הלן גלבר תוקעת את העיר אשדוד

חברת מועצת העיר הלן גלבר, עושה הכל כדי לחבל, להרוס ולתקוע לא מעט תוכניות ופרויקטים ברחבי העיר, והכל מתוך שיקולים פוליטיים צרים. גלבר תוקעת את ההתחדשות העירונית, תוקעת את פרויקט REWAY, תוקעת את מינוי המהנדס מהראויים שידעה העיר, תוקעת טיילת ובית מלון במרינה, תוקעת את התרבות והמתנ"סים, תוקעת פרויקטים של בנייה ופיתוח העיר, תוקעת את בית החולים הציבורי. תוקעת, תוקעת ותוקעת...
הלן גלבר תוקעת את העיר אשדוד

בכל פעם מחדש אני נדהם מעזות המצח והסגנון הזול והלא ראוי של חברת מועצת העיר הלן גלבר. היא ממשיכה לנקוט באותה שיטה כבר מספר שנים, ואולי גם היא מבינה שבדרך הזו הציבור לא רק שלא יחבק אותה, אלא בדיוק ההיפך, ימשיך שלא לתמוך בדרכה ויעשה הכל כדי להוקיע אותה מהחיים הציבוריים.

הלן גלבר היתה יכולה להיות אשת אופוזיציה טובה אם הייתה עניינית ויסודית בהתנהלותה, ולא פופוליסטית, שקופה וצפויה, הכל כדי לפגוע בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לקראת הבחירות הקרובות לראשות העיר.

היא תוקעת כל מה שנקרה בדרכה, לא חושבת על תושבי העיר, אלא בעיקר איך היא עושה הון פוליטי ומקוששת עוד כמה קולות בודדים. היא תוקעת את התפתחותה של העיר אשדוד, ולעיתים נראה כי העיר ותושביה פחות מעניינים אותה, היא רוצה להיות בכותרות בכל מחיר. לתקוע, לתקוע ושוב לתקוע את העיר…

נתחיל עם פרויקטים של נדל"ן, מקרקעין ובנייה שהיא מנסה לבלום בכל דרך, למרות שמדובר בפרויקטים, לפחות חלקם, שכבר עברו אישור של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שם יושבים אנשי מקצוע מהטובים שיש, ולא פוליטיקאים שאולי עלולים להצטייר כבעלי עניין. את גלבר זה לא מעניין, גם הם מבחינתה לא ישרים ולא הגונים, רק היא מלכת היושר וההגינות. פשוט בדיחה לא מצחיקה, שפוגעת העיקר בזוגות הצעירים באשדוד, שמשוועים שפרויקטים רבים יצאו לדרך וישחררו את צוואר הבקבוק סביב נושא הנדל"ן בעיר.

מעניין מה דעתם של קבלני ויזמי העיר אשדוד על הלן גלבר, שפועלת באובססיביות לעצור להם פרויקטים, בזמן שהם רוצים לחלץ את העיר ממצוקת הנדל"ן עם פרויקטים שכאמור זכו לכל האישורים הבירוקרטים.

האם הלן עושה זאת ממניעים לא עניינים ושלא בתום לב? הרי לא מדובר כאן בקבלן אחד או שניים, היא יורדת לחייהם של רוב היזמים והקבלנים בעיר. יהיה מעניין לשמוע את דעתו של יחיאל אבו, לשמוע את דעתו של שמעון צרפתי, לשמוע את דעתו של יגאל דמרי, לשמוע את דעתו של יהודה אמסילי, לשמוע את דעתם של האחים ישראל, לשמוע את דעתו של צחי אבו, ושל רבים אחרים שנאלצים להתמודד עם בעיות ומהמורות שגלבר מציבה להם בדרך. אם היה כאן הליך לא כשר, לא חוקי, כולנו היינו מברכים את גלבר על התנהלותה, אבל העניינים שהיא העלתה ומעלה כבר נבדקו, נבחנו ואושרו ברובם ע"י גורמי החוק במדינה, ורק גלבר מנסה עוד להפריע ולהציף נושאים לא רלוונטיים, העיקר שהיא תזכה לעוד כותרת, לעוד כתבה חיובית בעיתון שמהלל אותה. מעניין שברוב המקרים מדובר באותו עיתון, שגם הוא עמוס באינטרסים…

נעבור לנושא אחר, פרויקט התחבורה הירוקה REWAY. טענות רבות הושמעו נגד עבודות הפיתוח שמתבצעות בימים אלה בעיר אשדוד, ואמורות להביא בשורה לעיר עם סיומן בעוד מספר חודשים. היו מעטים כאלה שראו את הרגע ולא העתיד, ובחרו לכעוס עקב הפקקים שהצטברו בכניסה לעיר בשעות העומס בלבד, והיו רבים שטענו כי עדיף לסבול מעט וליהנות מחדשנות בעתיד, שהרי העיר אשדוד זכתה בהקמת הפרויקט לאחר שערים רבות ניגשו אל המכרז של משרד התחבורה.

בינתיים העבודות בכבישים התקדמו בצעדי ענק, העומסים בכבישים הצטמצמו והשינוי כבר מורגש באוויר. בקרוב יפתח קטע הכביש שנסגר לתנועה ברחוב הרצל, והדחפורים יעברו לקטע כביש אחר בו יאיצו את עבודות הפיתוח של הפרויקט, ולא פחות חשוב את שיפור התשתיות, בתקווה לסיים את הפרויקט המבורך לרווחת התושבים.

אלא שלא כולם מעדיפים לראות את גמר העבודות בכבישים, לצערנו מתברר כי ככל הנראה ישנם כאלה שרוצים לתקוע את העבודות בפרויקט זמן רב מעבר למתוכנן. על פי חברי מועצת העיר ממפלגות הקואליציה, גם כאן גלבר "מככבת"…. היא לכאורה מנסה לעצור את העברת הכספים לקבלני הפיתוח בפרויקט התחבורה, ע"י כך שמנסה להשליט את כוחה על חברי קואליציה ואופוזיציה, כדי שאלה יסייעו לה למנוע את העברת הכספים, דבר שייצור עיכוב גדול בפרק הזמן שנקבע לסיום העבודות, ואם חשבתם שהיא דואגת לתושבים, רצוי שתחשבו שוב.

על פי אותם חברי מועצה, גלבר לא בוחלת בשום אמצעי ומנסה לכאורה להשתמש בכל דרך על מנת למנוע מהכספים להגיע ליעדם, וחשבון פשוט שנעשה ע"י חברי העירייה שהתלוננו על כך, מעיד כי אם יתעכבו הכספים ולא יגיעו ליעדם, קבלני פרויקט התחבורה, הם לא יסיימו את עבודתם כמתוכנן, דבר שייצור עיכוב של מספר חודשים בסמיכות לתקופת הבחירות, וגלבר תגיע ככל הנראה לתושבים ותצביע על פרויקט התחבורה המתעכב.

הדברים הללו נאמרו לנו ע"י חברי מועצה בכירים שטוענים כי "גלבר מנסה לעשות 'פוטש' ולשחק בתושבים, העיקר להגיע ליעד שלה, היא לא תבחל בשום דרך, גם אם זה יגרום לנזק עבור תושבי העיר".

פנינו בסיום ישיבת מועצת העיר לחברת המועצה גלבר, והעלנו בפניה את הטענות הקשות לפיהן היא מנסה למנוע העברת כספים באופן לכאורה מכוון, והיא ענתה לנו כי "הדברים אינם נכונים, אין לי עניין לעצור את העברת הכספים, אני רק רוצה שידונו על כך ויתנו לנו פירוט והסבר מלא בועדת הכספים, וחוץ מזה יש עוד זמן רב עד סיומו המתוכנן של הפרויקט, ככה שלא צריך למהר ולהעביר לפני שאנחנו יודעים כמה צריך להעביר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך