לא קשרתם את החצוצרות? תשלמו 2 וחצי מיליון שקל

א' לא האמינה שנכנסה להריון נוסף אחרי 8 ילדים, לכן היא תבעה את בית החולים ב-2.5 מיליון ש"ח

לפני כארבע שנים ילדה א', בשנות ה-40 לחייה המתגוררת בסמוך לאשדוד, תאומים בניתוח קיסרי בבית החולים "אסף הרופא" בצריפין. לפני הניתוח ביקשה א' מרופאיה שיקשרו את החצוצרות שלה. בדיעבד התברר כי החצוצרות שלה לא נקשרו. א' סברה בשוגג שהיא מוגנת מפני היריון נוסף, אך כשנה לאחר לידת התאומים היא נכנסה במפתיע להיריון לא רצוי. כעת תובעת א' מבית החולים יותר מ-2.5 מיליוני שקלים.

בכתב התביעה מפרטת א' כי לפני ביצוע הניתוח הקיסרי היא חתמה על טופס הסכמה לניתוח בתוספת בקשה לביצוע קשירת חצוצרות. א' מגוללת כי לאחר הולדת התאומים היא החליטה יחד עם בעלה "לסיים את תוכניות הילודה של המשפחה". הניתוח הקיסרי של א' עבר כשורה ובסופו לא דווח לה על שום שיבוש במהלכו.

"התובעת סברה כי מהלך הניתוח היה תקין, שכן לא דווח לה אחרת, וכן היא סברה כי היא מוגנת מפני היריון נוסף עקב קשירת החצוצרות אשר אמורה הייתה להיעשות על ידי רופאי בית החולים", כותבת א' בתביעה ומוסיפה: "מעיון בתיעוד הרפואי המצוי בידי התובעת לא נמצא כל מסמך המעיד כי אכן בוצעה קשירת חצוצרות".

עורך דינה של א' מציין בתביעה כי מנתחי "אסף הרופא" התרשלו בטיפול ביולדת. בחוות דעת מומחה בתחום הגניקולוגיה שצורפה לתביעה נכתב כי בהליך קשירת חצוצרות חותכים את האיבר וקושרים את קצוותיו. את הקטעים שנחתכו שולחים לבדיקה שרק לאחריה "ניתן לאפשר למטופלת לקיים יחסי מין לא מוגנים מבלי לחשוש מכניסה להיריון", לשון חוות הדעת.

המומחה מטעם התובעת קובע כי בתיעוד הרפואי של א' לא נמצאו טפסים המעידים על ביצוע הבדיקה. "אם הרופא המטפל היה פועל בהתאם לפרקטיקה הנהוגה והיה דואג לקבל תשובה לפיה אכן נקשרו שתי החצוצרות, הוא היה יכול לדעת כי למעשה החצוצרות לא נקשרו, אם עקב כישלון טכני ואם עקב אי ביצוע הפעולה כולה, וכן היה עליו ליידע את היולדת כי עליה להשתמש באמצעי מניעה אחרים".

ביחס לנזק שנגרם לה כתוצאה מהרשלנות הנטענת כותבת א' כי "עקב מעשי ומחדלי הנתבעים התובעת הרתה באופן לא רצוי וילדה את בתה התשיעית, ולכן התובעת זכאית לפיצוי משמעותי ביותר, ובכלל זאת גם בגין נזקיה הלא ממוניים, הסבל, הכאב, הפגיעה באורחות ושמחת חייה".

מהמרכז הרפואי "אסף הרופא" נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל בבית החולים לאחרונה, לאחר עיון מעמיק עם המומחים לדבר הגענו למסקנה שהתביעה חסרת בסיס והנושא יתברר עד תומו בבית המשפט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך