קניון האופנה המצליח שהחל את דרכו בקשתות

סיפור הצלחה מעורר השראה: ניצן פלג ודניאל קוגלר בני ה-25 הכירו בצבא, ומאז החליטו שהם רוצים להגיע רחוק בעולם העסקים . הם בעטו בכל המוסכמות הרגילות לגילם, עשו סקר שוק מקיף והחליטו לפתוח קניון אופנה אינטרנטי בשם "פשנגה". את דרכם המיוחדת החלו לפני כשנתיים בחוף הקשתות באשדוד, ומאז עושים חיל ומהווים איום ממשי על מותגי אופנה מובילים עם קניון וירטואלי שמוערך במיליוני שקלים
קניון האופנה המצליח שהחל את דרכו בקשתות
צילום: דודי בוזגלו

קחו לעצמכם רגע ונסו להיזכר מה עשיתם לאחר השירות הצבאי שלכם… עבודות מזדמנות? בדיקת מקצועות לימוד ורישום לאוניברסיטאות? טיול גדול בחו"ל? עכשיו קחו את כל אלה ותזרקו אותם הצידה, כי ניצן פלג ודניאל קוגלר אומנם רק בני 25, אבל כבר הספיקו לעשות את מה שרוב האנשים לא עושים אפילו עד גיל פרישה.

שניהם יחד עומדים היום בגאווה מאחורי מיזם אינטרנטי ענק בשם "פשנגה", שהוא קניון אופנה וירטואלי, תוצרת כחול לבן. המכירות ממריאות, ההכנסות עולות ויחד איתן המותג שבנו הופך לשם דבר בעולם האופנה הישראלי.
כדי להבין כיצד התגלגלו העניינים של שני הבחורים הצעירים, קבעתי איתם פגישה בחוף הקשתות, שם סיפרו לי בעבר כי הכל התחיל. מיד כשהתראינו אמר לי ניצן בהתרגשות: "את לא יודעת מה זה עושה לי להיות פה שוב, מדובר בסך הכל על שנתיים אחורה, אבל עברנו בהם כל כך הרבה".

ניצן ודניאל, ספרו לי איך בעצם הכל התחיל?
ניצן: "הכרנו בצבא, שירתנו יחד בחיל האוויר בבסיס צריפין. ניהלנו את אותו המחסן והיינו יחד כל היום. המפקדים שלנו תמיד ידעו שאנחנו צוות מנצח ואסור להפריד בינינו. בזמן השירות קיבלנו משכורת של 350 שקל לחודש וחלמנו לעשות כסף. רצינו לייצר יותר והבטחנו לעצמנו שאחרי שנשתחרר נעשה יחד משהו גדול. הלכנו לעבוד בעבודה מועדפת ובסופה קיבלנו יחד מענק של 40,000 שקל. החלטנו להתמקצע כל אחד במה שהוא טוב בו, ולאחר מכן לאחד שוב כוחות. דניאל למד קורס בשוק ההון ואני למדתי ייבוא, יצוא ומסחר בינלאומי. פתחנו עסק להפקות ירידים והשקענו בו את כל הכסף שהיה לנו. עבדנו בזה במשך כמה חודשים עד שהבנו שזה לא מה שבאמת מעניין אותנו והחלטנו לרדת מהרעיון. רצינו ליזום משהו שעוד לא היה ושיעזור לנו לממש את היצירתיות שלנו".

דניאל: "היינו עם מאה אחוז מוטיבציה ואפס שקלים בבנק, לא ידענו איך אנחנו ממשיכים מכאן ומגייסים כסף כדי להתחיל במיזם הבא. הסתגרנו בבית וישבנו ימים על ימים כדי לחשוב מהו הדבר הבא שאנחנו רוצים לעסוק בו. חקרנו תחומים שונים, קראנו הרבה כתבות, שאלנו אנשים וניסינו לעלות על צורך שחסר בשוק הישראלי ועל פי זה לפעול".

בתקופת ההיכרות בצבא. "המפקדים ידעו שאנחנו צוות מנצח"

ואיך שני גברים מגיעים לתחום האופנה?
ניצן: "רק כשיוצאים לשטח אפשר לזהות צורך אמיתי, במסגרת העבודה שלנו בירידים עבדנו עם הרבה עסקים קטנים מתחום האופנה וזיהינו את הקושי שלהם למכור, לשווק, להגיע לירידים ולסחוב את כל הציוד. מה גם שהרבה פעמים זה בכלל לא היה משתלם להם כלכלית. שמנו לב למגמה המתפתחת של הקניות באינטרנט וכמו כל יזם אחר, הדבר הראשון שעשינו הוא בדיקת כדאיות. עשינו חקר שוק וגילינו שמצד אחד יש אתרים שיש בהם מעט פריטים למכירה, ומצד שני אתרים שמוכרים המון מוצרים אבל היה בהם בלגן כי הם ערבבו פריטים מכל התחומים ולא היו ממוקדים רק באופנה, שזה שוק צומח מאוד בעולם הווירטואלי כיום. הבנו שאין קניון אינטרנטי ישראלי שממוקד רק באופנה וטיפוח, והחלטנו שאנחנו הולכים על זה בכל הכוח, בונים אתר מכירות שידבר אל הקהל המקומי וימכור סגנונות שונים שידברו אל כולם, ממעצבות ייחודיות ועד אופנת מיינסטרים".

איך יצאתם לדרך?
דניאל: "התחלנו להיפגש עם אנשים מתחום התכנות כדי לבנות את האפיון לחזון שלנו. הפגישה הראשונה הייתה כאן בחוף הקשתות באשדוד, פה בעצם התחלנו לצייר על דפים את מה שרצינו להסביר למתכנתים, וזה מרגש אותנו מאוד לחזור לפה היום אחרי שאנחנו מרגישים שהצלחנו, הדרך עוד ארוכה אבל אנחנו לגמרי על המסלול הנכון".

ניצן: "קיבלנו כמה הצעות מחיר והסקנו שכדי לבנות את קניון האופנה האינטרנטי מספר אחת בארץ, יהיה עלינו לשלם בהתאם. הבנו שאנחנו חייבים לגייס כסף. היה לנו רק 16,000 שקל וחתמנו עם בית תוכנה הסכם על סך 200,000 שקל בתשלומים. נתנו להם כמקדמה את הסכום שהיה לנו ונשארנו בלי כלום. ביקשנו מהם להתחיל לעבוד ואמרנו שאת השאר נשלם בתשלומים. כדי לגייס כסף הכנו מצגת ופרסנו בה את החזון שלנו, עוד לא היה לנו שום דבר ממשי להציג. פנינו לבנקים וקיבלנו הלוואה בערבות המדינה בגובה 100,000 שקל, זה נתן לנו אוויר ראשוני משמעותי. פתחנו את החברה והתחלנו לגייס משקיעים".

איך משיגים משקיעים?
דניאל: "בתור התחלה פנינו אל הקרובים אלינו. דרך חברים ומשפחה השגנו עוד 400,000 שקל. אנשים לא ראו שום דבר תכלס והסכימו בכל זאת להשקיע בחזון שהיה לנו, הם האמינו בו ובנו וזה נתן לנו המון מוטיבציה. תוך כדי התחלנו לגייס צוות, ואם יש משהו שיותר קשה מלגייס כסף, זה לגייס צוות אמין שילך עד הסוף עם החזון שלך. גייסנו מישהי מתחום האופנה ומישהו מתחום המכירות. בזמן שהאתר עדיין היה בשלבי תכנות, הקמנו עמוד פייסבוק כדי להתחיל לצבור קהל ולבנות לנו שם, איש המכירות שלנו התחיל להיפגש עם חנויות ולשכנע אותם להיכנס למיזם שלנו. משם הדברים התחילו להתגלגל, עם כל חנות שחתמה אצלנו הרגשנו שאנחנו מתקרבים יותר ויותר אל החזון שהגדרנו, צצו המון בעיות בדרך אבל שום דבר לא הפיל אותנו, 'הכל קשה אבל שום דבר לא בלתי אפשרי'".

ניצן: "יש משפט יפה ששמענו פעם ומאז הוא מלווה אותנו 'מיזם זה כמו וויז, גם אם טעית באחת הפניות, היעד נשאר אותו היעד'. בסוף התהליך הזה הצלחנו לגייס מיליון וחצי שקלים".

בחוף הקשתות של אשדוד, המקום בו הכל התחיל. צילום: דודי בוזגלו.

שניהם כאמור בני 25, הישגיים ונמרצים. דניאל הוא חוזר בשאלה מהישוב אלקנה, בילדותו התמחה במשחקי שח-מט וזכה בתחרויות ארציות. ניצן גדל בבת ים והיה שוער בקבוצת הפועל תל אביב במשך עשור, הוא ייצג את ישראל במשך שלוש שנים במשחקים בחו"ל.
בשנתיים האחרונות הם גרים יחד ביחידה של הוריו של דניאל באלקנה. מראשון עד חמישי הם עובדים מהבוקר עד הלילה ובסופ"שים חוזרים אל בנות הזוג שלהם. הם צוחקים על איך שהגלגל מסתובב, בזמן הצבא דניאל יצא לחמשושים בבית וניצן היה יוצא יומיות וכעת דניאל בבית כל יום וניצן הוא שיוצא לביתו רק בסופ"ש…

איך בנות הזוג שלכם מתמודדות עם זה?
ניצן: "בהתחלה נוצר מזה בלאגן, חברה שלי לא הבינה למה אני צריך לעבור לגור שם ולא יכול להמשיך לחיות בבית שלי. בזמנו שנינו עדיין לא הבנו כמה השקעה הדבר הזה מצריך, היום היא גאה בנו ותומכת".
דניאל: "אני הכרתי את חברה שלי לאחר שניצן כבר גר אצלי אז אצלנו זה היה יותר פשוט".

למה בעצם לא הלכתם על המסלול הרגיל שנפתח בלימודים אקדמיים?
"אנחנו יזמים, אנחנו חושבים שבמקום להשקיע את הזמן באוניברסיטה כדאי להשקיע אותו בניסיון ומעשים בשטח, כך אפקט הלמידה הרבה יותר משמעותי".

ואיך זה שוויתרתם על טיול של אחרי צבא?
דניאל: "אני לא מרגיש שוויתרתי כי זה אף פעם לא עניין אותי".
ניצן: "החלטתי להתמקד כרגע בקריירה, לטוס תמיד אפשר".

כיום קניון האופנה "פשנגה" מונה קרוב ל-100 חנויות שונות שעברו בדיקת איכות קפדנית, באתר נמכרים למעלה מ-7,000 פריטים והנתונים המרשימים שלהם מראים עשרות אלפי כניסות בחודש, כשבכל חודש ישנה צמיחה של מאה אחוז נוספים. בצוות שלהם ישנם 11 אנשי מקצוע וקרוב ל-30,000 עוקבים ברשתות החברתיות.

לפני כשלושה חודשים קיבלו השניים הצעה מקבוצת אופנה מובילה על מנת לרכוש את "פשנגה" בסכום של מיליוני שקלים, מתוך מטרה לחסל את האיום שמהווים השניים על שוק האופנה הישראלי, למחוק אותם מהתודעה ולהשתמש בפלטפורמה שבנו ניצן ודניאל לצורך הקבוצה שלהם. השניים כמובן לקחו את ההצעה כמחמאה וסירבו.

מה לדעתכם מייחד את פשנגה בניגוד לאתרים אחרים?
"פשנגה הוא קניון איכותי שממוקד רק באופנה וטיפוח. לא כל אחד יכול למכור בו, אנו מספקים רשת ביטחון ישראלית אמינה לקונים והכל כמובן נגיש ונוח בעברית. יש לנו טווח מחירים רחב שיכול להתאים לכל אחת, מאות פריטים בסייל, מותגים מובילים ושליח עד הבית בחינם".

בתור צרכנית אופנה, למה לי לקנות באינטרנט ולא בחנות?
"קנייה באינטרנט היא חיסכון של זמן יקר וכמובן כסף. יש לנו מגוון רחב של פריטים, כך שתוכלי לבנות הופעה שלמה מכף רגל ועד ראש בלי להזיע במדידות בחנות. שמנו לנו למטרה לכבוש את עולם האופנה הישראלי ואנחנו כבר בדרך לשם".

רק בני 25 וכבר עומדים בראש קניון אופנה ששווה מיליוני שקלים. צילום: דודי בוזגלו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך