2 מפעלים מאשדוד מהמזהמים ביותר בישראל

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום את הרשימה האדומה של המפעלים המזהמים בארץ, מתוכם שניים באשדוד

"הרשימה האדומה" של המפעלים בישראלים התפרסמה היום (ג') ע"י המשרד להגנת הסביבה, מדד ההשפעה הסביבתית לשנת 2016 מתבסס על נתוני 2015. המדד מתפרסם מדי שנה ומספק את הדירוג המשולב של החברות שעלולות לפגוע בסביבה. המדד מורכב מההשפעה הסביבתית של החברה, פיקוח ואכיפה וניהול סביבתי.

השנה "מככבים" בראש הרשימה האדומה המפעלים הבאים: במקום הראשון כאמור מדורג בז"ן – בתי זיקוק לנפט חיפה, ואחריו לפי הסדר בחמישיה הראשונה פז בית זיקוק אשדוד, גדיב תעשיות פטרוכימיה, כרמל אולפינים ורותם אמפרט נגב. רותם אמפרט נמצאת במקום ה-5 מבלי שנכלל אסון אשלים שאירע בסוף השבוע והיה אחד מהאסונות האקולוגיים הגדולים והנרחבים ביותר.

בחמישיה השניה נמצאים המפעלים הבאים לפי הסדר: נייר חדרה, אדמה אגן הממוקם באשדוד, מפעלי ים המלח, תחנת הכוח רוטנברג של חברת החשמל ומגנזיום ים המלח.

מדד ההשפעה הסביבתית מציג לציבור את הסיכון הסביבתי ממפעלי התעשייה שבבעלות חברות ציבוריות וממשלתיות. המדד בוחן לעומק את הסיכון הסביבתי של יותר מ-40 חברות, כ-100 מפעלים וכ-1,000 תחנות דלק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך