונת העלייה ואולי שוב מכבי פ"ת.? יהיה מעניין לראות.

נכון, עוד מוקדם להגיד, אבל לי יש דעה מוצקה מאוד מי זו תהיה. רוצים לדעת? נו בוודאי, לא עכשיו תפסיקו לקרוא באמצע (מה חשבתי לעצמי?), אז הנה המתכון: זו תמיד קבוצה שנתנה במה לשחקנים צעירים. קבוצה שלא החליפה מאמן במהלך העונה והאמינה בו גם בעליות ובירידות. זו קבוצה שחדר ההלבשה שלה "שמח, "שהביחד" שלה מנצח עד לפני המשחק. מי זו תהיה? זה מעניין מאוד, אבל דבר אחד בטוח הקבוצה הזו צריכה גם להיזהר. כי בדרך כלל לאחר מכן חלה ירידה, מאחר והשחקנים שהצליחו כקבוצה, רואים עצמם פתאום מוצלחים יותר כיחידים. ראו מקרה מכבי פ"ת, בפלייאוף העליון.

עד אז, אתם אגב מוזמנים לנחש מי תעשה זאת. מי תבהיר שכדורגל זה לא כסף..זו הנאה…כן כן, בדיוק כמו בקטע הקודם על בניון.

משחק מיותר

בלי לחוות דעה מי אשם, למרות שיש לי דעה מאוד מוצקה על מה שקרה בין מכבי קפלן אשדוד/באר טוביה, לבין מאיר טפירו, הרי שכל הסאגה הזו, של "יאמן או לא ייאמן" רק מזיקה לקבוצה, תדמיתית. גם למאיר היא לא מוסיפה.

נתחיל עם מאיר ועם גילוי נאות. אני מכיר את מאיר טפירו שנים רבות עוד מימי הזוהר שלי (גם לי היו ימים כאלה. לא תמיד הייתי טרחן) בידיעות אחרונות. מאיר הוא טיפוס שאי אפשר לא לאהוב אותו. הוא טיפוס חייכן שמתייחס לכל אחד, בצורה שווה ובגובה העיניים. זה מאיר. זה האיש.

אבל מה שמאיר עשה בעניין אשדוד לא יוסיף לו בעתיד. מאיר קיבל הצעה שהעליבה אותו. זכותו. למרות שלהיעלב זו בחירה. הוא החליט שהוא לא יקבל את ההצעה הנמוכה בכ-30 אחוזים, מהעונה הקודמת. עד כאן זה בסדר גמור. אבל הטעות שלו היא שהוא רץ לספר את זה "לחברה" ובמקרה שלנו הוא רץ "לתקשורת" וסיפר מיד כי לפני פחות משעה, לערך (אל תעמדו עם סטופר נו) הוא קיבל הצעה לא ראויה ולמעשה פוטר. מאיר יקירי, אף יו"ר או בעלים של קבוצה, לא רוצה מאמן שרץ לתקשורת אחרי שדיבר איתו. תמיד יהיה מי שייזכר בזה. טעות של טירון? מאיר לא טירון בתקשורת, אולי כמאמן, לא כשחקן. הוא ידע מה שעשה וגם אם לא ידע. ההפסד כאן כולו שלו.

אבל גם מכבי קפלן אשדוד/באר טוביה לא יוצאת נקייה. החלטתם שאתם רוצים את מאיר? קחו אותו. החלטתם שאתם לא רוצים, ותרו. אבל הפינג פונג הזה שנמשך כבר למעלה מחודש לא מוסיף, לתדמית, מרתיע מאמנים ובעיניי התקשורת זה נראה רע ולא מקצועי וחבל, כי יש אנשים טובים שעושים בהתנדבות וגם אם בשכר, עבודה טובה.

זכותה של אשדוד לבקש לקצץ בשכר מאמן. אבל מה שקרה אח"כ, ההודעה שיחכו לו ואח"כ שכבר חיכו לו, שיש מועמדים, אבל שוב חוזרים אליו ואח"כ כן יגיע, לא יגיע…הלו!!! עצרו כבר. קבלתם החלטה? לכו על זה. טובה לא טובה, לא משנה. מותר לטעות זה בסדר זה אנושי, אבל לא להתנהל כמו שאתם מתנהלים (ותאמינו לי יש לי מלא דימויים ואני פשוט לא רוצה להעליב אף אחד).

קחו עצה. ההבדל בין מנהל למנהיג הוא שמנהל עושה את הדברים נכון, מנהיג עושה את הדברים הנכונים. אז תחליטו מה אתם.

וחכם סידי אומר: ״אל תשכחו לרגע…יש כ-7 מיליארד אנשים בעולם….ואם בחרתם אחד אז הוא חייב להיות מיוחד״

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך