תושבי אשדוד יצאו במחאה נגד רכבת ישראל

הקו הישיר מאשדוד לת"א בוטל לפני כשנה, תושבים זועמים מאשדו פתחו בקמפיין מחאה "50 דקות" המבקש להחזיר את הקו הישיר מאשדוד לת"א, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מביע תמיכה במחאה, ואף שלח מכתב להנהלת הרכבת במטרה לפתור את הבעיה לאלתר
רכבת ישראל תחנה אשדוד
רכבת ישראל

אזרחים רבים מיישובי הפריפריה בדרום שעובדים באזור תל-אביב נאלצים לנסוע כל יום כשעתיים ברכבת למקום העבודה שלה במתחם הבורסה שברמת-גן ובחזרה, אך לא תמיד זה היה המצב. בעבר נסיעה ברכבת ישירה מאשדוד לתל-אביב ארכה כ-35 דקות, אך לפני כשנה הקו הישיר בוטל ואליו נוספו שש תחנות ו-50 דקות נוספות בדרכים כל יום.

לפני כחודש נפתחה במחאה ברשת, במטרה לייצר רכבת ישירה מישובי הדרום ולהקל על אלפי אזרחים מתוסכלים. "כבר ביום הראשון לפתיחת דף המאבק בפייסבוק קיבלתי פניות מאזרחים מתוסכלים מהמצב כך נוצר קמפיין '50 דקות', על שם הזמן המבוזבז כל יום בדרכים. בנוסף, התחלתי גם להסתובב ולדבר עם הנוסעים בשטח ובמהרה גם הם הצטרפו לקמפיין"

"המטרה היא לחבר את הפריפריה למרכז וליישם רכבת מהירה לתל-אביב, שתאסוף נוסעים מאופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון-אשדוד ותיסע ישירות דרך החוף לתל-אביב ללא תחנות נוספות, כפי שכבר נעשה בערים כמו חיפה ובאר-שבע. באזור מתגוררים כחצי מיליון תושבים שנוסעים כ-4 מיליון נוסעים בשנה. לעומת באר-שבע למשל, ממנה יש כ-2.2 נוסעים בשנה ולשם יש רכבת ישירה".

ראשי מועצות בדרום תומכים במחאה ואפילו ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי אף פנה לפני כשבוע למנכ"ל הרכבת במכתב המבקש לקדם את הנושא:
"בראשית הדרך עם שדרוג התחנה ושיפור התשתיות, הובטח שמשך הנסיעה מאשדוד לתל-אביב יתקצר משמעותית ויעמוד על כ-25 דקות. בפועל – כיום עם ריבוי התחנות לאורך הקו (6 תחנות בסך הכל) אורכת הנסיעה מאשדוד לתל-אביב 50 דקות ויותר. תוספת זמן של כ-8 דקות ו-2 תחנות בוצעה אך לאחרונה. אני מכיר באילוצים שלכם אשר חייבו לבצע את השינויים בלוחות הזמנים, אך מבקש שתירתמו להצלחת המודל באשדוד ותשארו קווים ישירים בשעות העומס בקו אשדוד תל-אביב. אודה מאוד באם בקשתי תקודם. היא מתבססת על פניות רבות המגיעות ללשכתי בעניין זה".

מהרכבת נמסר בתגובה: "לקו אשדוד-תל-אביב המקורי נוספו בסך הכל 4 תחנות: 2 בחולון ו-2 בבת-ים. זאת בעקבות העומס בנוסעים בתחנות אלה. הרכבת עוצרת בכל תחנה כ- 1.5-2 דקות ולכן בסך הכל נוספו לזמן הנסיעה 7-9 דקות לכיוון. בנוסף, לפני כשלוש שנים הוספנו רכבת רביעית בלו"ז החדש וכיום יש 4 רכבות בשעה בשעות העומס".
"כרגע אנחנו נמצאים בקיבולת המקסימלית מבחינת התשתיות הקיימות בקו זה. זמן המסילה ומספר הרכבות שיכולות להיות ביחד באזור איילון, המהווה את צוואר הבקבוק, כרגע נמצא בשיא הקיבולת שלו ונעשים מאמצים לשיפורים טכנולוגיים שיאשפרו לנו להתגבר על הבעיה. בטווח של השנים הקרובות אנו עומדים לקבל מערכת איתות עם טכנולוגיה חדשה שתאפשר לנו זמן מסילה ארוך יותר וזה ישפר את המצב מעט. פתרון ארוך טווח ויעיל יותר הוא הוספת מסילה רביעית בציר איילון, שתאפשר להכניס עוד רכבות לאזור וזה תהליך שבתכנון נתיבי ישראל.
אנו מעוניינים לשרת את כל הנוסעים בכל ישובי הארץ ועושים כמיטב יכולתנו לתת את השירות הטוב ביותר לכולם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך