אז הילד בן 30. נו…?

אני, חכם סידי, מסרב לקחת חלק בחגיגות ציון יום הולדתו ה-30 של מסי. בוודאי שעל חולצת קבוצתו ממנת טרור נגד ישראל # למה ליאור אינברום יצליח בגנט? # ודי נמאס מסאגת טב"ח ומכבי ת"א
סידי

תסלחו לי מראש. כבר אני אומר לכם. לא רוצה לקחת חלק בחגיגיות, לא רוצה "שתפרסו" לי "מהעוגה" שלו, לא רוצה שמחה וששון ולא לחלק לכל ילד בלון. אני רוצה להיות חלק מטירוף "הילד בן "30. יש לי את הסיבות שלי. מיד תשמעו אותן. בינתיים אני רק מודיע, שאין לי כוונה לציין בראש חוצות ובברבור עצמי לדעת את יום הולדתו של של מסי, שכל העולם נראה כאילו מתכונן אליו.

אין ספק, מסי הוא אחד השחקנים אם לא השחקן של דורנו (למרות שבעיניי רונאלדו גדול יותר. אבל זו תפיסה אישית), אבל האם לא יצאנו קצת מדעתנו? האם ההערצה הבלתי נגמרת הזו לשחקן ולקבוצתו ברצלונה, קצת לא ירדה מגבול הטעם הטוב? ירדה מהגבול ואפילו חצתה אותו…וגבול צריך לחצות רק באישור. שלא לתאר מה קורה למי שחוצה גבול…טוב יש גבול הבנתם.

אני מתקשה לראות אנשים שעוסקי בהערצה במישהו. רבותי, להלן הודעה, כולם בסך הכל "מלך בשר ודם". העניין הזה של להעריץ אדם כאילו היה מורם מעם, אינו יכול להתקיים ב-2017. אפשר ליהנות משחקן, אפשר לשבח אותו, אבל ההערצה הזאת הבלתי נגמרת מלמדת יותר עלינו מאשר עליו. בעיניי זו "התייוונות", הערצה של ספורט ויופי, כמו היוונים. בחיי. (שוב ברח לי המורה להיסטוריה).  אנחנו נעריץ. דוגמניות וספורטאים ונתעלם טוטלית מדברים אחרים. אל תתבלבלו אני חולה על ספורט וכדורגל בעיקר. אבל פרופורציות אנשים פרופורציות.

ויש עוד סיבה, ישראלית נקודתית. כן, וגם אם תגידו הגזמת, אז אתעלם מרעשי הרקע האלה. נותנת החסות המרכזית של ברצלונה, על החולצה שאותה לובש מסי, היא "קווי התעופה של קטאר". או במילים אחרות, המדינה "קטאר". קטאר היא ממנת טרור, היא ממנת חמאס, היא עושה יד אחת עם אירן. מכאן אתם כבר מבינים למה אני נגד. למה אני לא יכול אפילו לחבב שחקן שלובש חולצה כזו. לכו תשאלו את אנשי עוטף עזה.

נכון, בישראל לא עושים תמיד את הקישור הזה. אני כן. למה? ככה. עבורי זה חשוב. מאוד. לא אקפוץ ואעודד אדם או קבוצה אשר מקדם את מי שממן נגדי טרור. צריך להיות לא חכם בשביל לעשות זאת..ואני הרי חכם..או לפחות חכם סידי…

ואגב בשכונה היו קוראים לי…מסי (משה, סידי מיפו)…אז כרגע אני מוותר רשמית על התואר.

הילד הזה דווקא יצליח

מילד בן 30, לילד בן 21, אבל משלנו. אור אינברום. סיפור סינדרלה מארץ הסינדרלות. ילד מאשקלון שהגיע לאקדמיה של מ.ס אשדוד. ילד שלא נולד עם כפית זהב בפה וזה בלשון המעטה. הוא עשה את זה בגדול ועבר בימים אלה לגנט. תרשמו לעצמכם. אור איבנרום יצליח ובגדול.

ומאיפה הביטחון שלי? מהמקום הזה בדיוק. אור אינברום כיוון כל חייו לרגע הזה. הוא עבד קשה, בשקט בלי הרבה רעש, למרות כל הקושי, למרות ההתחלה הקשה שהחיים הציבו לו. הוא הצליח. הוא לא יוותר על זה בקלות. הוא לוחם. שורד. מהזן השקט. הוא יודע מה זה לחיות לבדו מגיל צעיר, אם זה בישראל ועכשיו גם אם זה באירופה.

אור אינברום בעיניי הוא "סינדרלה מן". הוא יהפוך את כל הקשיים שעבר, לניסיון. הוא ישתמש בהן למנף את יכולתו. הקשיים שצפויים לו בבלגיה,כמו הסתגלות וכדומה, הם יחסית "קטנים" עליו. הוא היה כבר שם, בגיל צעיר יותר. הוא יעבור את זה. לדעתי זו לא התחנה האחרונה של אינברום בקריירה שלו. תרשמו את זה.

שני אנשים חייבים לקבל קרדיט על המעבר של אינברום. נכון שחלק יגידו עכשיו,  "נו ברור שתחמיא". אבל אני לא כזה, גם בחיים. לא אעליב מישהו, אבל לא אתם לו מחמאה אם הוא לא ראוי. זה אני. מי שמכיר אותי. (בנות אתן מזומנות להכיר).

הראשון הוא ג'קי בן זקן. כשהוקמה האקדמיה של מ.ס אשדוד, רבים פקפקו בו, שמה הוא חושב את עצמו וחושב שפה זה אירופה? אבל "חממת" האקדמיה, שנותנת מעטפת בכל התחומים לשחקנים המוכשרים הצליחה בגדול. כשנכנס לכדורגל הגיע הבעלים של בני יהודה, ברק אברמוב, ללמוד איך עושים את זה? מ.ס אשדוד אינה מכבי ת"א מכבי חיפה או הפועל באר שבע, שהכסף הגדול שלהן יכול לקנות הכל. מ.ס הבינה ובן זקן לפני כולם הבין זאת, שהמקום לקדם לטפח וכן גם לעזור, בעיקר לעזור, לשחקנים צעירים מוכשרים, עוברת דרך "מפעל החיים, הזה שנקרא "האקדמיה" של מ.ס אשדוד. משם הגיע אינברום. שאפו.

השני הוא עידן בן אבו. בן אבו ואינברום הם כמו אב ובן מגיל צעיר מאוד של אינברום. הם גם תואמים באופיים. שני אנשים שקטים שעובדים. שני אנשים שמציבים מטרה ויעמדו בה. גם בן אבו מגיע מהאקדמיה ואור הפך "לבנו", יודעים מה? בלי מירכאות. בן אבו ליווה את אינברום בכל הקליטה בבלגיה. זה לא מקרי, שאור בחר בו. הוא יודע שבן אבו יעשה הכל להצלחתו וייעץ לו הכי טוב שניתן. כמו אב. הפוקוס עכשיו על אור, אבל לא מעט מגיע לבן אבו. שאפו פעם 2.  בהצלחה אור

כמו ילדים

קצת נמאסה, אם נשתמש בלשון עדינה, כל הסאגה הזו של טל בן חיים החלוץ (להלן טב"ח) ומכבי ת"א. כן יעבור לאירופה, לא יעבור לאירופה, יעבור לשם יעבור לפה. מספיק קבלו החלטה ותסיימו עם זה. סיפור טב"ח משאיר טעם לא טוב (וכן היה פה משחק מילים).

בשנה שעברה הוא כמעט יצא לאירופה אבל מכבי ת"א התנגדה וזה לא יצא אל הפועל. השנה שוב יש לו הצעות משתי קבוצות באירופה. הוא היה בדרך לספרטה פראג ושוב נראה כאילו  מכבי ת"א עשתה הכל להשאירו עם שדרוג חוזהו. מישהו שכח במכבי ת"א, מה קרה בעונה שעברה כשהוא נשאר בארץ ולא יצא לאירופה. בן חיים התאכזב שלא יצא לשם, כבר היה שחקן ביכולת אחרת עד תום העונה  והאליפות הלכה לבאר שבע.

מכבי לא הייתה צריכה למנוע ממנו לעזוב. איך אמרו פעם, "משוגעים, תרדו מהעץ". מה קרה? שילך. הלו, אתם מכבי ת"א. תסתכלו על מחלקת הנוער שלכם תבינו. אתם יכולים לגדל עוד 5 טל בן חיים, או לרכוש אותו מקבוצות אחרות. מה הלחץ הנוראי הזה? בתפיסת עולמי שחקן שרוצה ללכת, שילך. שיביא כסף גדול ויתקדם. אין בכח. בכח רק מפסידים. כמו בחיים.

ובמקרה הכי גרוע, ג'ורדי קרוייף יכול לבוא עם גולדהאר או בלעדיו ולעשות סיבוב באקדמיה באשדוד…תראו איך מגדלים כישרונות…

וחכם סידי אומר: ״אל תתנו לאנשים שהם רק רעשי רקע עבורכם…להשמיע קול בחייכם״

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך