תעזבו את אהוד אולמרט בשקט!

אני לא נמנה בין חוג מעריציו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ויש לי הרבה השגות על התנהלותו הפוליטית והאישית, שבסופו של יום הובילו אותו לישיבה במאסר בכלא מעשיהו. מי שהתנהל בצורה לא ראויה ולא ישרה צריך לשלם את המחיר, וגם ראש ממשלה בישראל אינו חסין ואינו שונה מהאזרח בוזגלו המתגורר בירוחם.

זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שראש ממשלה בישראל נשלח מאחורי סורג ובריח. מצד אחד, רגע קשה מאוד למדינה, מהלך שהוביל לשיח שלילי על ישראל בכל פינה בגלובוס. מצד שני, רגעי גאווה על כך שהדמוקרטיה הישראלית אינה עושה הנחות לאיש, מי שפשע צריך לשלם.

אולמרט עבר הליך משפטי קשה ומורכב, ובחודש מרץ 2014 השופט דוד רוזן גזר עליו 6 שנות מאסר על עבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים. זה היה עונש קשה, בלתי פרופורציונאלי בכל קנה מידה, ולאחר תהליך ערעור ארוך, בית המשפט העליון קיצר את עונשו באופן משמעותי, והעמיד אותו על 27 חודשי מאסר. ב-15 בפברואר 2016 אולמרט החל לרצות את עונשו, והשבוע הגיע הזמן להתייצב בפני ועדת השחרורים, כדי לדון על קיצור שליש בעונשו, מה שאולי יוביל לשחרורו בשבועות הקרובים, אם אכן בקשתו תתקבל.

עד כאן העובדות, עכשיו נעבור לשלב שלא מניחים לאולמרט ומתנהגים אליו כאילו מדובר בבוגד במדינת ישראל. פרקליט המדינה קיבל החלטה לא פשוטה, להחרים מסמכים הקשורים לספר אותו כותב אולמרט בימים אלה, בטענה כי ראש הממשלה לשעבר הבריח מסמכים, בהם כתב אולמרט חומרים סודיים העלולים לפגוע בביטחון המדינה. ההליך הזה התנהל בצורה הכי בולטת, הכי זועקת לשמיים והכי פוגעת באולמרט, רגע לפני שהוא אמור לצאת לחופשי.

אולמרט, שתרם לא מעט לביטחון המדינה והיה אחד מראשי הממשלה עם הכי הרבה הישגים כלכליים לטובת התושבים, אומר בצורה ברורה כי גם כך כל חומר שיצא מתאו חייב לעבור בעתיד תהליך של צנזורה, ואין שום אפשרות לפרסם אותו ללא ההליך הזה. במילים אחרות, גם אם מדובר בחומר "בעייתי", שאת חלקו אגב ניתן למצוא באתרי האינטרנט בחיפוש פשוט, הרי שאם הצנזורה תחליט שהחומר אינו ראוי לפרסום, הוא היה נגנז ונעלם מהעולם. מכאן ועד להפוך את אולמרט לשנוא העם, לאחד שעלול לפגוע במדינה שלנו, הדרך ארוכה מאוד.
אולמרט שילם את חובו לחברה בלי שום הנחות. מאדם שאהב את החיים הטובים עם טיסות לחו"ל, סיגרים יקרים ומסעדות יוקרה, הוא ישב קרוב לשנה וחצי בכלא מעשיהו, מנותק מהעולם וכל מה שמוטל על אסיר אחר, היה מוטל גם על אולמרט. כל אזרח שמרצה את עונשו ללא דופי רשאי לקבל הטבה של קיצור שליש מעונשו, ואולמרט עומד בקריטריונים הללו וצריך לחזור לחיק משפחתו. מדובר באדם בן 71, אבא לילדים וסב לנכדים שנכנס לישורת האחרונה של חייו, מתוך כוונה ותקווה לשכוח מהכתם השחור שנדבק בו בשנים האחרונות, ולנסות לחזור לחיים נורמטיביים. הוא הרי כבר לא יוכל להיות איש ציבור, והפוליטיקה היא היסטוריה רחוקה מבחינתו. תעזבו אותו בשקט ותנו לו לצאת לחופשי.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך