חוק חדש מביא בשורה טובה לשוכרי הדירות

בשורה משמחת לזוגות ומשפחות ששוכרים דירה ברחבי הארץ, המדינה פירסמה היום על כך שחוק שכירות הוגנת עבר בועדות ויעלה להצבעה בכנסת
מבט מרחוק על בניינים

חוק שכירות הוגנת עבר הצבעה להכנה לקריאה שניה ושלישית- יו"ר סיעת כולנו ח"כ פולקמן: "יש כאן בשורה אמתית לשני מיליון השוכרים, החוק מהווה חלק מתוכנית רחבה למהפכת השכירות היציבה בישראל ".

החוק מסדיר את מערכת היחסים בין שוכר ומשכיר ומגדיר מהי דירה ראויה למגורים. לחוק התווספו מספר תיקונים שיזם ח"כ פולקמן סעיף שנועד לטפל בתחום התיווך הקובע מניעת הפלה חד צדדית של הוצאות התיווך על השוכרים כך שגביית דמי התיווך תהיה חצי מהשוכר וחצי מהמשכיר במקרה שהמתווך פעל מטעם המשכיר.

עוד נקבע, כי המשכיר יהיה רשאי לגבות ערובה מראש בגובה של עד שליש מדמי השכירות עבור כל התקופה, ולא יותר מפי שלוש מדמי השכירות לחודש.

כמו כן תהיה מחויבות לתיקונים בדירה שמוסדרת- אחריות לתיקון פגמים שמתוקן בחוק הזה מאפשר לשוכר סעד עצמי- אפשרות להוריד את עלות התיקון משכר הדירה.

בנוסף נקבע כי דירה שאינה ראויה למגורים היא דירה שיש בה גורם סיכון בלתי סביר לבטיחות או לבריאות השוכר, דירה שאין בה מערכת חשמל, תאורה וביוב תקינים, ודירה שאין בה פתחי אוורור.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן "החוק מהווה חלק מתוכנית רחבה למהפכת השכירות היציבה בישראל. החוק ישנה את המציאות גם לבעלי דירות וגם לשוכרים. דירות שכורות היום לא נתפסות כאלטרנטיבה לרכישת דיור בגלל העדר שוק יציב ומוסדר שיאפשר דיור ראוי גם למי שידו לא משגת לרכוש דירה. יש צורך במענה אמיתי ל-2 מיליון שוכרים ולהבטיח זאת גם בחקיקה ובהחלטות ממשלה. החוק המקודם מביא חידושים גדולים לשוק השכירות". פרטים נוספים והחוק המעודכן אצלכם במייל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך