נחשף: מספר מבקשי המקלט המתגוררים באשדוד

באשדוד מתגוררים כיום 1,368 סודנים ואריתראים מבקשי מקלט, כאשר מקדימות אותה תל אביב עם כמעט 15,000 מבקשי מקלט, פתח תקווה עם 2,300, אילת עם 1,800, נתניה עם 1,500 ורק לאחר מכן אשדוד, בני ברק וירושלים עם כ- 1300 מבקשי מקלט מאריתריה וסודן

על פי נתוני רשות האוכלוסין נכון להיום שוהים בישראל כ-38 אלף מבקשי מקלט, יותר מ-90% מהם אזרחי אריתריאה וסודאן. אלה נדרשים להתייצב מדי כמה חודשים במשרדי הרשות כדי לחדש את אשרת השהייה הזמנית שלהם בישראל. בעת חידוש האשרה מעדכנים פקידי הרשות את פרטיהם האישיים ובהם מקום המגורים. לפי הנתונים העדכניים.

הריכוז הגבוה ביותר של מבקשי מקלט אחרי תל אביב הוא בפתח תקוה, שם מתגוררים כ-2,300 אריתראים וסודאנים. אחר כך, לפי הסדר: אילת, נתניה, אשדוד, בני ברק וירושלים, שבכל אחת מהן יותר מ-1,000 מבקשי מקלט. באופן עקבי בשנים האחרונות, לרשות אין רישום של מקום מגוריהם של כ-5,000 מבקשי מקלט.

ע"פ הרשומות, חלה ירידה הדרגתית ומתמשכת במספר מבקשי המקלט, הסיבות העיקריות לירידה הן עזיבתם של רבים את ישראל בשנים האחרונות, בצירוף איסור המגורים והעבודה בתל אביב ובאילת לכל המשוחררים ממתקן חולות. באילת, שבה התגוררו לפני כחמש שנים כ-6,000 מבקשי מקלט, ירד מספרם לכ-1,800. רבים מהם עבדו במלונות באילת והוחלפו בידי עובדים ירדנים, שנכנסים לישראל ויוצאים ממנה מדי יום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך