פרויקט פינוי-בינוי "נאות ספיר" – כנס דיירים

מאות דיירים מרחוב נאות ספיר ברובע ה' הגיעו בתחילת השבוע לכנס הדיירים האחרון, לקראת תחילת העבודות של פרויקט פינוי-בינוי, שעשוי לשנות את פניו של רובע ה'. הדיירים הגיעו לשמוע על אישור התוכניות באופן רשמי, על לוחות הזמנים שכבר נקבעו ועל הרצון לסיים את הפרויקט בזמן המהיר ביותר, כדי שהדיירים יוכלו לחזור לדירה חדשה בקומפלקס המרשים
פרויקט פינוי-בינוי "נאות ספיר" - כנס דיירים

רגע היסטורי לדיירי רחוב נאות ספיר ברובע ה' – בתחילת השבוע התקיים כנס דיירים אחרון לקראת תחילת עבודות פרויקט פינוי-בינוי ברחוב הוותיק, שעשוי לשנות את פניו מקצה לקצה. מאות דיירים הגיעו לכנס שערכה חברת "ישפה התחדשות עירונית", שכזכור קיבלה את אישור המדינה להוציא לפועל את התוכניות שיובילו לבניית 900 יחידות דיור ברובע ה'. הכנס היה מוצלח מאוד ומאות דיירים הגיעו לשמוע על לוחות הזמנים ועל התוכניות לעתיד הקרוב.

מדובר כאמור בפרויקט שישנה את פניו של רובע ה', באזור הנושק לרחוב הרצל. למעשה יהיה חיבור תכנוני ועיצובי של המתחם החדש לציר התנועה המרכזי של העיר, והוא "יזמין" את מי שנוהג בציר הרצל, להיכנס למתחם כדי לערוך קניות וליהנות משלל הפארקים והגנים שיוקמו ב"נאות ספיר". גם פרויקט REWAY, שיעניק חזות אחרת לשדרות הרצל, ישלים את המהפך הכללי באזור, וזה בדיוק החזון עליו מדבר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

בפרויקט זה הבניינים הישנים "יימחקו", כמו גם המרכז המסחרי המיושן הפועל במקום, ובמקומם יוקמו בנייני מגורים מפוארים, פארקים ומסחר. תוכנית המתחם מרשימה מאוד, וכוללת 4 בניינים חדישים ובסך הכל 900 יחידות דיור. 2 הקומות הראשונות בכל מגדל ישמשו למסחר, ומעליהן 2 קומות המשמשות את צרכי הדיירים. בין המגדלים יוקם אגף נוסף בן 3 קומות, המכיל קומת מסחר ומעליה 2 קומות של גני ילדים ובית ספר יסודי.

ניתן לראות על פי ההדמיות שמדובר בפרויקט חדשני וייחודי, עם אדריכלות שלא ראינו עד היום באשדוד. הכוונה היא לבנות קו חדשני, שיעניק ייחודיות למתחם "נאות ספיר", עם כל המשתמע מכך.
במקביל, חברת "ישפה" מובילה פרויקט נוסף במתחם פלדות ורחוב הרותם. פרויקט זה עבר אישור משרד השיכון וקיבל אור ירוק מהוועדה המחוזית, על מנת לממש את פינויו של מתחם הפלדות שבו קיימות בעיות איכות סביבה, ועל הריסות המתחם ייבנו מבני מגורים, גינות לרווחת התושבים, שטחי מסחר, גני ילדים ובתי ספר. גם כאן ישנו תכנון הלוקח בחשבון את התושב כמרכז, ומביא את כל השיקולים של בניה מודרנית, נגישה ויפה.

לחברת "ישפה" יש פרויקט מרשים נוסף באיזור ב', רחוב הרב מימון. בימים אלו שוקדים טובי המתכננים בתכנון מתחם יפיפה ברחוב, שבו יפונו עשרות משפחות ממבנים ישנים וסמטאות מוזנחות, ויהפוך גם הוא לחוויית מגורים לשנים הבאות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך